De Fortuna Sittard selectie, 2018/2019

Atreides

Well-known member
Ik sluit niet uit dat er dit seizoen nog een keer dubbele cijfers gehaald worden.

Wat dat betreft hebben jullie geluk dat Ajax er zelden na de 5-0 echt nog heel veel zin in heeft.

Maar we gaan het zien. Fortuna mazzelt trouwens ook met die vrijdagavond wedstrijd tegen Emmen. Het uitvak tegen Excelsior was zeer goed bezet, maar bij Fortuna uit om 20.00 op vrijdagavond?
 

Janssen

Well-known member
Wat dat betreft hebben jullie geluk dat Ajax er zelden na de 5-0 echt nog heel veel zin in heeft.

Maar we gaan het zien. Fortuna mazzelt trouwens ook met die vrijdagavond wedstrijd tegen Emmen. Het uitvak tegen Excelsior was zeer goed bezet, maar bij Fortuna uit om 20.00 op vrijdagavond?

Want die fans maken het verschil wel ff denk je? :D Ik geloof daar niet zo in. Daarbij moesten wij om 7:00u 's ochtends vertrekken op zondag voor de wedstrijd in Emmen. Doe mij dan maar de vrijdag.
 

Atreides

Well-known member
Want die fans maken het verschil wel ff denk je? :D

Moa. Ik denk dat het onbewust toch vaak een procent of 5% kan zijn. Aangezien de totale verschillen super klein zijn.....

Ik geloof daar niet zo in. Daarbij moesten wij om 7:00u 's ochtends vertrekken op zondag voor de wedstrijd in Emmen. Doe mij dan maar de vrijdag.

Ik zou zelf niet snel vrij nemen voor een uitwedstrijd van mijn club, maar ieder zijn ding.
 

Atreides

Well-known member
Zesklapper voor FC Emmen 2 tegen Fortuna Sittard 2

Het tweede team van FC Emmen heeft de eerste driepunter in de kampioenspoule van de reservecompetitie te pakken. In stadion De Oude Meerdijk werd Fortuna Sittard 2 met 6-0 verslagen. Topscorer voor de Emmenaren was spits Jafar Arias, die drie treffers voor zijn rekening nam. Reuven Niemeijer was goede tweede met twee treffers terwijl Luciano Slagveer het rijtje doelpuntenmakers completeerde met de 3-0 na een pass van Arias. Bij FC Emmen kreeg Nick Kuipers 45 minuten speeltijd.

De Limburgers traden aan met een zeer jeugdig elftal dat gemiddeld wel zes jaar jonger was dan dat van de gastheren. Leeftijd zegt niet altijd alles, maar de Emmenaren beschikten tevens over een kwalitatief zeer sterk team zoals in de beginfase al duidelijk werd. FC Emmen stond namelijk na een kwartier reeds op een 3-0 voorsprong. Arias opende de score in de derde minuut. Acht minuten later werd Niemeijer in de zestien onderuit gehaald en hij benutte zelf de toegewezen strafschop. Na precies een kwartier spelen volgde de 3-0, Arias legde breed op Slagveer die moeiteloos kon intikken. Ondanks de dominantie van FC Emmen kwamen er voor de pauze geen treffers bij. Fortuna Sittard stelde pas in de 35ste minuut FC Emmen-doelman Dennis Telgenkamp voor het eerst op de proef stelde.

Na de rust werd bij FC Emmen de centraal achterin spelende Kuipers vervangen door Tim Siekman. Het spelbeeld veranderde verder weinig, FC Emmen bleef oppermachtig en voerde de score op via Arias die uit een hoekschop met de buik scoorde. Kort daarna scoorde Niemeijer zijn tweede goal na aangeven van Slagveer. Laatstgenoemde speelde ook een rol bij de totstandkoming van de 6-0 toen hij in het strafschopgebied werd gevloerd. Arias mocht het karwei vanaf elf meter afmaken: 6-0. In het kleine half uur dat het duel nog resteerde, kwam geen verandering meer in de score ondanks dat FC Emmen het duel met een man meer, na een tweede gele kaart voor de Fortunees Sander Rau, uitspeelde.

FC Emmen 2 – Fortuna Sittard 2: 6-0.
2. Arias 1-0
11. Niemeijer 2-0 (pen.)
16. Slagveer 3-0
57. Arias 4-0
58. Niemeijer 5-0
64. Arias 6-0

Rood: Rau (2x geel)
Scheidsrechter: Midden

Opstelling FC Emmen 2: Telgenkamp; Neidhart, Warmolts, Kuipers (46. Siekman), Grootenhuis; Bourdouxhe, Niemeijer (62. Oldenburger), Ben Moussa, De Vos; Arias (69. Camara Bos), Slagveer.
Opstelling Fortuna Sittard 2: Jug; Carli, Essers, Dembele, Rau; Ghislain, Houkes (46. El Ablak), Kurnaz; Zeka (72. Usuf-Ceyhun), Kastrati, Da Silva.
bron: fcemmen.nl

Die gatenkaas verdediging is wel in de mode bij Fortuna geloof ik.
 

Janssen

Well-known member
Iedereen kan zien we er speelde en wie de doelpuntenmakers waren en dan zegt dit meer over Emmen dan over Jong Fortuna. Ik ga er even vanuit dat je het artikel dat je plaatst ook echt gelezen hebt.
 

Janssen

Well-known member
Demb?l? is alweer vertrokken. Heeft een flinke knieblessure opgelopen en kon er bovendien geen ene kut van.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een beetje voetballer krijgt er drie bij drie verschillende vrouwen. Toch een eerste divisie speler dus. Achteraf zonde dat jullie hem niet hebben verpatst. Ik ben benieuwd wat jullie volgend jaar op de been kunnen brengen. Ik zie jullie iig dit jaar rechtstreeks handhaven. FC Emmen en De Graafschap zijn hun flow alweer kwijt. Excelsior pakt ook nauwelijks punten en heeft een lastig programma. Jullie kunnen vanavond al een goede stap zetten en het helemaal zeker spelen tegen Feyenoord.
 

Janssen

Well-known member
De Fortuna Sittard selectie, 2018/2019

Semedo was bijna voor 4 miljoen naar West Bromwich vertrokken, moet je nagaan. Nu krijg je er misschien nog 4 ton voor.

Volgend jaar moet het sowieso zonder Lamprou, Novakovich, El Messaoudi en Rodriguez (allen gehuurd). Koselev en Diemers hebben doorlopende contracten maar er zal genoeg interesse voor zijn. Dus met beetje pech moet je 6 nieuwe basisspelers gaan zoeken.

Maar eerst maar eens handhaven inderdaad.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Niet mee eens. Rodriguez, Lamprou, Novakovich en en Pinto zijn echt wel volwaardige Eredivisie-spelers.

Pinto en Novakovich waren hier toch wel bekend? Die Lamprou is inderdaad echt zeer goed gescout. Rodriguez valt vooral op door domme kaarten de laatste tijd.
 

Janssen

Well-known member
Sja het is dan ook geen verdediger. Eigenlijk zelfs een aanvallende middenvelder van nature maar moest elke keer achterin opdraven als er weer iemand wegviel. Op het middenveld telkens onze beste speler.
 

Janssen

Well-known member
Ik kon er moeilijk aan wennen en daarnaast dient het beste forumlid natuurlijk een plaatje van de beste voetballer ooit te hebben.
 
Bovenaan