De Klassieker: De wedstrijd om het kampioenschap

De Klassieker: De wedstrijd om het kampioenschap

  • Makkie 1-0

    Stemmen: 2 11,8%
  • Makkie 0-1

    Stemmen: 3 17,6%
  • Gelijkspel en PSV lachende derde

    Stemmen: 5 29,4%
  • Ruime overwinning Ajax

    Stemmen: 4 23,5%
  • Ruime overwinning Feyenoord

    Stemmen: 2 11,8%
  • Het interesseert met niets eigenlijk

    Stemmen: 1 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    17
  • Opiniepeiling gesloten .

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb gelukkig nog een Feyenoord speler gehoord. Sch?ne heeft in ieder geval wel grenzeloos vertrouwen in zondag.
 

Pascallovic

Well-known member
Dolberg heeft wederom niet met de groep meegetraind. Die blijft dus een serieus twijfelgeval voor zondag.
 

Janssen

Well-known member
Dat zou sensationeel zijn. Dan komt PSV vermoedelijk gelijk met Ajax en ook op zes punten. Gezien het doelsaldo moet je dan nog vier keer winnen van de laatste zes wedstrijden. Waar Ajax en PSV niet beide zes keer meer kunnen winnen.

Ik vermoed dat het de gebruikelijke nederlaag gaat worden zonder dat Ajax nou echt beter is. Dan hoop ik maar dat het een kleine nederlaag is en dat wij het doelsaldo voordeel grotendeels behouden.

Haha, het grote indekken is begonnen. Lijkt JMD wel.

Je bent tot nu toe beter dan Ajax dus je moet deze winnen, klaar. Als je daar niet vanuit gaat kun je beter stoppen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Klassieker: De wedstrijd om het kampioenschap

Dolberg heeft wederom niet met de groep meegetraind. Die blijft dus een serieus twijfelgeval voor zondag.

Ik begrijp dat Kongolo zondag niet gaat spelen en Elia niet gaat starten. Beetje jammer dat we drie basisspelers missen. Moeten we weer met Nelom spelen. Met name Vilhena en Kongolo zullen we gaan missen. Neemt niet weg dat je een elftal overhoudt die een resultaat moet kunnen halen tegen het Ajax van dit seizoen.

Haha, het grote indekken is begonnen. Lijkt JMD wel.

Je bent tot nu toe beter dan Ajax dus je moet deze winnen, klaar. Als je daar niet vanuit gaat kun je beter stoppen.

We zijn de laatste jaren vaker de betere ploeg. Dat resulteert echter niet in overwinningen. Dit geldt zowel uit als thuis. We verloren een klassieker waarin het enige schot van Ajax richting doel een vrije trap van Van Rhijn was. De klassieker in de ArenA met Kazim die de bal uit de goal hield. Een voorsprong tegen Ajax nog verspelen terwijl toen nog Ajax doelman Vermeer rood kreeg.

Verder is JMD JMD niet meer. Met acht punten achterstand en een veel slechter doelsaldo, heeft hij met nog zeven wedstrijden te gaan de titel nog niet opgegeven.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Verder is JMD JMD niet meer. Met acht punten achterstand en een veel slechter doelsaldo, heeft hij met nog zeven wedstrijden te gaan de titel nog niet opgegeven.

Wat een beetje aanrommelen met een lerares Duits al niet met een mens kan doen.


Voor ons zou het misschien juist ongunstig uitpakken als Dolberg niet speelt. Dat betekent namelijk dat Traor? in de spits gaat lopen en kleine Kluivert rechtsbuiten. Ik heb meer vertrouwen in Botteghin/Dolberg dan in Nelom/Kluivert.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Klassieker: De wedstrijd om het kampioenschap

Dat schat je helaas wel goed in.

Verder wel zin in zondag. Gezellig met z'n alle in Zoetermeer kijken onder het genot van genoeg bier.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Bilal er ook niet bij lees ik. Ik ging er eigenlijk van uit dat hij wel weer fit was.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jones; Karsdorp, Botteghin, Van der Heijden, Nelom; El Ahmadi, Nieuwkoop, Kuyt; Berghuis, Jorgensen, Toornstra.

Dat zal het wel worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Klassieker: De wedstrijd om het kampioenschap

Zou kunnen dat Kuyt in fases voorin komt te spelen en Toornstra op het middenveld terecht komt. Dat deze elf spelers spelen is wel redelijk zeker.
 

Eresd?g?

Banned
Dolberg is serieus een vraagteken voor Bosz. Mocht Traore in de spits spelen kan Ajax net zo goed de drie punten om 14.30 geven aan Feyenoord.... :(
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik geloof niet zoveel van die berichten over eventuele vraagtekens bij spelers. Ze proberen tegenstander op t verkeerde spoor te zetten. Daarom verwacht ik gewoon Dolberg maar ook Elia en Kongolo. Enige zekerheid voor Ajax is dat Vilhena niet zal spelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Dolberg is serieus een vraagteken voor Bosz. Mocht Traore in de spits spelen kan Ajax net zo goed de drie punten om 14.30 geven aan Feyenoord.... :(

?
 

Fenerium

Member
Het is heel simpel, als je kampioen wenst te worden dan moet je hier winnen en ik zie Feyenoord dat wel klaarspelen.
 

Fenerium

Member
Hoe lang is t geleden dat Feyenoord won bij Ajax?

Je moet je afvragen hoe vaak Feyenoord van Ajax heeft gewonnen in de afgelopen 10 seizoenen. Die overwinningen kan je op 1 hand tellen maar ik heb toch wel het gevoel dat Feyenoord deze klassieker gaat pakken. Weer eens kampioen worden na zo'n lange tijd is natuurlijk leuk maar het zou niet compleet zijn als je Ajax niet in de ArenA weet te kloppen, de zo gezegde kers op de taart.
 

Abubakari

Well-known member
Weer eens kampioen worden na zo'n lange tijd is natuurlijk leuk maar het zou niet compleet zijn als je Ajax niet in de ArenA weet te kloppen, de zo gezegde kers op de taart.

Als ze kampioen willen worden en hechten aan traditie niet.

Feyenoord kampioen
1984 Ajax-Feyenoord 8-2
1993 Ajax-Feyenoord 5-2
1999 Ajax-Feyenoord 6-0

Ik zou dus veiligheidshalve maar gewoon met 7-1 verliezen als ik Feyenoord was, hebben ze Ajax mooi tuk.
 

fr-keff

Active member
Als ze kampioen willen worden en hechten aan traditie niet.

Feyenoord kampioen
1984 Ajax-Feyenoord 8-2
1993 Ajax-Feyenoord 5-2
1999 Ajax-Feyenoord 6-0

Ik zou dus veiligheidshalve maar gewoon met 7-1 verliezen als ik Feyenoord was, hebben ze Ajax mooi tuk.

Die laatste zou dan niet mogen meetellen, dat was een week na het kampioensfeest.
 

JMD

Well-known member
Haha, het grote indekken is begonnen. Lijkt JMD wel.
De rol die ik normaal speel wordt dit jaar met verve door de Feyenoorders hier vervuld... Die blijken gewoon geen haar beter te zijn dan ik altijd ben in zo'n kampioensrace als je een eind voorstaat en je 'het eigenlijk niet meer weg mag geven'... Geeft niet hoor, ik neem het ze niet kwalijk. Wel leuk om te zien. Als PSV volgend jaar na 27 duels weer 6 punten voorstaat op de nummer 2 weten ze hoe het voelt als ik weer loop te mitsen en maren 'dat het nog niet beslist is'...

Verder is JMD JMD niet meer. Met acht punten achterstand en een veel slechter doelsaldo, heeft hij met nog zeven wedstrijden te gaan de titel nog niet opgegeven.
Je kan beter de jager zijn dan de prooi. Zie 8 mei vorig jaar...

Wat een beetje aanrommelen met een lerares Duits al niet met een mens kan doen.
Het houdt jullie wel bezig h?.... :)
 
Bovenaan