Confederations Cup 2017

fr-keff

Active member
De FIFA Confederations Cup 2017 zal worden gehouden in Rusland, waar een jaar later ook het Wereldkampioenschap voetbal 2018 zal plaatsvinden. Zoals gebruikelijk zijn de deelnemers het gastland, de wereldkampioen en de kampioenen van elk van de zes regionale voetbalbonden.

Groep A:
Rusland
Portugal
Mexico
Nieuw-Zeeland

Groep B:
Duitsland
Chili
Kameroen
Australi?

De eerste wedstrijd staat gepland op 17 juni, de finale zal gespeeld worden op 2 juli. Beide wedstrijden zijn in het nieuwe Zenit stadion dat tevens het decor is oa ??n halve en de troostfinale op het komende WK.
 

U.G.

Well-known member
Jawel, laat deze maar beginnen.

Met hopelijk heel veel speeltijd voor Gelson, een beetje opkrikken dat transferbedrag.
 

Xisco

Member
Ik was de net de selecties aan het bekijken en ik zag dat ?der, de directe verantwoordelijke voor de Portugese aanwezigheid in Rusland niet mee mag. De selectie ziet er overigens prima uit en Andr? Gomes mag ook mee. Ter Stegen is de andere blaugrana op het toernooi.
 

Batigoal

Well-known member
Morgen begint dit toernooi met de kraker Rusland - Nieuw-Zeeland! Daar gaan we natuurlijk allemaal eens goed voor zitten.
 

Batigoal

Well-known member
Voor de volledigheid een overzicht van de selecties, inclusief spelfouten, van alle teams.

Groep A:
DCXkalHXgAAuBbm.jpg


Groep B:
DCXlJhFXcAEi195.jpg
 

Forza AZ

Well-known member
Morgen begint dit toernooi met de kraker Rusland - Nieuw-Zeeland! Daar gaan we natuurlijk allemaal eens goed voor zitten.
Om nu al 24 uur van te voren klaar te gaan zitten is wel erg overdreven. Rusland-Nieuw Zeeland is namelijk pas op zaterdag.
 

gevegt

Well-known member
L?w is voornemens om elke speler in te gaan zetten. Duitsland ziet het dus als een veredelt oefentoernooitje.
 

Batigoal

Well-known member
Om nu al 24 uur van te voren klaar te gaan zitten is wel erg overdreven. Rusland-Nieuw Zeeland is namelijk pas op zaterdag.

Echt? Ik dacht te hebben gelezen dat het festijn morgen begint. Blijkbaar niet dus.

Ben wel benieuwd naar Rusland. Die hebben na jaren vaste kern eindelijk weer wat jongere spelers bij de selectie.
 

U.G.

Well-known member
Ik was de net de selecties aan het bekijken en ik zag dat ?der, de directe verantwoordelijke voor de Portugese aanwezigheid in Rusland niet mee mag. De selectie ziet er overigens prima uit en Andr? Gomes mag ook mee. Ter Stegen is de andere blaugrana op het toernooi.

Nee geen Eder inderdaad. Ik ben geen fan maar een beetje respect, vooral als pinchhitter, was wel op z'n plek geweest hier. Het is een held. Wel wordt er bijbvoorbeeld gezworen bij bankzitter Andr? Silva, die nul aan krediet heeft. Ik vind het een klein beetje raar. En serieus, stop met het oproepen van Pizzi en hoogbejaarde Eliseu...dit is totaal geen meerwaarde, en stremt de ontwikkeling van ?chte talenten, hou gewoon op met het tevreden stellen van Benfica.

Andr? Gomes kan ik heel goed hebben, jullie mogen 'm daar wel met z'n allen hebben opgevreten maar zelfs daar bij Barca heb ik op het laatst gezien dat de man echt wel wat in z'n mars heeft.

Verder vind ik het uitvallen van Joao Mario ( geblesseerd ) echt een domper. Dit zou zijn toernooi moeten worden ...om voor eens en voor goed te laten zien aan Milaan 'what's up '.

Gelson is niet in vorm, misschien dat de aanwezigheid van de grote bazen CR, Pepe, Quaresma en Nani en de afwezigheid van de klootzak van een coach van hem de creatieveling in hem bevrijdt.

Anyhow, let's just do this, een toernooi van niks misschien maar we willen 'm wel winnen....dus breng de Sudacas en de Krauten maar. Maar, waar is Brazili? of Argentini?, het scheelt wel qua charme hoor.

Prioriteit is blijft voor mij wel het EK u21.
 

Mario

Well-known member
Ik zou niet eens weten wie de vorige edities hebben gewonnen. Gaan ze dit toernooi in 2021 ook in de winter spelen?
 

U.G.

Well-known member
Ik moet je eerlijk zeggen, ik weet ook niet meer wie de CL twee drie jaar geleden heeft gewonnen. Jij wel, zonder het internet te raadplegen ? Het heeft mss met leeftijd te maken, maar geen WK's 86 's of 94 of Copa America 91, 93, of Ek' 2000's voor mij, het blijft niet meer hangen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Brazili? - Spanje 3-0. Dat weet ik nog. Weergaloos Brazili? en het verval van de Spanjaarden was toen al te zien.
 

Batigoal

Well-known member
Dat was tevens het hoogtepunt van de huidige generatie Brazili?. Vooruit, met talenten als Gabriel Jesus en wellicht ooit nog Gabriel Barbosa kan het nog wat worden.

Tegenwoordig is het Chili all the way.
 

Mario

Well-known member
Ik moet je eerlijk zeggen, ik weet ook niet meer wie de CL twee drie jaar geleden heeft gewonnen. Jij wel, zonder het internet te raadplegen ? Het heeft mss met leeftijd te maken, maar geen WK's 86 's of 94 of Copa America 91, 93, of Ek' 2000's voor mij, het blijft niet meer hangen.

Mee eens. Vroeger wist ik dat allemaal, maar nu ik grijze haren begin te krijgen wordt het idd een stuk minder :D
 

JMD

Well-known member
Mee eens. Vroeger wist ik dat allemaal, maar nu ik grijze haren begin te krijgen wordt het idd een stuk minder :D

Same here. Van die toernooi (88-90-92-94) kan ik bijna elke groepsamenstelling nog opdreunen en alle KO-wedstrijden. Daarna wordt het minder...
 

Forza AZ

Well-known member
Ik zou niet eens weten wie de vorige edities hebben gewonnen. Gaan ze dit toernooi in 2021 ook in de winter spelen?
Het wordt wel in de zomer van 2021 gespeeld, maar dan ergens anders in Azi? vanwege de hoge temperaturen in Qatar. Als wisselgeld mag Qatar dan het Club WK in 2021 organiseren.
 

Xisco

Member
Andr? Gomes kan ik heel goed hebben, jullie mogen 'm daar wel met z'n allen hebben opgevreten maar zelfs daar bij Barca heb ik op het laatst gezien dat de man echt wel wat in z'n mars heeft.

Hij moest "even" inkomen, maar op het einde van het seizoen was het geloof ik wel prima (maar dat heb ik vanwege die haaien etc niet gezien...).

Ik moet je eerlijk zeggen, ik weet ook niet meer wie de CL twee drie jaar geleden heeft gewonnen.

Zo ingewikkeld en moeilijk is het nu ook weer niet te onthouden wie de afgelopen vier jaar de CL won, drie keer die witte club van jou en ??n keer Bar?a. Over bijvoorbeeld 2012 en 2013 moet ik dan wel weer even nadenken.

De recente winnaars van de Confederations Cup zijn ook makkelijk te onthouden, want dat is er maar ??n: Brazili? met drie titels op rij. Wel eens aardig dat er nu een andere kampioen gaat komen. Wat mij betreft mogen het Alexis & Co. gaan worden.
 

Kielse Rat

Well-known member
Anyhow, let's just do this, een toernooi van niks misschien maar we willen 'm wel winnen....dus breng de Sudacas en de Krauten maar. Maar, waar is Brazili? of Argentini?, het scheelt wel qua charme hoor.

Het toernooi mist op Duitsland inderdaad wel de 'grote namen'. Chili is een meer dan aardig team, maar klinkt niet hetzelfde als Brazili? (dat de laatste 3 edities won) of Argentini?. Ook het gastland Rusland is niet meteen de meest aantrekkelijke.
 
Bovenaan