Champions League 2018-2019

Maasveld

Well-known member
Leuke bron

Succesvolle voorzetten: Bergwijn 21 De Jong 10
Succesvolle dribbels: Bergwijn 91 De Jong 48

Het is maar wat je eruit wilt pikken, he Maasveld.

Ik pik enkel de statistiek eruit waar jij het over hebt.
En dan heb ik maar het percentage gepakt i.p.v. het absolute aantal, anders was het verschil echt immens.
 

vakx2.0

Banned
Ik pik enkel de statistiek eruit waar jij het over hebt..

Niet waar.
Ik had het over doelpunten, assists en later over balverlies.
Jij bracht pasnauwkeurigheid in. Je goed recht hoor ... maar zoals ik zei: je pikt er maar uit wat je eruit wil pikken, Maasveld.
 

Maasveld

Well-known member
Niet waar.
Ik had het over doelpunten, assists en later over balverlies.
Jij bracht pasnauwkeurigheid in. Je goed recht hoor ... maar zoals ik zei: je pikt er maar uit wat je eruit wil pikken, Maasveld.

Speciaal voor jou dan:

Balverlies Frenkie de Jong: 8%
Balverlies Steven Bergwijn: 16%

Verder klopt je statistiek over dribbels niet. Je hebt het totaal aantal dribbels gepakt i.p.v. van de succesvolle dribbels. Op dat gebied scoort Frenkie de Jong procentueel gezien overigens ook beter dan Steven Bergwijn, maar dat geheel terzijde.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Even ontopic: Woensdag, hoeveel balbezit heeft Ajax naar verwachting en is dat acceptabel?
 

Janssen

Well-known member
Speciaal voor jou dan:

Balverlies Frenkie de Jong: 8%
Balverlies Steven Bergwijn: 16%

Verder klopt je statistiek over dribbels niet. Je hebt het totaal aantal dribbels gepakt i.p.v. van de succesvolle dribbels. Op dat gebied scoort Frenkie de Jong procentueel gezien overigens ook beter dan Steven Bergwijn, maar dat geheel terzijde.

Geheel terzijde maar dat zijn natuurlijk totale non-discussies aangezien aanvallers vaker aanvallend moeten aanzetten, meer risico moeten nemen en dus meer ballen verliezen. Om diezelfde reden kun je ook nooit de passnauwkeurigheid van centrale verdedigers en middenvelders vergelijken want die eerste twee passen vooral naar elkaar.
 

Maasveld

Well-known member
Geheel terzijde maar dat zijn natuurlijk totale non-discussies aangezien aanvallers vaker aanvallend moeten aanzetten, meer risico moeten nemen en dus meer ballen verliezen. Om diezelfde reden kun je ook nooit de passnauwkeurigheid van centrale verdedigers en middenvelders vergelijken want die eerste twee passen vooral naar elkaar.
Leg jij het vakx even uit?
 

SanMark.

Well-known member
Geheel terzijde maar dat zijn natuurlijk totale non-discussies aangezien aanvallers vaker aanvallend moeten aanzetten, meer risico moeten nemen en dus meer ballen verliezen. Om diezelfde reden kun je ook nooit de passnauwkeurigheid van centrale verdedigers en middenvelders vergelijken want die eerste twee passen vooral naar elkaar.

Maar doelpunten en assists zijn dan natuurlijk wel te vergelijken.
 

Atreides

Well-known member
De Jong is overduidelijk een gevalletje faalangst. Die durft gewoon het veld niet meer in, in zo'n grote wedstrijd waar de spotlights op 'm zijn gericht. Als hij net zo wordt gedold door Real als door Heracles - en die kans lijkt me behoorlijk - wordt hij door de Spaanse pers afgemaakt voordat hij nog maar 1 wedstrijd heeft gespeeld daar. Logisch dat hij het nu 'aan z'n lies' heeft.

Hij was ook al een twijfelgeval voor Heracles.

Maar fijn dat jij je aluhoedje weer gevonden hebt.

Ik kan er sowieso wel van genieten dat X toch nog wat heeft gevonden waaruit Ajax / De Jong tot op heden niet zo goed uit de Europese campagne zouden zijn gekomen. :eek:mg:
 
Laatst bewerkt:

Janssen

Well-known member
Maar doelpunten en assists zijn dan natuurlijk wel te vergelijken.

Zelfs dat hoeft niet. Er waren seizoenen dat Ronald Koeman meer scoorde dan menig spits maar dat maakte hem natuurlijk geen betere aanvaller. Eigenlijk moet je totaal verschillende posities nooit vergelijken.
 

Atreides

Well-known member
Zelfs dat hoeft niet. Er waren seizoenen dat Ronald Koeman meer scoorde dan menig spits maar dat maakte hem natuurlijk geen betere aanvaller. Eigenlijk moet je totaal verschillende posities nooit vergelijken.

Eens. En zelfs dat behoeft enige nuance. Pirlo was naar klassieke maatstaven een waardeloze verdedigende middenvelder.

Toch een briljant speler die als zijn teams veel sterker heeft gemaakt.
 

Totti

New member
Geheel terzijde maar dat zijn natuurlijk totale non-discussies aangezien aanvallers vaker aanvallend moeten aanzetten, meer risico moeten nemen en dus meer ballen verliezen. Om diezelfde reden kun je ook nooit de passnauwkeurigheid van centrale verdedigers en middenvelders vergelijken want die eerste twee passen vooral naar elkaar.

Bah, wat genuanceerd.
 
Bovenaan