Cricket

erka

Well-known member
Nu tegen India, Pakistan, Zuid-Afrika, Bangladesh en nog een team uit de 1e ronde.
 

Joost

Well-known member
Maandag 24 oktober 6:00 Nederland v Bangladesh

Donderdag 27 oktober 9:00 Nederland v India

Zondag 30 oktober 8:00 Nederland v Pakistan

Woensdag 2 november 5:00 Nederland v winnaar groep B

Zondag 6 november 1:00 Nederland v Zuid Afrika
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

erka

Well-known member
Wat zijn de kansen Joost? Tegen de winnaar groep B denk ik wel kansen en wellicht Bangladesh? Die anderen zijn toch normaal gesproken wel te sterk.
 

Joost

Well-known member
Wat zijn de kansen Joost? Tegen de winnaar groep B denk ik wel kansen en wellicht Bangladesh? Die anderen zijn toch normaal gesproken wel te sterk.
Ik verwacht niet dat Nederland nog een duel wint. Maar het spelen tegen deze teams is wel fantastisch.

Er is wel nog een bijkomende factor voor het volgende T20 world cup toernooi.
De top 8 van dit jaar plus de beste 2 van de ranglijst ná het toernooi plaatsen zich automatisch. Dat is vrijwel zeker de top 10 van de ranking.

Daarin staan nu niet Ierland en Schotland. Het zou heel fijn zijn als een van die twee daar wel in komt.
Voor het volgende toernooi zijn er namelijk regionale kwalificatietoernooien en het Europese heeft meer 2 plekken beschikbaar en met Nederland, Schotland én Ierland zou je dus een afvaller hebben. Oostenrijk, Denemarken, Duitsland, Italië en Jersey hebben zich al geplaatst voor dat toernooi maar buiten Jersey is dat kanonnenvoer.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Joost

Well-known member
Bij de duels van morgen zou het wel heel mooi zijn wanneer dus Ierland of Schotland groepswinnaar wordt. Die komt dan automatisch bij Nederland.

Dan is de kans op Nederland of Ierland/Schotland op plek 4 in de poule van 6 een stuk groter. En plek 4 betekend rechtstreekse kwalificatie voor het volgende toernooi.
 

Joost

Well-known member
Dat het niveau dan de wat kleinere landen steeds beter wordt blijkt tijdens dit toernooi ook weer.

Nadat Schotland al won van West Indies deed Ierland dat vandaag ook.

West Indies begon aan slag en zette 145 runs neer. Op zich geen slecht aantal maar de Ieren gaven gas in de eerste 3 overs en scoorden daarin in totaal 31 runs. West Indies had er daarin 11 gemaakt. Ierland hield daarna gelijke tred met het gemiddelde van West Indies, verloor slechts 1 wicket en won zo comfortbel in 17.3 overs.

Schotland en Zimbabwe gaan om 10:00 strijden om het andere ticket voor de Super12. Wint Schotland dan zijn zij ook zeker groepswinnaar, en dat is Zimbabwe ook tenzij die maar echt heel nipt winnen.
 

Joost

Well-known member
De Schotten komen tot 132 runs, lijkt me niet voldoende voor ze.

Als ZImbabwe tot 133 komt met nog ongeveer 4 of meer ballen te gaan zijn ze poulewinnaar.
 

Joost

Well-known member
Na een aarzelend begin met twee snelle wickets die vielen kwam ZImbabwe na de 8e over op stoom. De achterstand werd omgebogen in een voorsprong en nu worden de runs netjes binnengeslagen.

Het wordt alleen nog spannend of ze het gaan redden om poulewinnaar te worden maar het lijkt er wel op.
6 runs nodig in 12 ballen.
 

stc

Well-known member
Misschien tegen beter weten in, hoop ik dat Nederland misschien nog 1 of 2 x kan stunten.
 

erka

Well-known member
West Indies? Dat was toch ooit ook zo'n ongenaakbaar team. Net als Sri Lanka aardig in verval geraakt dus.
 

Joost

Well-known member
West Indies? Dat was toch ooit ook zo'n ongenaakbaar team. Net als Sri Lanka aardig in verval geraakt dus.
Nederland deed het recentelijk tegen Zimbabwe helemaal niet zo slecht in een 50 overs reeks.
Daar zijn echt wel kansen denk ik maar favoriet is Nederland zeker niet.

Bij het vorige T20 WK verloor Nederland ruim van Ierland, nipt van Namibië en was er een schandelijke nederlaag tegen Sri Lanka.

Ook tegen Bangladesh zijn er zeker kansen, maar dan moet Nederland een goede dag hebben en de Aziaten niet.

Tegen de andere drie is het bij voorbaat vrijwel kansloos. Maar iedereen die cricket een beetje gevolgd heeft weet nog van Engeland en Lords'....
 

stc

Well-known member
Nederland deed het recentelijk tegen Zimbabwe helemaal niet zo slecht in een 50 overs reeks.
Daar zijn echt wel kansen denk ik maar favoriet is Nederland zeker niet.

Bij het vorige T20 WK verloor Nederland ruim van Ierland, nipt van Namibië en was er een schandelijke nederlaag tegen Sri Lanka.

Ook tegen Bangladesh zijn er zeker kansen, maar dan moet Nederland een goede dag hebben en de Aziaten niet.

Tegen de andere drie is het bij voorbaat vrijwel kansloos. Maar iedereen die cricket een beetje gevolgd heeft weet nog van Engeland en Lords'....
Tegen Engeland in 2009 kwam het op de laatste bal aan. Nederland moest toen 2 runs halen in de laatste bal. Met een beetje geluk toen hebben ze het toen gered.
 

Joost

Well-known member
Jammer dat ik deze tegen Bangladesh niet kan volgen. We vliegen naar Kaapstad en hebben nu een tussenlanding in Johannesburg.

Maar het gaat best prima. 86/5 voor Bangladesh na 13 overs.
 

Joost

Well-known member
144 voor 8 voor Bangladesh.

In de commentaren op Cricinfo wordt Bangladesh niet direct als grote favoriet genoemd. In de opwarmpotjes hebben ze alles verloren en Nederland zit na het bereiken van de super12 natuurlijk goed in het vertrouwen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ierland wint van Engeland, dat kan wel eens erg gunstig zijn met het oog op kwalificatie voor het volgende WK.
 
Bovenaan