DE KLASSIEKER 21-01-2018

DE KLASSIEKER 21-01-2018


  • Totaal aantal stemmers
    6
  • Opiniepeiling gesloten .

ElSimao

Active member
Die indruk kreeg ik anders wel van je, gelet op de enorme lange-tenen reactie van je toen er iets kritisch over Joel door me wordt gepost.

Ik vind Veltje niet geweldig. Sterker nog, ik heb de laatste tijd voor Orejuela gepleit als vervanger.

Echter, als hij zich zo manifesteert als tegen PSV en Feyenoord vind ik het helemaal prima. Hij i serg goed geworden in het neutraliseren van de beste speler van de tegenpartij. Voor zover je bij Feyenoord van een "beste speler" kunt spreken.
 

ElSimao

Active member
Overigens zou ik me bij Feyenoord diep schamen om het beleid. Kijk nou wat voor aftandse, ouwe meuk die club opstelt. En dan maken ze het nog erger met die van Persie die al helemaal geen restwaarde meer vertegenwoordigt.

Iedere keer dat Ajax-supporters het hebben over dat we een "mooie mix" qua leeftijdsopbouw moet je eigenlijk wijzen naar Feyenoord. Dat is wat ervan komt als je zulke kutideeen hebt. 9 van de 10 spelers moeten jeugd zijn.

En dan denken ze bij Feyenoord nog dat ze goed bezig zijn...
 

vakx2.0

Banned
Overigens zou ik me bij Feyenoord diep schamen om het beleid. Kijk nou wat voor aftandse, ouwe meuk die club opstelt. En dan maken ze het nog erger met die van Persie die al helemaal geen restwaarde meer vertegenwoordigt.

Ik onderschrijf je punt. Maar Huntelaar vertegenwoordigt natuurlijk ook geen restwaarde meer. Kuyt dat deed ook niet, maar bezorgde wel de titel.

Oudere spelers kunnen wel degelijk van waarde zijn. Met of zonder restwaarde.
 

ElSimao

Active member
Ik onderschrijf je punt. Maar Huntelaar vertegenwoordigt natuurlijk ook geen restwaarde meer. Kuyt dat deed ook niet, maar bezorgde wel de titel.

Oudere spelers kunnen wel degelijk van waarde zijn. Met of zonder restwaarde.

Daarom zeg ik ook "9 van de 10 moeten jeugd zijn".

Wij hebben dus Huntelaar en een paar mid-twintigers (Ziyech, Veltman, Tagliafico). En verder jeugd. Prima.

Schone moet zsm naar de bank verplaatst worden want die brengt te weinig om met zijn leeftijd een basisplaats te rechtvaardigen. Wel een goede supersub.
 

vakx2.0

Banned
Negen van 10 jeugdspelers... ligt er natuurlijk aan wat je definitie van een 'jeugdspeler' is, maar normaliter is da's geen soort van balans en een garantie voor een seizoen zonder prijzen.
 

SanMark.

Well-known member
Die indruk kreeg ik anders wel van je, gelet op de enorme lange-tenen reactie van je toen er iets kritisch over Joel door me wordt gepost.

Nee jij draait het om. Jij post een hoop onzin over Veltman en dat word aan alle kanten weer legt. Veltman is een meer dan goede voetballer voor de ere divisie en ook voor Ajax alleen zo gauw Ajax internationaal voetbalt komt hij te kort. Dat is al meerdere malen gepost maar dat bekt niet lekker voor Vakkie.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
ElSimao heeft wel een punt, dit heb ik ook vaker geroepen. Gio moet veel meer oog hebben voor eigen jeugd. Gisteren ook weer kunnen zien hoe goed Malacia het deed. De enige Feyenoorder met een dikke voldoende.
 

vakx2.0

Banned
@ElSimao Alles kan. Maar het is bloedlink om leeftijd als hard-criterium te gebruiken. De meest succesvolle elftallen hebben doorgaans in elke linie (of in de as) 'n meer ervaren speler staan. Een type Guardado bijvoorbeeld. Ook keepers zijn vaak beter als ze de 23 jaar voorbij zijn. Simpel rekensommetje leert dan dat je met 3 linies en een keeper toch zo'n 4 ervaren spelers van 23+ nodig hebt. Lijkt me persoonlijk een betere verhouding.
 

ElSimao

Active member
@ElSimao Alles kan. Maar het is bloedlink om leeftijd als hard-criterium te gebruiken. De meest succesvolle elftallen hebben doorgaans in elke linie (of in de as) 'n meer ervaren speler staan. Een type Guardado bijvoorbeeld. Ook keepers zijn vaak beter als ze de 23 jaar voorbij zijn. Simpel rekensommetje leert dan dat je met 3 linies en een keeper toch zo'n 4 ervaren spelers van 23+ nodig hebt. Lijkt me persoonlijk een betere verhouding.

Een jonge keeper, zoals Onana nu, kan prima.

Het probleem is niet dat ervaring niet belangrijk is. Echter, spelers die ouder dan 23 zijn en nog steeds beschikbaar zijn voor Ajax daar is iets mis mee. Die hebben minder talent. Dus ik heb liever grotere talenten met minder ervaring dan oudere spelers met minder talent.
 

Pascallovic

Well-known member
ElSimao heeft wel een punt, dit heb ik ook vaker geroepen. Gio moet veel meer oog hebben voor eigen jeugd. Gisteren ook weer kunnen zien hoe goed Malacia het deed. De enige Feyenoorder met een dikke voldoende.
Meest treurige is dat Malacia er per ongeluk is ingekomen en dat het niks met beleid of inpassen van eigen jeugd te maken heeft. Gio had geen enkele intentie hem te brengen, maar door de blessure van Haps en het plotseling wegvallen van Nelom was alleen Malacia nog over. Als Nelom fit was geweest in december, had Gio nooit de kans gegeven aan Malacia. Nu klopt ie zichzelf op de borst dat ie jeugd de kans geeft. Weet niet waarom Nieuwkoop op de bank zat, maar die had ik eerder als back neergezet dan St Juste. De wedstrijd was verloren en dan had je Vente een kansje kunnen geven om ervaring op te doen. Gio kiest voor de door iedereen afgeschreven Bilal.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Meest treurige is dat Malacia er per ongeluk is ingekomen en dat het niks met beleid of inpassen van eigen jeugd te maken heeft. Gio had geen enkele intentie hem te brengen, maar door de blessure van Haps en het plotseling wegvallen van Nelom was alleen Malacia nog over. Als Nelom fit was geweest in december, had Gio nooit de kans gegeven aan Malacia. Nu klopt ie zichzelf op de borst dat ie jeugd de kans geeft. Weet niet waarom Nieuwkoop op de bank zat, maar die had ik eerder als back neergezet dan St Juste. De wedstrijd was verloren en dan had je Vente een kansje kunnen geven om ervaring op te doen. Gio kiest voor de door iedereen afgeschreven Bilal.

Dus dat. Ik ben zo klaar met die man.
 

Batigoal

Well-known member
Jorgensen was zelf niet handig. Maar wat is die Veltman een verschrikkelijke aansteller en matennaaier. Hele nare voetballer.

Met dit verschil dat Van Bommel de kwaliteiten had om bij een serie topclubs te spelen (en kampioen te worden).

Sinds Veltman bij Ajax in de basis staat, winnen ze geen prijs meer. En de Europese topclubs lijken ook niet bepaald voor 'm in de rij te staan. Ajax is z'n top, de tweede plaats het maximaal haalbare.

Van Bommel had zo af en toe ook z'n maniertjes. Maar niet dat wekelijks gemantenaai wat Veltman laat zien. Kort geleden bij PSV. Nu bij Feyenoord. En de kwaliteiten heeft hij al helemaal niet, die Joel. Die komt echt nooit in de gelederen van Barcelona of Bayern terecht. Het is al een ramp als hij in Oranje staat. Appels en peren dus.

En... zolang Veltman speelt, geen prijzen voor Ajax. Dus da's weer een voordeel.

Je doet je best maar om 'm op gelijk niveau te krijgen. Maar daarvoor ben je Ajacied.

Het is alsof je Koevermans op het niveau van Van Basten wil zetten. Lachwekkend.

Prijzen zegt ie... ja, als je de boel bij elkaar liegt misschien. Want 2014/2015.. serieus?!
Hij werd helemaal geen kampioen in dat jaar, tenzij hij stiekem voor PSV speelde dat seizoen.
Vraag het maar aan Sjakie. Vergeten de stickers van de bus te halen waarschijnlijk.

En in z'n eerste kampioensjaar speelde hij slechts 7 wedstrijden, vaak ook nog als invaller. Dus geen echte bijdrage geleverd.
Houden we op clubniveau dus 1 mager kampioenschap en een armzalige JC Schaal over in 6 jaar Veltman. Wow... indrukwekkende prijzenpakker, die Joel.

2012
2013
2014
2015
2016
2017

zijn zes jaar. Van die twee heeft hij er slechts in 1 jaar als basiskracht meegespeeld. In z'n eerste kampioensjaar kwam hij tot slechts 7 optredens, vaak als invaller. Beetje overdreven om 'm dan de credits voor dat kampioenschap te geven, met zo weinig speelminuten.

Ik noem dat opvallend. Zo'n jarenlange dip heeft Ajax zelden. En laat het nou toevallig net de periode zijn waarin Veltman in de basis is gaan spelen.

Ik reken het huidige wel mee, want ook dit jaar gaat hij geen prijzen halen.

Goed, dan tel je 'm mee. Zeven optredens... als jij dat cruciaal vindt voor een kampioenschap, be my guest.

Maar mijn feiten, getallen en cijfers kloppen in elk geval wel. In tegenstelling tot dat feiten-staatje van Abu. Dus termen als verdraaien hoef je niet te gebruiken, ik geef ze zoals ze zijn.

Tuurlijk. Je kunt niet alles aan 1 persoon ophangen. Anderzijds kun je ook niet ontkennen dat hij als speler weinig heeft bijgedragen aan successen of prijzen. Ook in de Veltman-jaren had Ajax genoeg prijzens-waardige spelers lopen waarmee zilverwerk binnengesleept had kunnen worden. Waarom dat niet lukte? Tja, misschien wel omdat er naast al die toppers ook net wat teveel 'Veltmannetjes' rondhuppelden die altijd wel een keer een cruciale fout teveel maakte in een wedstrijd.

Dat is een kwestie van interpretatie.

Niet alleen geen kampioen, maar ook geen beker o.i.d. Al drie jaar op rij groeit er spinrag in de Amsterdamse prijzenkast. Volgens mij is dat toch best een unieke armoededip voor Ajax.

Serieus even... dat heb ik gedaan. Seizoenen worden meestal in 2 jaren uitgedrukt (2013/2014). In het overzicht van Abu staat '2013' en '2014'. Die daarin allebei voor een kampioenschap worden geteld. Ik interpreteer dat als '2013/2014' en '2014/2015' ... zou niet weten hoe ik het daarin anders moet interpreteren.

En in dat geval wordt er dus een (1) onterecht kampioenschap aan Veltman toegeschreven. En op z'n palmares meegeteld. Fake news dus, klopt geen hout van.

Je brengt alles terug tot een jaartje van pech of minder geluk. Maar bij Veltman hebben we het ondertussen niet meer over 'een jaartje', maar over een periode. Als het voor Ajax dit seizoen slecht afloopt, staan ze voor het vierde jaar op rij droog. Nee, natuurlijk is dat niet alleen aan Veltman te wijten. Maar je moet er ook niet van wegkijken... hij is in al die jaren wel steeds een basis-speler geweest in elftallen die teleurstellend weinig prijzen pakken. Ik geloof oprecht dat Ajax, met een betere speler op de positie van Veltman, meer zilverwerk zou hebben kunnen winnen dan nu het geval is. Maar da's een mening.

Maar hoe vaak heeft een foutje van Veltman punten gekost? 1-1 is een wedstrijd met weinig tegentreffers, maar breekt je wel op.

We hebben allemaal de feiten gepresenteerd. Hoe ieder voor zich deze interpreteert, is een eigen keuze. Jullie vinden 'm fantastisch. Ik blijf erbij dat ie Ajax meer heeft gekost in sportief opzicht, dan heeft opgebracht. Hoewel groeiende, blijft hij een zeer beperkte speler.

En voordat iedereen gaat wijzen... jazeker, ook wij bij PSV hebben een beperkte linksback staan (Brenet). Geef ik grif toe En laat nou juist ook hij fantastische statistieken achter z'n naam hebben staan (RECORD langste reeds ongeslagen wedstrijden met Brenet in de basis). Het beste bewijs dat je helemaal niets kunt aflezen uit statistieken.

Veltman, Brenet... twee spelers met geweldige statistieken, maar beperkte voetbalkwaliteiten.

Die indruk kreeg ik anders wel van je, gelet op de enorme lange-tenen reactie van je toen er iets kritisch over Joel door me wordt gepost.

Wow, gewoon wow. Ik heb zelden van iemand zo'n treurige afkeer van een simpele speler gezien. Volgens vakx is Veltman waarschijnlijk ook de oorzaak van alle oorlogen in de wereld.

En dat allemaal omdat Veltman Lozano uit de wedstrijd heeft gespeeld een tijdje terug.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Klopt. Talent komt enkel aan bod bij blessures. Ten opzichte van Haps valt dat wel te begrijpen, maar waarom Malacia niet tegen een degradatiekandidaat het een keer mag proberen is mij een raadsel. Net zoals waarom tegen Sparta niet even Geertruida kon worden ingebracht bij 4-0 of 5-0.
 

vakx2.0

Banned
Een jonge keeper, zoals Onana nu, kan prima.

Het probleem is niet dat ervaring niet belangrijk is. Echter, spelers die ouder dan 23 zijn en nog steeds beschikbaar zijn voor Ajax daar is iets mis mee. Die hebben minder talent. Dus ik heb liever grotere talenten met minder ervaring dan oudere spelers met minder talent.

Zoals Veltman? ;-)

Sorry, kon het niet laten.

Snap je punt. Zit natuurlijk nog wel verschil tussen spelers die er 'nog steeds zijn' op hun 23e, of spelers die je juist HAALT vanaf hun 23e omdat ze ervaring toevoegen aan je elftal. Zo zorg je toch voor een goede verhouding in het elftal... da's m.i. beter dan 90% jeugd in je elftal.
 

Janssen

Well-known member
Aad de Mos
@aad300
Wie @nico_taglia tot man of the match heeft gekozen zat waarschijnlijk met een blinddoek om @AFCAjax -@Feyenoord

Ziet-ie toch goed, die Aad.
 

Pascallovic

Well-known member
Aad de Mos
@aad300
Wie @nico_taglia tot man of the match heeft gekozen zat waarschijnlijk met een blinddoek om @AFCAjax -@Feyenoord

Ziet-ie toch goed, die Aad.
Aad zit er wel vaker naast...

"Vanaf Manchester City tot de laatste wedstrijd voor de winterstop ging het vrij goed met Feyenoord. Ze spelen acceptabel voetbal, ze winnen wedstrijden en tonen veel teamspirit. Ik denk dat ze zondag een goed resultaat kunnen boeken in de Arena."
 
Bovenaan