Coronavirus 2

stc

Well-known member
Ik zie nog veel mensen in het ov ondanks thuiswerk advies. (Scholieren niet meegerekend)

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

Eef de Kip

Well-known member
Yup, valt mij ook op. En daar zitten er ook veel bij die gewoon thuis kunnen werken van wat ik zo in mijn omgeving hoor maar goed, kabinet is kut.
 

zwammy

Well-known member
Boosterprikken hadden meet ziekenhuis opnamens gescheeld en de cda wil Hugo nog langer aan de macht hebben. Dat is nogal een tegenstelling.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja ok maar het had ongetwijfeld een behoorlijk aantal ziekenhuisopnames kunnen voorkomen.

Ik denk wel dat wij het onmiddellijke effect wat overschatten. In principe zijn de mensen met risico de groep 50+. Je moet dan 6,5 miljoen prikken zetten om 30% van de IC opnames en 50% van de reguliere ziekenhuisopnames te doen laten afnemen. De ongevaccineerden groep zullen ook voornamelijk uit diezelfde groep van 50+-ers komen. Dan heb je ze met 750.000 allemaal een keer geprikt, die Pfizer werkt na 1 prik al vrij aardig. Dan zou je een flinke hap nemen uit de 70% IC opnames en de 50% reguliere ziekenhuisopnames. Met 750.000 kom je bij de boostergroep niet verder dan 80+.

Neemt niet weg dat je er van uit kunt gaan dat een groot deel van de ongevaccineerden waarschijnlijk toch niet zover is te krijgen en je je maar ouderwets weer moeten laten gijzelen door een minderheid. Neemt ook niet weg dat het volstrekt belachelijk zou zijn om Hugo de Jonge überhaupt nog een ministerpost te geven, laat staan zijn huidige ministerpost.

Maar goed hij kan weer wat credits verdienen als hij straks als eerste het voetbal weer even opengooit die twee speelrondes voor de Kerst.
 

Bernardo

Well-known member
Ik zie nog veel mensen in het ov ondanks thuiswerk advies. (Scholieren niet meegerekend)

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Hier in Friesland is het echt bijna alleen maar scholieren. Vind het op de weg nog wel echt drukker vergeleken met vorig jaar rond deze tijd.
 

Joost

Well-known member
Ik denk wel dat wij het onmiddellijke effect wat overschatten. In principe zijn de mensen met risico de groep 50+. Je moet dan 6,5 miljoen prikken zetten om 30% van de IC opnames en 50% van de reguliere ziekenhuisopnames te doen laten afnemen. De ongevaccineerden groep zullen ook voornamelijk uit diezelfde groep van 50+-ers komen. Dan heb je ze met 750.000 allemaal een keer geprikt, die Pfizer werkt na 1 prik al vrij aardig. Dan zou je een flinke hap nemen uit de 70% IC opnames en de 50% reguliere ziekenhuisopnames. Met 750.000 kom je bij de boostergroep niet verder dan 80+.

Neemt niet weg dat je er van uit kunt gaan dat een groot deel van de ongevaccineerden waarschijnlijk toch niet zover is te krijgen en je je maar ouderwets weer moeten laten gijzelen door een minderheid. Neemt ook niet weg dat het volstrekt belachelijk zou zijn om Hugo de Jonge überhaupt nog een ministerpost te geven, laat staan zijn huidige ministerpost.

Maar goed hij kan weer wat credits verdienen als hij straks als eerste het voetbal weer even opengooit die twee speelrondes voor de Kerst.
De booster heeft pas effect na 6 maanden dacht ik.
Omdat de vaccinaties pas heel laat op gang kwamen denk ik dat we niet eens heel veel vertraging hebben opgelopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

De Wolf

Well-known member
Neemt niet weg dat je er van uit kunt gaan dat een groot deel van de ongevaccineerden waarschijnlijk toch niet zover is te krijgen en je je maar ouderwets weer moeten laten gijzelen door een minderheid. Neemt ook niet weg dat het volstrekt belachelijk zou zijn om Hugo de Jonge überhaupt nog een ministerpost te geven, laat staan zijn huidige ministerpost.
Hugo zal niet de meest makkelijke job hebben maar toch is hij verantwoordelijk voor een aantal grote blunders. Ik zou hem ook geen nieuwe post geven. Binnen een jaar moet hij toch opstappen na een parlementaire enquete dus kan je beter iemand anders daar neerzetten.
 

gevegt

Well-known member
Hugo zal niet de meest makkelijke job hebben maar toch is hij verantwoordelijk voor een aantal grote blunders. Ik zou hem ook geen nieuwe post geven. Binnen een jaar moet hij toch opstappen na een parlementaire enquete dus kan je beter iemand anders daar neerzetten.
Dan kan die dus opstappen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hugo zal niet de meest makkelijke job hebben maar toch is hij verantwoordelijk voor een aantal grote blunders. Ik zou hem ook geen nieuwe post geven. Binnen een jaar moet hij toch opstappen na een parlementaire enquete dus kan je beter iemand anders daar neerzetten.

Dan is het juist handig om hem aan te houden, want anders moet zijn opvolger opstappen.
 

zwammy

Well-known member
Misschien iemand die verstand heeft van zorg.

Het is ook wel bijzonder als de Jonge coach van Manchester United zou worden. Toch vinden we dat niet als hij de baas van de zorg word.
 

Joost

Well-known member
Lekker dan, verwachten we minnetje is er storing.

Enfin, de cijfers die wel betrouwbaar zijn schieten ook in de min.
 

JMD

Well-known member
Het is ook wel bijzonder als de Jonge coach van Manchester United zou worden. Toch vinden we dat niet als hij de baas van de zorg word.
Dat is sowieso het probleem van welke ministerpost dan ook... Vaak is dat vooral een politiek schuifspelletje... Van der Hoeven was ooit eerst van onderwijs en toen van economie... Van beide had ze 0,0 verstand qua vooropleiding.

(overigens zegt het niet alles, want Slob is wel docent en is met afstand de slechtste onderwijsminister sinds heel lang...)
 
Bovenaan