Continentale clubkampioenschappen en Club WK

Abubakari

Well-known member
Met neo Ajacied Davinson Sanchez bij Atl?tico Nacional.

S%C3%A1nchez2-720x480.jpg
 

Batigoal

Well-known member
Het Colombiaanse Atletico Nacional met toekomstig Ajacied Davinson Sanchez dit toernooi als basisspeler heeft de Copa Libertadores uiteindelijk gewonnen. De finalewedstrijden werden 1-1 en 1-0.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Continentale clubkampioenschappen en Club WK

Mooie binnenkomer bij je nieuwe club. Zal eerst wel wat minuten in de Jupiler League gaan maken lijkt mij.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ach, als ze er maar genoeg geld mee verdienen, geven ze er wel zo'n toernooitje in de voorbereiding voor op.
 

Friesland

Well-known member
Was is de toegevoegde waarde van een grotere WK voor clubteams? Persoonlijk denk ik dat het alleen maar afbreuk aan het toernooi doet.
Ook het moment waarop het toernooi nu wordt gehouden lijkt mij ideaal: half december, als er geen andere grote toernooien/wedstrijden op het programma staan.
Nee, laten we het toernooi in juni houden, mooi gelijktijdig met het EK of WK voor landenteams! Compleet bezopen.
 

Forza AZ

Well-known member
Nee, laten we het toernooi in juni houden, mooi gelijktijdig met het EK of WK voor landenteams! Compleet bezopen.
Infantino heeft het over 2019. Dan is er geen EK of WK. En ik ga er vanuit dat het club-WK dan niet ieder jaar meer gehouden wordt, maar alleen in de oneven jaren.

Het zit dan niet echt een ander toernooi in de weg (op de Confederations Cup na). Wel wordt het voor de topspelers dan echt nauwelijk meer vol te houden, met in geen enkel jaar meer een goede rustperiode in de zomer.
 

Friesland

Well-known member
Infantino heeft het over 2019. Dan is er geen EK of WK. En ik ga er vanuit dat het club-WK dan niet ieder jaar meer gehouden wordt, maar alleen in de oneven jaren.

Het zit dan niet echt een ander toernooi in de weg (op de Confederations Cup na). Wel wordt het voor de topspelers dan echt nauwelijk meer vol te houden, met in geen enkel jaar meer een goede rustperiode in de zomer.

In de oneven jaren is er een WK of EK vrouwenvoetbal. Qua niveau niet vergelijkbaar, maar ik zie liever naar een EK/WK voor landenteams, dan een WK voor clubteams, zeker als de helft van die clubteams uit Spanje komt.

En hoe doe je dat met de kwalificatie? Het mooie van het huidige systeem is dat het allemaal duidelijk is: de continentale kampioen mag naar het WK, plus de kampioen van het gastland. Het grootste minpunt is het feit dat de organisatie bijna altijd naar Azi? gaat (en dan meestal Japan), hierdoor mogen er (dus) bijna altijd 2 Aziatische clubs meedoen. Net als bij het WK voor landenteams, zou de FIFA hier ook een roulatiesysteem moeten toepassen.
 

Forza AZ

Well-known member
In de oneven jaren is er een WK of EK vrouwenvoetbal.
Die worden volgens mij meestal pas in juli gespeeld, dus zelf dat zit een club-WK dan niet in de weg.

Ik zit verder ook niet op een groot club-WK te wachten hoor, zeker niet met maar liefst 32 clubs.
 

ALenstra

Well-known member
Dat wordt zeker zoiets als een gewone WK maar dan met clubs ipv landen? Dus 8 groepen van 4 en daarna 8e finales t/m finale? Hoe gaan ze bepalen wie er meedoet? Dus hoeveel clubs per continent? Als de UEFA ballen heeft dan werken ze hier niet aan mee!
 

Forza AZ

Well-known member
Alle deelnemers aan het Club WK 2016 zijn sinds gisteren bekend. Dit is het programma:

voorronde

8 december
1130 Kashima Antlers FC (Jap)-Auckland City FC (NZe) 1

kwartfinales

11 december
0800 Jeonbuk Hyundai Motors FC (ZKo)-Club Am?rica (Mex) 2
1130 Mamelodi Sundowns FC (ZAf)-winnaar 1 3

5e/6e plaats

14 december
0830 verliezer 2-verliezer 3

halve finales

14 december
1130 Atl?tico Nacional (Col)-winnaar 3 4
15 december
1130 winnaar 2-Real Madrid CF (Spa) 5

3e/4e plaats

18 december
0800 verliezer 5-verliezer 4

finale

18 december
1130 winnaar 5-winnaar 4
 

Batigoal

Well-known member
Kashima Antlers heeft vandaag Auckland City uitgeschakeld. De club uit Nieuw-Zeeland kwam nog wel op voorsprong, maar uiteindelijk won Antlers met 2-1.
 
Bovenaan