Champions League 2024-2025

JMD

Well-known member
Bij deze stand (en ja, ik weet het, er kan nog van alles veranderen, immers nog 3ˆ18 mogelijkheden, maar wel leuk om alvast even te kijken) gaat het als volgt verder:
Tussenronde:
Sporting of Stuttgart - Aston Villa of Monaco
PSG/Benfica - Feyenoord/Lille
PSV/Club Brugge - Stade Brest/Dortmund (zou mooi zijn als het dit wordt, kans op revanche ;) )
Juventus/Celtic - Bayern München/Real Madrid (leuke kraker zou dit worden met Juve - Real of Bayern)
De kans is overigens ook niet ireëel dat PSV en Feyenoord elkaar tegenkomen. Als dat gebeurt zouden het 3 midweken op rij PSV - Feyenoord/Feyenoord - PSV zijn (want de midweek voor de CL tussenronde is het beker)

1/8 finale:
Liverpool/Barcelona - wr. Juve/Celtic/Bay/Real (leuke potjes... Men wilde juist de groten via het 'tennisschema' uit elkaar houden, maar doordat er topclubs (flink wat) niet thuisgeven kunnen er zomaar al snel toppers uitkomen, zie je ook in de Conference League)
Arsenal/Inter - wr. PSV/Club/Brest/Dortmund
Atletico/AC Milan - PSG/Benfica/Feyenoord/Lille
Atalanta/Leverkusen - Sporting/Stuttgart/Villa/Monaco

JMD

Well-known member
Joost heeft het over vier doelpunten verschil en jij over zes.
Wie heeft er gelijk?
Strikt gesproken Joost, maar ik ga er ook vanuit dat Zagreb niet wint tegen Milan, en als ze dat wel doen (en wij verliezen) er iig 11 doelpunten verschil wordt goedgemaakt... ;)

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik blijf het zeggen, wat een heerlijk systeem! Volop verrassingen en door de plaatsingen zijn er slechts 2 duels om des keizers baard volgende week.

• Leuk
Waarderingen: erka

Reinoud

Well-known member
9 clubs zijn uitgeschakeld, Man City, Zagreb en Shakhtar moeten volgende week winnen anders liggen ze eruit.
Man City moet tegen Club Brugge, en bij winst zijn de Engelsen zeker, want dan gaan ze over Club Brugge heen.
Zagreb ontvangt AC Milan, dat nog in de race is om top 8, dus de kans voor de Kroaten lijkt me klein
Shakhtar moet naar Dortmund, ook voor hen lijken de kansen klein.

Wie komen dan in de problemen als eerste, allen 10 punten:
24 Stuttgart, moet tegen PSG (22), de Duitsers zouden zo maar eens het kind van de rekening kunnen worden
23 Sporting, ontvangt Bologna dat al uitgeschakeld is, moet normaal gesproken goed komen
22 PSG, moet naar Stuttgart
21 Benfica, moet naar Juventus, dat op plek 17 staat.

Alleen PSV en Club Brugge kunnen dan ook nog buiten de boot vallen.

PSG en Stuttgart kunnen alleen met een gelijkspel beide op 11 komen, met saldi van +2 en -1. In alle andere gevallen blijft 1 ploeg achter PSV.
Man City en Club kunnen alleen beiden op 11 komen als City wint, Club heeft dan minstens een saldo van -3 (of slechter als City ruimer wint), City heeft bij winst en verlies PSV (anders staat PSV hoger dan 11 en is het 100% zeker) sowieso een beter saldo dan PSV.

Zagreb gaat bijna 10% zeker niet voorbij PSV (doelsaldoverschil 11 in Eindhovens voordeel). Dat betekent dus dat PSV 11 punten en een saldo van -2 nog kan lijden, wat 5 doelpunten verschil van Liverpool betekent.

Dus alleen als PSV met 6 of meer doelpunten verschil verliest is er nog een kans dat PSV er uitvalt, maar dan moet alles compleet verkeerd vallen.
Conclusie, naast Feyenoord (gefeliciteerd heren!) is ook PSV zeker van de tussenronde.
Rare conclusie, want ze zijn dus nog niet zeker ;) Niet gaan klagen he als ze het niet redden. Net als het jaar dat ze met 10 punten de groepsfase niet doorkwamen.

JMD

Well-known member
Jep. Ik ook. Overigens was mijn twijfel vooral gebaseerd op het feit dat veel clubs al snel klaar zouden zijn omdat ze zich al geplaatst hadden. Toen ik vorig jaar hoorde dat ze de volgende ronde met een plaatsingssysteem zouden gaan werken en dus elke plaats telt was ik al iets van mijn scepsis kwijt. Maar het pakt veel beter uit dan gedacht.

Wel vind ik het nadeel dat het heel onoverzichtelijk is, ook bv waarop je moet hopen bij een ander duel.

Batigoal

Well-known member
Dit is wel een leuk systeem inderdaad, alleen ben ik benieuwd hoe het de laatste ronde gaat en hoe overzichtelijk het wordt om bij te houden wie wel of niet doorgaan.

Ik verwacht live updates hier in dit topic!

Bovenaan