Cijfers & Statistieken

Methone

New member
Reddingspercentage's :


thumb_8_21154_keeperstats.jpg.jpg


Ik heb niet alles gezien van Vermeer, maar ik dacht dat hij het een stuk beter deedt dan Mulder, maar als je de statistieken er bijhaalt, dan scoort hij niet best.

Hier trouwens nog een mooie site en link voor de stat-freaks

http://www.squawka.com/football-pla...05/2015#season#1#all-matches#total#desc#total

https://twitter.com/optajohan
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Ik las van de week op Twitter dat Vermeer er na de winterstop meer had doorgelaten dan tegen gehouden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wel opvallend het verschil in ballen op goal krijgen. Omgerekend heeft Vermeer rond de honderd ballen op goal gekregen. Dat zijn bij Cillessen en Zoet alleen al de reddingen. Het is moeilijk om een goed oordeel over deze statistieken te geven. Gevoelsmatig denk ik dat Vermeer beter is dan Ten Rouwelaar, maar op basis van de statistieken kunnen we beter een ruil voorstellen aan NAC.
 

fr-keff

Active member
Feyenoord kreeg in de eerste maanden van het seizoen ook nauwelijks schoten op doel tegen.
 

De Wolf

Well-known member
Een keeper kan je hier moeilijk op beoordelen. In hoeveel gevallen was de keeper kansloos?
 

fr-keff

Active member
Een keeper kan je hier moeilijk op beoordelen. In hoeveel gevallen was de keeper kansloos?

En als je naar zondag kijkt vlak voor de 1-0. Goede redding van Vermeer maar als de rest staat te slapen is de keeper idd in de rebound kansloos.
 

De Wolf

Well-known member
Een paar maanden was het nog Cillesen of Vermeer, maar tegenwoordig vind ik Hahn het beter doen.
 

Friesland

Well-known member
Reddingspercentage's :


thumb_8_21154_keeperstats.jpg.jpg


Ik heb niet alles gezien van Vermeer, maar ik dacht dat hij het een stuk beter deedt dan Mulder, maar als je de statistieken er bijhaalt, dan scoort hij niet best.

Hier trouwens nog een mooie site en link voor de stat-freaks

http://www.squawka.com/football-pla...05/2015#season#1#all-matches#total#desc#total

https://twitter.com/optajohan

De cijfers van Cillessen, Haan, vd Hart, Marsman, Lamprou/Labrou, Hansen, Cummins, Kurto en Ten Rouwelaar kunnen niet kloppen. De percentages en de aantallen reddingen zijn niet te rijmen.

Cillessen, bijvoorbeeld, er staat 119 reddingen met een percentage van 81,7, dat zou inhouden dat hij tussen de 145,56 (81,75) en de 145,74 (81,65) kreeg te verwerken. 145 schoten zou een percentage van 82,1 betekenen, 146 schoten een percentage van 81,5. In de 32 wedstrijden kreeg hij 26 tegentreffers, met een reddingspercentage van 81,7% zou dat betekenen dat hij 116 reddingen verrichtte en niet 119.
 

erka

Well-known member
Ik snap niks van die tabel. Wat zegt het als bv. Ruiter 106 reddingen verricht tegen een percentage van 67,1? Laat Ruiter dan 1 op de 3 ballen door? Dat vind ik belachelijk. Dat kan nooit kloppen.
 

Shayman

New member
Ja dat gaat over 5 jaar toch? Lijkt me dan logisch aangezien Ajax voor dit jaar ook wel eens wel kampioen werd.
 

Methone

New member
Ja dat gaat over 5 jaar toch? Lijkt me dan logisch aangezien Ajax voor dit jaar ook wel eens wel kampioen werd.

Hier stukje uitleg van 2 jaar terug. Gaat over de laatste 10 jaar.

"Het geld voor het komende seizoen wordt verdeeld door simpelweg een eredivisieranglijst over de laatste tien seizoenen samen te stellen. Per seizoen krijgt een club punten, omgekeerd evenredig aan de klassering. De kampioen krijgt 18 punten, de nummer laatst 1 punt. Bovendien tellen recente seizoenen zwaarder mee dan oude seizoenen. Zo krijgt het voorbije voetbaljaar de factor tien, dus levert het kampioenschap Ajax 180 punten op. De titel van 2012 voegt 162 punten toe (9 maal 18 punten), enzovoorts."


Als Roda JC promoveert komen die ongeveer op de plek van NAC/NEC.
 
Laatst bewerkt:

Shayman

New member
Ik ben voor m'n werk 99% van de tijd met cijfers bezig en goed vertaald zeggen ze de grootste waarheid maar geef me de ruimte en ik kan getallen zo manipuleren dat ik PSV dit jaar had kunnen laten degraderen. Kale cijfers kunnen veel vertellen maar ook keihard liegen.
 

gevegt

Well-known member
Wel opvallend het verschil in ballen op goal krijgen. Omgerekend heeft Vermeer rond de honderd ballen op goal gekregen. Dat zijn bij Cillessen en Zoet alleen al de reddingen. Het is moeilijk om een goed oordeel over deze statistieken te geven. Gevoelsmatig denk ik dat Vermeer beter is dan Ten Rouwelaar, maar op basis van de statistieken kunnen we beter een ruil voorstellen aan NAC.
Bij de statistiek van Rutten was er geen enkele twijfel. Sterker nog, die werden als bewijs opgevoerd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bij de statistiek van Rutten was er geen enkele twijfel. Sterker nog, die werden als bewijs opgevoerd.

Die statistieken zijn wel duidelijker. Ook daar moet je naar de verhalen erachter kijken, maar als je acht jaren achter elkaar moet verklaren waarom je in mei geen punten meer haalt dan heb je de schijn tegen.
 

Joost

Well-known member
Volgens de redenering van Methone kom ik op deze lijst uit. Lijkt helemaal te kloppen met de lijst die de NOS heeft op ADO en Heracles na. Ik denk dat dat te maken heeft met de eindranglijst na de play-offs.

Ajax 964
PSV 895
Feyenoord 826
FC Twente 769
AZ 734
SC Heerenveen 635
FC Groningen 615
Vitesse 598
FC Utrecht 567
Heracles Almelo 419
ADO Den Haag 350
NAC Breda 318
Roda JC 285
NEC 275
PEC Zwolle 266
Willem II 177
RKC Waalwijk 154
Cambuur 133
VVV-Venlo 95
Sparta 88
Excelsior 80
Go Ahead Eagles 74
De Graafschap 57
FC Volendam 20
Dordrecht 10
RBC Roosendaal 1

Wil PSV komend seizoen boven Ajax komen dan moeten ze 7 plaatsen hoger eindigen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan