Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Dat vrouwtje dat in Engeland is vermoord door die politie agent heeft het er ook zelf naar gemaakt.
 

gevegt

Well-known member
Oke. Dan verschillen wij daarover van mening. Ik vind het dan namelijk ook niet gepast. (ik heb het dan over supporters die zich normaal gedragen natuurlijk, als ze de omgeving slopen dan is het wat anders)
Zit je eindelijk eens aan de zuip?
 

Maasveld

Well-known member

Mmmm, dat politiebusje doet imo weinig fout (remt uit alle macht), maar waarom zo'n "stille" die vrouw moet duwen precies in de lijn van de auto snap ik niet...

Even voor degenen die hier alles van de politie goed praten onder het mom van: 'hadden ze maar weg moeten gaan'. Ik neem aan dat jullie het dan ook goed vinden als ME/Politie op deze manier gaat reageren bij voetbalduels (als er weer publiek is)?
Dus terwijl de supporters na afloop nog een biertje doen dat dan de politie gaat zeggen: 'jullie moeten nu weg' en dat als dat dan niet gebeurt dat de politie dan gewoon dwars door de supporters heen mogen rijden, enz.
Dat is het punt juist, dat doen ze al.
 

Bernardo

Well-known member

Mmmm, dat politiebusje doet imo weinig fout (remt uit alle macht), maar waarom zo'n "stille" die vrouw moet duwen precies in de lijn van de auto snap ik niet...

Even voor degenen die hier alles van de politie goed praten onder het mom van: 'hadden ze maar weg moeten gaan'. Ik neem aan dat jullie het dan ook goed vinden als ME/Politie op deze manier gaat reageren bij voetbalduels (als er weer publiek is)?
Dus terwijl de supporters na afloop nog een biertje doen dat dan de politie gaat zeggen: 'jullie moeten nu weg' en dat als dat dan niet gebeurt dat de politie dan gewoon dwars door de supporters heen mogen rijden, enz.
Vind ik wel een heel rare vergelijking van jou, maar als die supporters dan ook de regels overtreden en de bevelen van de politie niet opvolgen, waarom niet?

Deze demonstratie was maar toegangelijk voor 250 man, er stonden er duizenden. ME/Politie heeft het nog een hele tijd aangekeken en na meerdere oproepen om weg te gaan en dan vooral blijven staan, snap ik dat de politie op een gegeven moment in moet grijpen.
 

JMD

Well-known member
Vind ik wel een heel rare vergelijking van jou, maar als die supporters dan ook de regels overtreden en de bevelen van de politie niet opvolgen, waarom niet?
Omdat als de regel die overtreden wordt 'ze gingen niet weg' is, (of dat nou supporters zijn of protesterende mensen) dat imo niet dit geweld rechtvaardigt. Dat doet het wel bij die idioten die stokken gooien naar de politie of vuurwerkpijlen afsteekt. Die mag je van mij keihard aanpakken.

En sorry hoor, een plein/veld ontruimen kan je ook doen zonder dit idiote machtsvertoon. (en nogmaals, dan heb ik het niet over die debielen die zelf geweld gebruiken)
 

Bernardo

Well-known member
Omdat als de regel die overtreden wordt 'ze gingen niet weg' is, (of dat nou supporters zijn of protesterende mensen) dat imo niet dit geweld rechtvaardigt. Dat doet het wel bij die idioten die stokken gooien naar de politie of vuurwerkpijlen afsteekt. Die mag je van mij keihard aanpakken.

En sorry hoor, een plein/veld ontruimen kan je ook doen zonder dit idiote machtsvertoon. (en nogmaals, dan heb ik het niet over die debielen die zelf geweld gebruiken)
Tja en de debielen en 'goedwillende' mensen staan door elkaar dus je kan het nooit goed doen.

Maar de mensen die geen geweld gebruiken, kiezen er wel voor om er te blijven staan. Dan neem je toch een bepaald risico? Als de politie dan paar keer vraagt om weg te gaan en met de mensen in gesprek te gaan en je het dan niet doet. Tja, dan ben je ook wel naïef en dom hoor. En dan achteraf de jank filmpjes op het internet plaatsen en maar klagen. Ben daar zo klaar mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

gevegt

Well-known member
Tja en de debielen en 'goedwillende' menssn staan door elkaar dus je kan het nooit goed doen.

Maar de mensen die geen geweld gebruiken, kiezen er wel voor om er te blijven staan. Dan neem je toch een bepaald risico? Als de politie dan paar keer vraagt om weg te gaan en met de mensen in gesprek te gaan en je het dan niet doet. Tja, dan ben je ook wel naïef en dom hoor. En dan achteraf de jank filmpjes op het internet plaatsen en maar klagen. Ben daar zo klaar mee.
Toch wel opvallend, terwijl je zelf de regels ook aan je laars lapt.
 

JMD

Well-known member
Tja en de debielen en 'goedwillende' mensen staan door elkaar dus je kan het nooit goed doen.
Dat is lastig inderdaad, zeker. Maar je kan toch iemand die een vuurpijl afschiet wel van iemand die rustig wegloopt (of even blijft staan) onderscheiden?

Verder zijn bijna al die demonstraties heel rustig geweest totdat de politie begint met 'vegen'. Ik denk dat als dat laatste niet gebeurt dat er dan helemaal niks gebeurt, ook geen geweld. Je hebt toch altijd bij elke demo een groep mensen dat er puur op afkomt om te rellen, die wachten tot er een moment komt om te starten, geef die geen gelegenheid dan.


Het zou mooi zijn als de politie eens een keer niet ontruimt zolang het rustig blijft. Dan zitten er maar ineens 2500 man op dat Malieveld. Daar is ruimte zat voor. Ik stond daar 2 jaar terug nog met iets van 40.000 docenten te staken, en zelfs dat paste nog makkelijk (oke, niet op 1,5m natuurlijk... ;) ). Er is geen enkele besmetting te herleiden tot welke demo dan ook van het afgelopen jaar, dus de kans dat er wat fout gaat mbt corona is nihil.
 

erka

Well-known member
Het is zo langzamerhand echt hilarisch. Nog geen 24 uur geleden staat Hugo De Opperprutser nog te verkondigen dat er geen aanleiding is om tijdelijk te stoppen en binnen 1 dag zijn de medische inzichten blijkbaar ineens zo veranderd dat er wel een pauze komt.

Ik vraag me echt af hoe dat dan gaat daar in het Politburo.
 
Bovenaan