Darten

JMD

Well-known member
Het WK darts (PDC) wordt deze winter
uitgebreid van 72 naar 96 deelnemers.Er
worden ook minimaal twee vrouwen aan
het deelnemersveld toegevoegd.Dat heeft
de organisatie bekendgemaakt.

Daarnaast is het prijzengeld met zo'n
1 miljoen euro verhoogd.In totaal wordt
bijna 3 miljoen euro verdeeld onder de
deelnemers.Voor de winnaar ligt 570.000
euro klaar.

Rob Cross,winnaar van het laatste WK,
moest het doen met een slordige 450.000
euro.
(Bron: TT)

Ik kijk darten niet meer zo vaak, maar hoe gooien de dartdames tegenwoordig? De laatste keer dat ik damesdarten zag was het niet om aan te zien. Als je die (toen) tegen mannen had laten spelen was dat geen partij geweest. Nu wel??

Jamel

Administrator
Forumleiding
Niveau van de dames gaat wel wat omhoog. Waar ze pak 'm beet een jaar of tien geleden nooit boven de 80 gemiddeld uit kwamen, zie je nu steeds meer dat ze 90+ gemiddeldes gooien. Sherrock won van het weekend nog een toernooi met 95 gemiddeld in de finale. Maar uiteraard komen ze nog steeds zwaar tekort op de mannen.

Satyr

Administrator
Forumleiding
De dames zullen wel een potje winnen, afhankelijk van de loting. Anca Zijlstra gooit bij mij in de competitie, daar heb ik nog nooit van verloren.

Pascallovic

Well-known member
De dames zullen wel een potje winnen, afhankelijk van de loting. Anca Zijlstra gooit bij mij in de competitie, daar heb ik nog nooit van verloren.
Bij de dames zal er nu ook extra druk op staan, weet niet of dat het niveau ten goede komt. Ook is het afwachten of de dames van de BDO mee mogen doen. Zo niet dan moet ik het nog maar zien met het niveau. De BDO is tenslotte de enige met een serieuze vrouwencompetitie. Vorig jaar was het niveau in de voorronde best hoog bij de PDC. Op eentje na gooide iedereen in de voorronde gewoon ruim boven de 80. Daar komen vrouwen niet zomaar aan.

Bovenaan