Coke, hasj en pillen! Het doorgesnoven Neanderthaler topic

erka

Well-known member
Voor veel buitenlandse (en vroeger ook Nederlandse) hooligans is Feyenoord de hoofdprijs, Ajax een goede tweede en de rest doet er echt niet toe.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Even wat rondgekeken op twitter. Van de 270 meegereisde fans is een aanzienlijk deel (zeker tientallen supporters) te grazen genomen. Diverse kleine groepjes gisteravond al. Maar vooral ook omdat Ajax vanochtend, na overleg met de autoriteiten, heeft geadviseerd dat de aanwezige fans allemaal naar een bepaald plein moesten gaan. Daar zou de politie de orde handhaven en de fans vanaf daar naar het stadion begeleiden. Bleek geen politieagent in de buurt te zijn geweest, waardoor een gigagroep Kiev hooligans vrij spel had en de Ajaxfans die naar dat plein waren gegaan als ratten in de val zaten. Pas uren later kwam vanuit Ajax het dringende advies om zo snel mogelijk per taxi naar het stadion te gaan en dat plein te mijden. Al met al een vrij schandalige gang van zaken, waarbij ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat de lokale autoriteiten de boel niet serieus hebben genomen, dan wel de boel in de maling hebben genomen.
 

Forza AZ

Well-known member
Volgens Hans Kraaij Jr kwam het allemaal door Putin. Tijdens het wk had hij de manschappen in toom kunnen houden maar daarna heeft hij er geen vat meer op.

Sinds wanneer heeft Putin iets te maken met Oekra?ne (m.u.v. het oosten daarvan).
 

ALenstra

Well-known member
De harde realiteit is gewoon dat je als bezoekende fan gewoon vogelvrij bent in dat soort landen. Zelfs als je je onopvallend gedraagt en niks draagt van je club.
 

Forza AZ

Well-known member
De harde realiteit is gewoon dat je als bezoekende fan gewoon vogelvrij bent in dat soort landen. Zelfs als je je onopvallend gedraagt en niks draagt van je club.

Het is inderdaad wel verstandig om je niet te opvallend te gedragen in dat soort landen. En het zal ook wel afhangen welke reputatie je club heeft, want ik heb zelf maar 1 incident meegemaakt bij dat soort clubs (bij aankomst bij het stadion van Olympiakos moesten we vanuit de metro vlug het stadion in om rondvliegende objecten te ontwijken). En ik heb ook weinig tot geen andere verhalen van AZ-supporters gehoord die problemen hebben gehad bij (Zuid)Oost Europese tegenstanders.
 

zwammy

Well-known member
De harde realiteit is gewoon dat je als bezoekende fan gewoon vogelvrij bent in dat soort landen. Zelfs als je je onopvallend gedraagt en niks draagt van je club.

We moeten niet roomser gaan doen dan de paus want verander Ajax in Celtic en Kiev in Ajax en we hebben hetzelfde verhaal. Alleen nu sta je een keer aan de verkeerde kant van de hit en run actie. Shit happens. En het zijn altijd degene die de lul zijn die zich distanti?ren van de rest.
 

De Wolf

Well-known member
In Nederland gebeurd de laatste tijd niet zoveel. Alleen incidenten zoals met de Johan Cruijff schaal.
 

zwammy

Well-known member
Het linkje gevonden want dat moet altijd hier:

Supporters van Ajax hebben zich donderdag van hun slechte kant laten zien in het centrum van Glasgow. Voorafgaand aan het Europa League-duel met Celtic zouden verschillende fans volgens Schotse media twee kroegen hebben bestormd.


Kroegbaas Neil O'Donnell werd ook te grazen genomen. Hij doet zijn verhaal in de Daily Record. "Ik ben van afgelopen nacht vijf uur kwijt. Ik probeer me alles weer te herinneren." Terwijl supporters zijn kroeg probeerden te bestormen, wilde O'Donnell ontkomen.

"Op dat moment werd ik neer geknuppeld door een Ajax-fan en eindigde in het ziekenhuis. Het was een stalen staaf, die mijn kaak raakte. Sommige tanden zijn ook afgebroken", vertelt de kroegeigenaar.

"Mijn neef vertelde dat ze op mijn hoofd sprongen terwijl ik op de grond lag. Ik heb een gebroken jukbeen en een zenuwbeschadiging bij mijn mond”, gaat de Schot verder. “Dat ik in het ziekenhuis wakker werd, is het enige wat ik me herinner. Toen ik naar de uitslag vroeg, was het nog erger.”

Praat het gedrag van Kiev niet goed maar wel interessant om in het achterhoofd te houden.
 

Pascallovic

Well-known member
Het linkje gevonden want dat moet altijd hier:



Praat het gedrag van Kiev niet goed maar wel interessant om in het achterhoofd te houden.

Is er iemand die tegenspreekt dat Ajax in het verleden in Glasgow en Amsterdam heeft lopen kloten rond wedstrijden tegen Celtic? Maakt dat hetgeen er in Kiev gebeurd is minder vervelend voor degene die daar waren? Of gaan we als Feyenoorders waar dan ook worden aangevallen verwijzen naar de rellen in Roma? Rond iedere club is er wel wat, maar dat maakt niet dat bij volgende incidenten het normaal is dat mensen random worden aangevallen.
 

zwammy

Well-known member
Nee, maar dat zeg ik ook nergens. Maakt het wel een stuk duidelijker dat Ajax fans worden aangevallen en die van AZ of Rottumerplaat niet. Maakt het verhaal van Hansie hansie nog wat lachwekkender dus mocht hij hier een account hebben hem even op dit topic wijzen.
 

ALenstra

Well-known member
Er is dit weekend een ijshockeytoernooi en een festival in Heerenveen. De politie van Heerenveen schijnt ijshockeyfans af te raden om in fankleding het festival te bezoeken.
 

Abubakari

Well-known member
Bron/link?

Lijkt me onzin. Een culturele uitmarkt, waarom zouden cultuurliefhebbers een bedreiging vormen voor ijshockeyfans? Of andersom?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Er reden in ieder geval bussen vol Duitse fans naar Thialf. Zou niet weten waarom die niet in tricot morgen. Liepen velen ook door de stad in tenue. Geen enkel probleem.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Er reden in ieder geval bussen vol Duitse fans naar Thialf. Zou niet weten waarom die niet in tricot morgen. Liepen velen ook door de stad in tenue. Geen enkel probleem.

Nou, ik kan me wel iets voorstellen bij dat advies. Ik heb vorige week nog kunnen ondervinden hoe verrekte gevaarlijk Heerenveen is op een zaterdagavond. Vraag maar aan E.
 

Ska P 187

Well-known member
E. van Eernewoude? Of is het machtig mooie sk?tsjesilseizoen alweer voorbij en wie heeft er dan gewonnen?
 
Bovenaan