Conference League 2025-2026

Reinoud

Well-known member
AZ moet 4 van de 6 ECL groepswedstrijden winnen om alleen al de CL startbonus van Club of Benfica te compenseren. Wat dat betreft erg kostbaar dat Feyenoord het niet heeft gered
Portugal en België toch ook met twee ploegen in de CL? Dus dan kan je die bonussen tegen elkaar wegstrepen lijkt mij

Jacco

Well-known member
Portugal en België toch ook met twee ploegen in de CL? Dus dan kan je die bonussen tegen elkaar wegstrepen lijkt mij

Dat klopt natuurlijk.
Ik vergelijk het met de uitgangssituatie voorafgaand aan de kwalificatie.

Alle juichende reacties over onze kwalificatie vind ik wat overtrokken.
In die periode lopen Belgie en Portugal beide 1,2 punt uit doordat zij een extra CL-plek bemachtigden, terwijl wij dat niet deden.
Daardoor lopen we opeens vier overwinningen achter en dat is niet niets.

We hebben nu wel goede kansen om terug te komen, omdat we nog 6 ploegen in de race hebben, en een relatief goed team in de ECL.

Mario

Well-known member
Forumleiding
Loting

AZ:

Slovan Bratislava (thuis), Crystal Palace (uit), Jagiellonia (thuis), Drita (uit), Shelbourne FC (thuis), AEK Larnaca (uit)

Jacco

Well-known member
Lastig in te schatten.
Crystal Palace is een zware uit pot 2.
De tegenstanders uit de andere potten hadden zwaarder gekund, maar zijn bij mij ook niet heel bekend.

Reinoud

Well-known member
Dat klopt natuurlijk.
Ik vergelijk het met de uitgangssituatie voorafgaand aan de kwalificatie.

Alle juichende reacties over onze kwalificatie vind ik wat overtrokken.
In die periode lopen Belgie en Portugal beide 1,2 punt uit doordat zij een extra CL-plek bemachtigden, terwijl wij dat niet deden.
Daardoor lopen we opeens vier overwinningen achter en dat is niet niets.

We hebben nu wel goede kansen om terug te komen, omdat we nog 6 ploegen in de race hebben, en een relatief goed team in de ECL.
Verliezen van een ploeg of zelfs twee voor de zuider buren weegt zwaarder dan de bonuspunten in de voorronde wat mij betreft.

Op zich een prima voorronde, jammer van Feyenoord. Maar het feit dat het 17(?) jaar geleden is dat alle ploegen de hoofdfase hebben gehaald is natuurlijk wel een aardige indicatie.

JMD

Well-known member
Verliezen van een ploeg of zelfs twee voor de zuider buren weegt zwaarder dan de bonuspunten in de voorronde wat mij betreft.

Op zich een prima voorronde, jammer van Feyenoord. Maar het feit dat het 17(?) jaar geleden is dat alle ploegen de hoofdfase hebben gehaald is natuurlijk wel een aardige indicatie.
Hoofdfase CL was voor het laatst in 2002/03 met 3 NL teams. Wel is het zo dat daarna (t/m afgelopen seizoen) er max 2 NL uberhaupt mee mochten doen.

JMD

Well-known member
AZ moet 4 van de 6 ECL groepswedstrijden winnen om alleen al de CL startbonus van Club of Benfica te compenseren. Wat dat betreft erg kostbaar dat Feyenoord het niet heeft gered
Op de lange termijn gaan uitschakelingen echt meer tellen.

NL heeft 46 groepsduels, België slechts 24, Portugal 32. En ja, NL moet door 6 en de anderen door 5, maar dan alsnog kan je flink scoren.
AZ kan echt ver komen in de CoL (en overwinningen daar tellen net zo zwaar als in de CL, alleen geen bonuspt, maar die zie ik zeker Union bv ook niet halen)

Bovenaan