Cricket

erka

Well-known member
Even een feel good filmpje van de WK 2009, Nederland won toen met de laatste bal van Engeland op het WK. Dat was denk ik wel een van de grootste verrassingen aller tijden in cricket.


In 2014 won Nederland trouwens weer van Engeland op het WK en toen heel dik ook nog.

Ik vind het ook wel leuk om te zien, vooral T20 cricket. Normaal duurt me toch te lang, maar ook dat kan best spectaculair zijn.
 
Laatst bewerkt:

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Morgen en vrijdagmiddag heb ik vrij. Dan ga ik naar Derbyshire - Australi?. De Australi?rs bereiden zich voor op de volgende wedstrijd in the Ashes die volgende week in Nottingham gespeeld wordt. Ik heb er al zin in.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik ben er nu. Het is enorm druk terwijl het donderdagochtend is. Het lijkt wel of de complete Australische media is uitgerukt voor een live verslag van een veredeld trainingspotje.

Zelfs India was nog niet zo gek toen ze hier vorig jaar waren.
 

Joost

Well-known member
Veel plezier!

Afghanistan is helemaal over de nederlaag tegen Hong Kong heen, die maken gehakt van Papoea Nieuw Guinea. Na 15 overs is PNG al 5 wickets kwijt en hebben ze pas 66 runs.
 

JMD

Well-known member
Morgen en vrijdagmiddag heb ik vrij. Dan ga ik naar Derbyshire - Australi?. De Australi?rs bereiden zich voor op de volgende wedstrijd in the Ashes die volgende week in Nottingham gespeeld wordt. Ik heb er al zin in.

Dus ze spelen 5 x 5 dagen en nog moeten ze 'zich voorbereiden' tussen de duels door??

Alsof Nederland op een WK Voetbal tussen 2 groepsduels even een duel tegen een club speelt...
 

Sensini

Well-known member
Dus ze spelen 5 x 5 dagen en nog moeten ze 'zich voorbereiden' tussen de duels door??

Alsof Nederland op een WK Voetbal tussen 2 groepsduels even een duel tegen een club speelt...

Is in 't klein wel 'ns gebeurt: tijdens het Mini-WK (1981) speelde het Nederlands elftal tussen de wedstrijden tegen Uruguay (30 december) en Itali? (7 januari) een oefenwedstrijd op 2 januari tegen Montevideo Wanderers die met 3-1 werd gewonnen. Nieuwsblad van het Noorden, 03-01-1981.

Bruggetje terug naar 't topic: de wedstrijd werd gespeeld op het veld van de Montevideo cricketclub ;-)
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dus ze spelen 5 x 5 dagen en nog moeten ze 'zich voorbereiden' tussen de duels door??

Alsof Nederland op een WK Voetbal tussen 2 groepsduels even een duel tegen een club speelt...
Australi? speelt wel 5x5 dagen tegen dezelfde tegenstander. Dan willen ploegen vaak graag een oefenpot spelen tegen een club om wat andere tactieken uit te proberen (na 10 dagen tegen dezelfde ploeg moet je eens wat anders proberen om ze te verrassen) en om reserves speeltijd te geven. Verder blijven ze een tijdje in Derby, dit is hun basis voorlopig omdat de volgende twee wedstrijden in de buurt zijn (Birmingham en Nottingham). Het veld van Derbyshire is dan ook een tijdje hun trainingsveld. Dit is dan ook meer een gezamelijke training dan een serieuze wedstrijd.

Ik heb me prima vermaakt gisteren. Leuk om wat van de beste spelers ter wereld aan het werk te zien.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Schotland wint makkelijk van Hong Kong. Hong Kong zette 116 all out neer, 2 ballen voor het einde viel het laatste wicket. Schotland had 12 overs en 2 ballen nodig om 117-5 te halen waardoor ze naar de finale tegen Nederland of Ierland gaan.
 
Bovenaan