Cricket

Kralinger

Administrator
Forumleiding
En persoonlijk vind ik dit nog knapper dan de T20 overwinningen tegen ZA & Engeland. T20 leent zich meer voor stunts, in deze vorm van de sport is het veel moeilijker het vol te houden voor de underdog.

Joost

Well-known member
Zuid Afrika had nog nooit een ODI verloren van een Associate.

Wat is het toch jammer dat Zimbabwe, West Indies, Schotland en Ierland niet meedoen op dit toernooi. Maar aan de andere kant ook fantastisch dat Nederland tegen alle toplanden uit mag komen. Vooraf hoopte ik op 1 zege, nu mogen we zelfs denken aan een 2e zege.

erka

Well-known member
Zozo, 24 uur na de wedstrijd is de NOS ook wakker geworden.

Wel redelijk lachwekkend dat die Thom de Grooth zegt dat ze wel de halve finale gaan halen.

Joost

Well-known member
De NOS had al heel snel een bericht online staan dat daarna nog aangevuld was.
Het stond zelfs op NOS.nl bij de bovenste twee berichten.

De captain heeft vooraf gezegd dat de halve finale het doel is, erg optimistisch wel.

erka

Well-known member
De NOS had al heel snel een bericht online staan dat daarna nog aangevuld was.
Het stond zelfs op NOS.nl bij de bovenste twee berichten.

De captain heeft vooraf gezegd dat de halve finale het doel is, erg optimistisch wel.

Oh maar ik bedoelde op TV. Het stond online inderdaad heel snel.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Australië begon niet goed aan het WK, maar nu zijn er records aan het sneuvelen tegen Pakistan. Beide openings slagmannen haalden de 100 runs in opeenvolgende ballen. Australië staat nu op 231/0 na 32.2 overs, hun beste opening partnerschap ooit op een WK cricket.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
en eigenlijk direct nadat je dit plaatst vallen 2 wickets in 2 ballen op rij
Je kan het verwachten dat zodra de eerste valt, de tweede snel kan volgen. Inmiddels zijn er 5 uit, maar ze staan op 339 runs met nog 5 overs en 4 ballen te gaan dus ze zijn onderweg naar een hele goede score.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Uiteindelijk wordt het 367/9 voor Australië. Pakistan moet dus 368 halen om dit te overtreffen, wat een record zou zijn op een WK. Het huidige record staat pas een week en staat op naam van... Pakistan, die 345 haalden om van Sri Lanka te winnen.

Joost

Well-known member
Uiteindelijk wordt het 367/9 voor Australië. Pakistan moet dus 368 halen om dit te overtreffen, wat een record zou zijn op een WK. Het huidige record staat pas een week en staat op naam van... Pakistan, die 345 haalden om van Sri Lanka te winnen.
Nederland moest tegen West Indies 374 runs halen dat lukte ook. Hoop is er altijd.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Pakistan had lang een goede kans, maar de wickets gingen te snel vallen, uiteindelijk 305 all out.

Morgen om 7.00 Nederlandse tijd begint Nederland - Sri Lanka. Daar hebben wij nog wat tegen goed te maken...

Joost

Well-known member
Halverwege staat Pakistan op 169-2 dus de doen in ieder geval een goede poging!
Het ging tot 39 overs eigenlijk prima voor Pakistan. Maar toen vielen de wickets op rap tempo.

305 all out na 43.5 overs.

Morgen Nederland tegen Sri Lanka in Lucknow. 7 uur Nederlandse tijd.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Zo, ik zit er klaar voor. Hopen op een nieuwe mooie prestatie van Nederland. Nederland won de toss en koos ervoor aan slag te beginnen.

Joost

Well-known member
Zo, ik zit er klaar voor. Hopen op een nieuwe mooie prestatie van Nederland. Nederland won de toss en koos ervoor aan slag te beginnen.
Ik schakel net in en zie dat je tot nu toe niet echt hebt kunnen genieten 116/6 na 29 overs is niet best.

In over 10, 12, 17, 19 en 22 een wicket verliezen is ronduit desastreus.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Uiteindelijk gaat Engelbrecht voor 70 runs, een partnerschap van 130 met van Beek. Nu 221/7 na 45.1.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Om maar even aan te geven hoe goed de "latere" slagmannen van Nederland het doen. Tot nu toe dit WK hebben 4 spelers die minstens de 7e man waren de 50 runs gehaald, 3 daarvan zijn Nederlanders.

Bovenaan