Conference League 2024-2025

JMD

Well-known member
Maar liefst 29 landen leveren een deelnemer aan de Conference League

En maar liefst 46 (van de 55) landen hebben ooit een Conference League deelnemer gehad.
(Nog nooit: Albanië, Andorra, Georgië, Luxemburg, Macedonië, Malta, Montenegro, Rusland, San Marino

JMD

Well-known member
En de potten voor de Conference League, hier zijn er 6, elke club speelt tegen 1 ploeg uit elke pot.
Pot 1: Chelsea, Kopenhagen, AA Gent, Fiorentina, LASK Linz, Betis Sevilla
Pot 2: Istanbul Basaksehir, Molde FK, Legia W., Heidenheim, Djurgardens, APOEL
Pot 3: Rapid Wien, Omonia Nicosia, HJK Helsinki, Vitoria SC, FK Astana, Ol. Ljubljana
Pot 4: Cercle B, Shamrock Rovers, The NEw Saints, Lugano, Hearts of Midlothian, Mlada Boleslav
Pot 5: Petrocub Hincesti, St Gallen, Panathinaikos, TSC Backa Topola, Borac Banja Luka, Jagiellonia B.
Pot 6: NK Celje, Larne FC, Dinamo Minsk, Pafos FC, Vikingur Reijkjavik, FC Noah

Satyr

Administrator
Forumleiding
Chelsea moet zich doodschamen als ze 'm niet winnen, maar ook als ze dit wel winnen

ALenstra

Well-known member
FC Noah uit Armenië wint met 2-0 van Mlada Boleslav. Verder won Cercle Brugge ruim met 6-2 van FC St. Gallen.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hearts heeft nog geen officiële wedstrijd in Schotland gewonnen dit seizoen, maar won vanavond met 1-2 de uitwedstrijd tegen Dinamo Minsk.

Abubakari

Well-known member
Wat een boel hopeloos lege tribunes net tijdens de samenvattingen bij Ziggo.
Leek wel de Corona League ipv de Conference League. Wel benieuwd hoe dat kan.

Jef400

Well-known member
Ik heb het net even uitgezocht:

Veel kleinere clubs als Cercle Brugge en Istanbul BB thuis. Dynamo Minsk mag vanwege de supporters alleen ver weg zonder toeschouwers spelen. Lugano verbouwt haar stadion en speelt nu Europees in het stadion van FC Thun (Ooit nog tegenstander van Ajax in de CL maar dat geheel terzijde)

Daarnaast is de Conference League in deze fase als Europacup III nog niet zo interessant voor het publiek. Zeker niet tegen andere met alle respect kleinere clubs als Larne.

erka

Well-known member
Ik vraag me af hoe interessant de CoL blijft nu er geen doorstroming vanuit de EL meer is.

• Leuk
Waarderingen: PES5

ALenstra

Well-known member
Dat heb je met kleine clubs die nauwelijks een aanhang hebben en die ook niet de fans van de grote clubs aanspreken. Vanaf de ko fase zal het drukker worden.

Mario

Well-known member
Ik snap dat je als Nederlandse club liever in de CL en de EL speelt, maat hier liggen echt meer kansen op Europees succes.

Zou het hier wel vol zitten?

ALenstra

Well-known member
Met name Chelsea zou gemotiveerd moeten zijn. Kunnen hun vierde verschillende Europese trofee winnen.

Bovenaan