De kampioen... Feyenoord!

Max

Administrator
Forumleiding
De kampioensstrijd, wordt het Feyenoord of Ajax?

De kampioensstrijd, wordt het Feyenoord of Ajax?

Ja, als je het programma ziet is dat niet eens zo raar gedacht. Een herhaling van 10 jaar geleden op de slotdag zou wel mooi zijn.

Dan wordt het Feyenoord. Volgens mij stond PSV tot vlak voor het slot steeds op kop. Kwamen AZ en Ajax even voorbij en toen werd het alsnog PSV.

Ik hoop dat we net als de afgelopen 28 speelrondes steeds op kop blijven. Woensdag moet je met overtuiging winnen. Dat helpt richting de gevaarlijke pot tegen PEC.
 

JMD

Well-known member
Dan wordt het Feyenoord. Volgens mij stond PSV tot vlak voor het slot steeds op kop. Kwamen AZ en Ajax even voorbij en toen werd het alsnog PSV.
Klopt, met Kerst stonden we iets van 11 punten voor, verloren er een hoop van, Ajax stond praktisch gelijk maar verloor zelf toen veel punten, half maart stonden we iets van 10 punten voor, om die voorsprong op 22 april weer kwijt te zijn...
 

Pascallovic

Well-known member
Ik zie Feyenoord in het slechtste geval gewoon 13 of 14 punten pakken in de laatste 6 wedstrijden. Dan zijn ze er.
 

fr-keff

Active member
Feyenoord en Ajax winnen alles tot speelronde 32. Ajax verliest bij PSV en Feyenoord laat het kampioenschap lopen bij Excelsior en stuurt Heracles met 6-0 terug naar huis! Kampioen worden in een uitverkochte kuip! Klaar. :duim:
 

SanMark.

Well-known member
Feyenoord en Ajax winnen alles tot speelronde 32. Ajax verliest bij PSV en Feyenoord laat het kampioenschap lopen bij Excelsior en stuurt Heracles met 6-0 terug naar huis! Kampioen worden in een uitverkochte kuip! Klaar. :duim:

Je laatste voorspelling was ook al zo goed.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Met elf punten voorsprong durf je niet uit te spreken dat PSV kampioen wordt, maar met vijf punten achterstand wel? Vreemde lui die wiskunde docenten.
 

JMD

Well-known member
Met elf punten voorsprong durf je niet uit te spreken dat PSV kampioen wordt, maar met vijf punten achterstand wel? Vreemde lui die wiskunde docenten.
Met elf punten is dat nooit gebeurd dat ik zei dat PSV nog niet zeker was (alhoewel dat in 2007 bijna misging). Wel met 5 voorsprong inderdaad, dus waarom zou het dan met 5 achterstand niet lukken...
Als Feyenoord woensdag od zondag puntverlies lijdt wordt het gat toch wel erg klein, en wie weet wat er dan gaat gebeuren.

Ik heb bij een voorsprong van PSV altijd gezegd dat je een titel pas mag vieren als je mathematisch zeker bent, dus je mag een titel pas opgeven als het mathematisch uitgesloten is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Jullie hebben pech dat FC Twente heeft gefaald tegen Go Ahead Eagles. In die zin is dat wellicht toch geen makkelijk potje. Zo indrukwekkend vind ik PSV nog steeds niet.
 

JMD

Well-known member
Jullie hebben pech dat FC Twente heeft gefaald tegen Go Ahead Eagles. In die zin is dat wellicht toch geen makkelijk potje. Zo indrukwekkend vind ik PSV nog steeds niet.

De Eagles zijn nu in de winnig mood gekomen. :)

Zaterdag was PSV erg goed, ze worden langzamerhand steeds beter (mag ook wel na dit dramaseizoen). Feyenoord daarentegen begint scheurtjes te vertonen, zie eerder tegen Heerenveen, nu tegen AJax. Dat kan niet goed blijven gaan natuurlijk, verder nog Vilhena nog een duel geschorst, Karsdorp en Jorgensen voorlopig weg... Feyenoord is nog steeds d? titelkandidaat, maar zo overtuigend als een maand terug is het niet meer.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Feyenoord mag nog steeds 1x verliezen, dus ze blijven de grootste favoriet. En toch zie ik eerder PSV dan Ajax nog als bedreiging, zeker als de EL in beeld blijft.
 

JMD

Well-known member
Come on eagles! Vreemd maar ik heb het ineens helemaal gehad met die koppositie van Feyenoord.

Na woensdag staat Feyenoord ook nog wel op 1 hoor, want st?l dat Ajax woensdag het gat in punten dichtmaakt (wat ik totaal niet geloof), dan wordt er echt geen saldoverschil van 8 goals goedgemaakt in de wetenschap dat Feyenoord thuis speelt tegen de Eagles en Ajax tegen AZ.
 

JMD

Well-known member
Feyenoord mag nog steeds 1x verliezen, dus ze blijven de grootste favoriet. En toch zie ik eerder PSV dan Ajax nog als bedreiging, zeker als de EL in beeld blijft.

De EL blijft sowieso in beeld, want Schalke - Ajax is tussen het 31e en 32e duel in. Dan zitten we al bijna op het eind van de competitie. De eventuele halve finale is voor de 33e ronde en tussen 33 en 34 in. Belangrijk gaat duel 32 zijn, PSV - Ajax, en natuurlijk het heenduel Ajax - Schalke. Als dat 0-3 wordt ofzo gaat Ajax de return echt niet met het sterkste team spelen (en terecht). Maar wint Ajax met 2-1 ofzo van de Duitsers dan zullen ze vol moeten in de return. (Kan me nog herinneren dat McClaren(?) met Twente expres verloor van Schalke in een 1/8e finale EL ofzo omdat ze vol voor de titel wilden gaan, dat werd hem niet in dank afgenomen.)
 
Bovenaan