De DVK Duisterlijst

Janssen

Well-known member
De DVK Duisterlijst

Komt voor mij een hoop onbekend materiaal voorbij. Ik ga straks eens wat teksten ontleden. Mooi.
 

Unregistere

Well-known member
De vrouwen worden hier toch een beetje genegeerd. Zijn die niet zwartgallig genoeg? Ter compensatie:



 

Ivanhoe

Active member
Nick Drake nog niet voorbij zien komen, maar die mag natuurlijk ook niet ontbreken. Fruit Tree verpersoonlijkt voor mij zijn worsteling met en frustratie over beroemdheid en miskendheid. We weten allemaal hoe dat eindigde. De originele is niet op youtube te vinden, maar deze van dEUS frontman Tom Barman en pianist/componist/producer Guy van Nueten is ook een hele fijne.

[video=youtube;e3EX-RwDSII]e3EX-RwDSII[/video][/QUOTE]
 

Unregistere

Well-known member
Nick Drake nog niet voorbij zien komen, maar die mag natuurlijk ook niet ontbreken. Fruit Tree verpersoonlijkt voor mij zijn worsteling met en frustratie over beroemdheid en miskendheid. We weten allemaal hoe dat eindigde. De originele is niet op youtube te vinden, maar deze van dEUS frontman Tom Barman en pianist/componist/producer Guy van Nueten is ook een hele fijne.

[video=youtube;e3EX-RwDSII]e3EX-RwDSII[/video]
[/QUOTE]

 

Ivanhoe

Active member
Thanks Unregistere ��

Stukje tekst er dan ook maar bij:

"Safe in a womb of an everlasting night
You find the darkness can give the brightest light
Safe in your place deep in the earth
That's when they'll know
What you are really worth"
 

Janssen

Well-known member
Ik begon heel enthousiast met het bundelen van al jullie bijdragen in een Spotify-lijst maar kan behoorlijk wat nummers niet vinden.

Voor hen die toch interesse hebben: KLIK

Luister net wat makkelijker in de trein.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Tof topic. Ik ga de komende dagen ook een duit in het zakje doen. Te beginnen met de Griekse dream pop band 'Vello Leaf'. Hun track 'Long Way' heb ik een tijdje niet kunnen luisteren, zo heftig vond ik 'm.

 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Anathema... Volgens mij hebben ze voor hun meest recente albums een regenboog ingeslikt, want die zijn me een partij vrolijk. Zeker als je ze vergelijkt met hun oudere werk. Niet slecht hoor, maar die duistere kant van hun muziek spreekt me meer aan. Bijvoorbeeld het prachtige 'Lost Control'. Over duistere teksten gesproken...

Yes, I am falling... how much longer 'till I hit the ground?
I can't tell you why I'm breaking down.
Do you wonder why I prefer to be alone?
Have I really lost control?

 

De Wolf

Well-known member
Top 2000 materiaal. Dan kan ik ook Falco opnoemen met Jeany.
Ik hou het bij een eervolle vermelding. Minder bekend is dat het nummer Het begin is van een trilogie.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Jamel, deze ken je vast ook wel?


Ik mag 'm thuis niet draaien, m'n vrouw kan er niet tegen

edit: geen metal trouwens
 
Bovenaan