De JC schaal PSV - FC Groningen

De JC schaal PSV - FC Groningen

  • FC Groningen

    Stemmen: 2 18,2%
  • PSV

    Stemmen: 9 81,8%

  • Totaal aantal stemmers
    11
  • Opiniepeiling gesloten .

ALenstra

Well-known member
Eens. Een belangrijke voorwaarde is dat iedereen zonder problemen er naar toe kan. Als dat niet kan dan maar elders spelen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Als Amsterdam de fans niet op eigen vervoer kan ontvangen voor deze neutrale wedstrijd, dan wordt het eens tijd om de Supercup te verplaatsen naar een ander (kleiner) stadion. Misschien wel ieder jaar ergens anders.

Loten tussen de finalisten. De winnaar mag thuis spelen.
 

JMD

Well-known member
Loten tussen de finalisten. De winnaar mag thuis spelen.

Mwah, dat vind ik niks. Je moet op neutraal terrein spelen met evenveel beschikbare kaarten voor beide partijen. Daarbij is de kans op een stunt van de 'kleine ploeg' dan ook flink verminderd als ze bij de grote ploeg moeten spelen.
 

Shayman

New member
Bekerwinnaar speelt thuis en bij genoeg belangstelling een paar extra vakken voor de uitclub.
 

SanMark.

Well-known member
Bekerwinnaar speelt thuis en bij genoeg belangstelling een paar extra vakken voor de uitclub.

Precies, want meestal is de bekerwinnaar de 'kleinere club' dus daar is sowieso meer animo voor de wedstrijd.

Het word wel een probleem als bv een club wint met een zeer klein stadion , zoals afgelopen seizoen Excelsior die er dichtbij was.
 

Mario

Well-known member
Er zal vast een goede reden zijn waarom deze prijs naar Cruijff is vernoemd, maar ik zie daar de meerwaarde niet van in. Geef deze prijs gewoon een goede naam. Daarnaast in een kleiner stadion. De Galgenwaard lijkt mij dan een prima keuze, ligt voor de meeste clubs in dit land ook centraal.
 

inhethoekje

Active member
De grootste voetballer die Nederland heeft gekend verdiend een wedstrijd waar een prijs mee te verdienen is, de wedstrijd Super Cup oid noemen is dus nergens voor nodig.
 

JMD

Well-known member
Er zal vast een goede reden zijn waarom deze prijs naar Cruijff is vernoemd, maar ik zie daar de meerwaarde niet van in.
Ik wel.

Neerlands beste voetballer ooit dient ge?erd te worden met zo'n prijs, en eigenlijk hoort de ArenA ook zijn naam te hebben.
 

Mario

Well-known member
Dus als je het de Super cup noemt dan zitten de stadions wel opeens vol?

Nee, maar met deze naam is de prijs mijn inziens te veel aan Amsterdam (en daarbij de Arena) verbonden.

Ik heb trouwens niets tegen Cruijff, wel tegen het vernoemen van prijzen en stadions aan oud voetballers (en zeker als ze nog in leven zijn.) Leuk dat een tribune of een lokaal toernooi vernoemd wordt, maar niet aan een nationale prijs. Daarnaast denk ik niet dat Cruijff vandaag aanwezig is om zijn prijs aan Groningen of PSV te overhandigen.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Nee, maar met deze naam is de prijs mijn inziens te veel aan Amsterdam verbonden.

In Spanje spelen ze om de Copa del Rey? Real is koninklijk, is dat dan ook teveel aan Real verbonden?
Vroeger heette die beker de Copa del Generalissimo Franco, Franco was lid/fan van Real, was dat dan ook teveel aan Real verbonden?
 

SanMark.

Well-known member
Nee, maar met deze naam is de prijs mijn inziens te veel aan Amsterdam (en daarbij de Arena) verbonden.

Ik heb trouwens niets tegen Cruijff, wel tegen het vernoemen van prijzen en stadions aan oud voetballers (en zeker als ze nog in leven zijn. Leuk dat een tribune of een lokaal toernooi vernoemd wordt, maar niet aan een nationale prijs. Daarnaast denk ik niet dat Cruijff vandaag aanwezig is om zijn prijs aan Groningen of PSV te overhandigen.

Ik vermoed dat zulke dingen alleen bij de bekrompen geesten leeft als bv een VakX die bij het woord Cruijff al gelijk de aanval kiest.
 

Mario

Well-known member
Johan Cruijff schaal, Willy vd Kuijlen schaal, Willem van Hanegem schaal ... gewoon niet doen.
 

Janssen

Well-known member
De JC schaal PSV - FC Groningen

De grootste voetballer die Nederland heeft gekend verdiend een wedstrijd waar een prijs mee te verdienen is, de wedstrijd Super Cup oid noemen is dus nergens voor nodig.

Ik weet het niet. De Van Bommel-Schaal bekt niet echt lekker.
 

JMD

Well-known member
FC GRONINGEN: Padt,Hateboer,Botteghin,
Lindgren,Tamata,Tibbling,Rusn?k,
Hiariej,Antonia,De Leeuw,Linssen

PSV: Zoet,Arias,Bruma,Isimat-Mirin,
S.Poulsen,Pr?pper,Hendrix,Maher,
Narsingh,L.de Jong,Locadia
 

JMD

Well-known member
Locadia als linksbuiten, dat is wel even een verschil met Depay.
Jep. Maar sowieso iedereen ipv Depay zou een flinke vermindering zijn.

Snap ook niet waarom Locadia daar gaat spelen, die is op zijn best in de spits, daarbuiten is het minedr.
 

JMD

Well-known member
Willy van der Kuijlen reikt een eventuele schaal uit aan PSV, Levchenko zou het doen bij Grunn.
 
Bovenaan