DE KLASSIEKER 21-01-2018

DE KLASSIEKER 21-01-2018


  • Totaal aantal stemmers
    6
  • Opiniepeiling gesloten .

Ska P 187

Well-known member
Stellen dat Veltman en grotere viespeuk is als van Bommel is onzin natuurlijk, dat zijn er maar weinigen.
Ik heb daar verder weinig problemen mee overigens.
 

ElSimao

Active member
Zoals Veltman? ;-)

Sorry, kon het niet laten.

Snap je punt. Zit natuurlijk nog wel verschil tussen spelers die er 'nog steeds zijn' op hun 23e, of spelers die je juist HAALT vanaf hun 23e omdat ze ervaring toevoegen aan je elftal. Zo zorg je toch voor een goede verhouding in het elftal... da's m.i. beter dan 90% jeugd in je elftal.

Het is redelijk komisch dat je denkt dat je met Veltman een open zenuw hebt geraakt. De Ajax-aanhang is het er al lang en breed over eens dat het geen topper is.

Spelers van 23+ halen om ervaring? Nooit doen want het gaat bijna altijd verkeerd. Ziyech is eigenlijk het enige relatief geslaagde voorbeeld van de laatste tijd. De Fico misschien.
 

vakx2.0

Banned
Ben ik ook eens komisch. :))

Ja, de enige club heeft betere voorbeelden dan de ander.
Maar de gehaalde 23+'ers van PSV doen het de laatste jaren niet onverdienstelijk: Andres Guardado, Hector Moreno, Daniel Schwaab, Marco Van Ginkel waren/zijn stuk voor stuk van grote toegevoegde waarde geweest. Blij dat we ze erbij hadden.
 

Reinoud

Well-known member
Gaat over de Klassieker en het is Vakx die voor het vermaak zorgt. Heerlijk!

Gisteren in de kantine tussen bijna alleen maar Feyenoorders gekeken. Met zo'n resultaat ook altijd erg fijn. Wel zuur dat PSV op z'n Duits de punten pakt.
 

ElSimao

Active member
Ben ik ook eens komisch. :))

Ja, de enige club heeft betere voorbeelden dan de ander.
Maar de gehaalde 23+'ers van PSV doen het de laatste jaren niet onverdienstelijk: Andres Guardado, Hector Moreno, Daniel Schwaab, Marco Van Ginkel waren/zijn stuk voor stuk van grote toegevoegde waarde geweest. Blij dat we ze erbij hadden.

En tegelijkertijd moet je schimmige deals rond de parkeerplaats met de gemeente bekokstoven om financieel het hoofd nog enigszins boven water te houden. Ajax bulkt van het geld.
 

vakx2.0

Banned
En tegelijkertijd moet je schimmige deals rond de parkeerplaats met de gemeente bekokstoven om financieel het hoofd nog enigszins boven water te houden. Ajax bulkt van het geld.

Da's nou jammer ES. Zo'n oude koe. Die al zo oud is, dat hij zelfs al door de trage molens van het Europese Hof is gegaan. En goedgekeurd.
Bovendien klopt je tijdlijn niet... al die spelers zijn van lang na die tijd.

Jammer. Toch een stukje frustratie bij je, denk ik dan maar.
 

vakx2.0

Banned
Wel zuur dat PSV op z'n Duits de punten pakt.

Het is jou toch bekend dat we dat expres doen. Want zeg eerlijk, je had je champagneglas al gevuld en stond al te hossen van pret.
Dat maakt dat in extremis scoren nou zo leuk. Die 'never surrender' mentaliteit van PSV is inmiddels zo dikwijls ge?taleerd, dat het geen geluk meer is. Maar een kwaliteit.

It ain't over till the fat man blows his whistle, Reinoud. Dat zou je nou zo onderhand niet meer moeten verrassen.
 

ElSimao

Active member
Da's nou jammer ES. Zo'n oude koe. Die al zo oud is, dat hij zelfs al door de trage molens van het Europese Hof is gegaan. En goedgekeurd.
Bovendien klopt je tijdlijn niet... al die spelers zijn van lang na die tijd.

Jammer. Toch een stukje frustratie bij je, denk ik dan maar.

Als ik zo vol over frustratie over PSV zat, had ik dat wel geuit in jullie topics. Echter, ik post daar nauwelijks.

PSV speelt voor mij (en de meeste andere Ajax-supporters) nauwelijks een rol. Het is ook niet zo'n boeiende club verder.
 

vakx2.0

Banned
Als ik zo vol over frustratie over PSV zat, had ik dat wel geuit in jullie topics. Echter, ik post daar nauwelijks.

PSV speelt voor mij (en de meeste andere Ajax-supporters) nauwelijks een rol. Het is ook niet zo'n boeiende club verder.

Hahaha, blijf jezelf dat maar wijsmaken. En vergeet je niet voor de media af te sluiten als er straks weer een hossend, feestvierend Stadhuisplein op televisie te zien is.

Amsterdam huilt, waar het eens heeft gelachen.
 

JMD

Well-known member
En tegelijkertijd moet je schimmige deals rond de parkeerplaats met de gemeente bekokstoven om financieel het hoofd nog enigszins boven water te houden. Ajax bulkt van het geld.

Hoho, met die parkeerplaats was niks mis. Dat was gewoon eigendom van PSV en is verkocht aan een projectontwikkelaar (ergens in 2002 ofzo) (waar inmiddels (lelijke) flats op staan). De deal waar jij aan refereert (uit 2011 ofzo) ging om de grond onder het stadion (en Herdgang) en die deal is door de Europese Commissie al lang en breed goedgekeurd.
 

ElSimao

Active member
Hoho, met die parkeerplaats was niks mis. Dat was gewoon eigendom van PSV en is verkocht aan een projectontwikkelaar (ergens in 2002 ofzo) (waar inmiddels (lelijke) flats op staan). De deal waar jij aan refereert (uit 2011 ofzo) ging om de grond onder het stadion (en Herdgang) en die deal is door de Europese Commissie al lang en breed goedgekeurd.

Ik ben daar nog altijd bijzonder gefrustreerd over. Het is echt een open zenuw voor me. Stop er alsjeblieft over.
 

Abubakari

Well-known member
Sinds Veltman bij Ajax in de basis staat, winnen ze geen prijs meer.

En... zolang Veltman speelt, geen prijzen voor Ajax. Dus da's weer een voordeel.

Goed, dan tel je 'm mee. Zeven optredens... als jij dat cruciaal vindt voor een kampioenschap, be my guest.

Maar mijn feiten, getallen en cijfers kloppen in elk geval wel. In tegenstelling tot dat feiten-staatje van Abu. .

Ik denk dat mijn feiten-met Veltman heeft Ajax wel prijzen gepakt- beter kloppen dan jouw feiten. Het zijn overigens niet mijn feiten, het zijn gewoon feiten. Hij is gewoon 3x kampioen geworden. Of je nou 7 wedstrijden speelt of -zoals in de volgende seizoenen een stuk meer- je kunt niet ontkennen dat ie kampioen is geworden als ie bij de selectie zat. En zelfs als je dat ontkent is ie nog twee Kerr kampioen geworden. Dus kloppen mijn feiten itt de jouwe. Feit.
 

ElSimao

Active member
Ik denk dat mijn feiten-met Veltman heeft Ajax wel prijzen gepakt- beter kloppen dan jouw feiten. Het zijn overigens niet mijn feiten, het zijn gewoon feiten. Hij is gewoon 3x kampioen geworden. Of je nou 7 wedstrijden speelt of -zoals in de volgende seizoenen een stuk meer- je kunt niet ontkennen dat ie kampioen is geworden als ie bij de selectie zat. En zelfs als je dat ontkent is ie nog twee Kerr kampioen geworden. Dus kloppen mijn feiten itt de jouwe. Feit.

Om even heel eerlijk te zijn, hij is 2x kampioen geworden. Waarom de titel van 2011-2012 erbij staat (hij speelde destijds geen minuut mee) is mij niet bekend.
 

vakx2.0

Banned
Om even heel eerlijk te zijn, hij is 2x kampioen geworden. Waarom de titel van 2011-2012 erbij staat (hij speelde destijds geen minuut mee) is mij niet bekend.

Fair van je.

We zaten er allemaal, Abu incluis, hier en daar op details naast. Ja, hij heeft dus prijzen gepakt. Iets meer dan ik veronderstelde. Iets minder dan Abu presenteerde. Al met al een magere oogst voor een Ajax-speler, de relatief lange periode in acht nemend.
 

ElSimao

Active member
Fair van je.

We zaten er allemaal, Abu incluis, hier en daar op details naast. Ja, hij heeft dus prijzen gepakt. Iets meer dan ik veronderstelde. Iets minder dan Abu presenteerde. Al met al een magere oogst voor een Ajax-speler, de relatief lange periode in acht nemend.

Alleen jij en Abu zijn in staat om er wat betreft zulke simpele materie toch nog naast te zitten.
 

Maasveld

Well-known member
Serieus even... dat heb ik gedaan. Seizoenen worden meestal in 2 jaren uitgedrukt (2013/2014). In het overzicht van Abu staat '2013' en '2014'. Die daarin allebei voor een kampioenschap worden geteld. Ik interpreteer dat als '2013/2014' en '2014/2015' ... zou niet weten hoe ik het daarin anders moet interpreteren.

En in dat geval wordt er dus een (1) onterecht kampioenschap aan Veltman toegeschreven. En op z'n palmares meegeteld. Fake news dus, klopt geen hout van.

Ook al moet je wel een hele rare kronkel hebben om het op zo'n manier te interpreteren, moet ik toch toegeven dat het wel een creatieve manier is om het in je straatje te laten passen.
 

Abubakari

Well-known member
Waarom de titel van 2011-2012 erbij staat (hij speelde destijds geen minuut mee) is mij niet bekend.

Omdat hij toen al bij de selectie zat. Net zoals reservekeepers ook kampioen worden omdat ze bij de selectie zitten zonder dat ze daadwerkelijk minuten maken is die titel bij Veltman ook mee gerekend. Niet door mij maar door de site waar ik het vandaan haalde.

Fair van je.

We zaten er allemaal, Abu incluis, hier en daar op details naast. Ja, hij heeft dus prijzen gepakt. Iets meer dan ik veronderstelde. Iets minder dan Abu presenteerde. Al met al een magere oogst voor een Ajax-speler, de relatief lange periode in acht nemend.
Jij zat er dus naast, ik niet. Ik beperk me tot feiten, jij wringt je in allerlei bizarre kronkels*, dat is het verschil.

*http://www.devoetbalkantine.nl/show...KER-21-01-2018&p=356932&viewfull=1#post356932

Alleen jij en Abu zijn in staat om er wat betreft zulke simpele materie toch nog naast te zitten.

Ik zat er dus niet naast. Alleen jij en vakx kunnen er bij zoiets duidelijks en simpels naast zitten. Verbaast mij niets, jullie doen me wel vaker erg aan elkaar denken.
 

vakx2.0

Banned
Leg me dan nog maar eens uit waarom 2013 en 2014 er als twee (2) aparte kampioensjaren bij staan. Terwijl hij enkel in 2013 (start seizoen) heeft gewonnen en in 2014 (start seizoen) de titel aan PSV moest laten.
 
Bovenaan