Coronavirus 2

gevegt

Well-known member
Agema wil nogmaals dat iedereen een mondkapje op doet en de enige is Rutte die er gevolg aan geeft.
Ik moest lachen.
 

De Wolf

Well-known member
Heeft ze al uitgelegd hoe groot de ademcirkel is?
Leuk dat je dat roept maar als iedereen dat zelf gaat bedenken schiet je ook geen zak op.
 

JMD

Well-known member
Dat klinkt al een stuk beter dan de testen naar huis mee te nemen.
Tuurlijk niet. Want stel dat je op school test en iemand test positief dan zit zo'n leerling al op school... Dan ben je verder van huis.

Die zelftesten zijn bedoeld voor thuis.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat is toch niets nieuws? Van meet af aan was al bekend dat men niet wist hoe lang het vaccin bescherming zou bieden en mn de laatste tijd is bekend geworden dat mn bij de ouderen het vaccin in kracht af neemt en dus nu uitgewerkt raakt, vooral bij onderliggende problemen.
Dat de balans dan steeds meer door gaat slaan naar het aandeel gevaccineerden (bij de 60 plussers is bijna 90% gevaccineerd) in de ziekenhuisopnames lijkt me dan niet zo'n spectaculair nieuws.
Feit is dat er nog steeds een shitload aan ongevaccineerden liggen die bij vaccinatie voor minder opnames hadden kunnen zorgen.

Maar goed, nuance dus sorry.
 

zwammy

Well-known member
Ja, maar als dat al bekend is en alleen maar vol op boosterprikken word ingezet en niet op immuniteit en acceptatie van het virus blijf je dus in deze vicieuze cirkel zitten en heb je dit dus elke winter alleen dan met steeds meer gevaccineerden en nog meer tweedeling.

Sorry, mijn nuance.
 

zwammy

Well-known member
Mwah, er zijn landen die we niet mogen benoemen waar het loslaten een stuk beter gaat dan hier, benieuwd dan waarom het daar dan beter gaat dan in de landen waar ze vol op 2g en vaccinatieplicht zitten.
 

zwammy

Well-known member
Dat kan, en mag ook.

Ook helpt het niet mee dat we nu op 10% ziekteverzuim in de zorg zitten. De redenen zijn ook wel bekent, dat gaat ook nog wel een dingetje worden de komende tijd.

Maar goed, volgens Joost daalde het dus we houden maar hoop dat het doorzet en we niet het 2e jaar van fuck up demissionair kabinet zitten.
 

Eef de Kip

Well-known member
Nee maar mocht ik de indruk wekken dat ik in de polonaise achter dit kabinet aan loop dan bij deze, nee dus.
Dat er (nog) meer aandacht voor de zorg mag komen lijkt me duidelijk. Dat ze eerder hadden moeten beginnen met die booster prik lijkt me ook duidelijk.
 

Eef de Kip

Well-known member

En vergelijk die maar eens met de maatregelen die Engeland heeft.

Als niet gevaccineerde maximaal 2 man in je eigen huis ontvangen of niet meer naar een verjaardag kennen. Heel bijzonder.
Joh het zal best maar ik blijf het lastig vinden om landen met elkaar te vergelijken.
Er zijn zoveel variabelen waar je rekening mee moet houden die anders zijn dat ik me daar niet aan ga wagen.
Ik denk dat er ook wel weer landen zijn te vinden waarbij het slechter gaat en ik vind het nogal eng om die allemaal 1 op 1 met elkaar te gaan vergelijken.
 

zwammy

Well-known member
Het vergelijken van de maatregelen waarvan het ene land zegt verplichting voor zorgpersoneel en boosterprikken en voor de rest alles los en een land dat jou verplicht in je eigen huis geen bezoek te ontvangen vind ik toch wel benoemenswaardig.
 

SanMark.

Well-known member
Naast de qr code check bij niet essentiële winkels, restaurants e.d. daar ook maar even een weegschaal met bmi meter neer zetten.

 
Bovenaan