Conference League 2022-2023

Jacco

Well-known member
Lastig voor Twente. Gelukkig geen Villareal. Fiorentina is een vrijwel zekere uitschakeling. Ik verwacht dat APOEL nog het meest gunstig is.

De tegenstanders van AZ lijken wel te doen, als zou je Anderlecht liever willen ontwijken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Portugezen wil je ook ontwijken als AZ zijnde.

FC Twente kan lastig loten. Maar FC Twente heeft een relatief ingespeeld team, dus dat biedt perspectief. Fiorentina lijkt mij idd wel wat te enthousiast om die uit te schakelen.
 

JMD

Well-known member
Het wordt Fiorentina voor FC Twente (als ze doorkomen)...
Groot voordeel is dat dat tevens betekent dat Vitoria Guimaraes (als het doorkomt) tegen Villarreal uit gaat komen...

FC Twente eerst uit naar Florence.
 

Jacco

Well-known member
dat worden wel heel leuke wedstrijden. Verheug me er al op.
Niet te veel over de kansen nadenken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ai dat is slecht nieuws voor de coëfficiënten. Zowel de Italianen als de Portugezen.
 

Jacco

Well-known member
Portugese clubs in het algemeen zijn lastig;
maar over Gil Vicente weet ik niets. Zou wel eens erg mee kunnen vallen.
 

JMD

Well-known member
Ai dat is slecht nieuws voor de coëfficiënten.
Mwah, dat FC Twente het niet zou redden was qua verwachting (ze waren ongeplaatst), Vitesse was vorig jaar boven verwachting dat die Anderlecht uitschakelden in de laatste voorronde. Wel gunstig dat onze directe concurrent (Portugal) ook zwaar loot met Villarreal, en AZ kan zelf een Portugese club uitschakelen (al is het voor NL clubs vaak lastig tegen Portugese clubs)
 

JMD

Well-known member
Sorry, dat is de tegenstander van de andere Portugese club. Ik had ze even door elkaar gehaald.
Geen probleem. Alleen sta jij zo hoog in mijn achting met dit soort zaken dat ik tot wel 3x toe de UEFA-site heb bekeken om te kijken of ik niet een fout had gemaakt. :)
 

Forza AZ

Well-known member
Gil Vicente werd 5e op 40 punten van Porto
De kleinere Portugese clubs die Europa in gaan wisselt nogal vaak per seizoen. Je ziet ze vaak het volgende seizoen ergens onderin de competitie staan. Waarschijnlijk worden alle goede spelers weggekocht en moeten ze dan weer een nieuw team opbouwen. Erg hoge begrotingen en toeschouwersaantallen hebben die clubs volgens mij ook niet.

Gil Vicente komt uit Barcelos (persoonlijk had ik nog nooit van die stad gehoord), en heeft maar 5200 inwoners.

Ik zie nu dat Gil Vicente in 2018-19 nog op het 3e niveau speelde, maar toen direct "promoveerde" naar het hoogste niveau vanwege een beroep in een zaak uit 2006 toen ze na protest verplicht moesten degraderen.
 
Laatst bewerkt:

Jacco

Well-known member
Remco Boere heeft bij Vicente gespeeld.
Dat is een naam die ik nog wel vaag herinner van mijn Langs-de-Lijn-luisterperiode.

Veel Portugese voetballers hebben uitstekende drama-kwaliteiten.
Veeg teken dat Gil Vicente vernoemd is naar een toneelspeler.
 

Jacco

Well-known member
De leden op het Fiorentina-forum zijn niet heel tevreden met Twente:
Vertaald met Google Translate:

Vorig jaar had Roma veel moeite tegen Vitesse.
Nederlanders mogen nooit worden onderschat.
Helaas zijn we zoals gewoonlijk verliezers in de trekkingen, het zat vol met onbekende teams die onze serie C waard waren. Erger nog, er was alleen Nice en de twee Belgen Anderlecht en Antwerpen.

en

Aangezien we in de Conference League Twente raken, een Nederlands elftal, van een goed niveau, wat ik persoonlijk liever had vermeden, zou het raadzaam zijn om uit de Milenkovic-tirade te stappen en na te denken over het aanvullen van de selectie met een alternatief middenvelder voor degenen die er zijn ... ..
Er is geen tijd meer te verspillen.

Deze Fiorentina-fan acht het nodig om hun elftal te versterken omdat ze tegen Twente moeten.
 
Bovenaan