Champions League 2017-2018

Jamel

Administrator
Forumleiding
Deze was best wel fijn hoor! Stond natuurlijk sportief niks meer op het spel, maar de ontlading bij de 2-1 was desondanks gigantisch. Alsof we de Champions League gewonnen hadden. Je wilt toch niet het lachertje van Europa zijn. En in een seizoen waarin alles tegen lijkt te zitten toch even in de laatste minuut winnen van zo'n goeie ploeg, dat geeft een heel fijn gevoel.

Ik vond Tapia, Jorgensen en uiteraard Malacia echt uitblinken vandaag. Vooral van Malacia natuurlijk razendknap; als 18-jarige in zo'n wedstrijd debuteren en dan met zoveel lef spelen. En zijn voorzetten waren bovendien prima.
 

De Wolf

Well-known member
Begon traditioneel zoals vier andere wedstrijden maar we hebben toch wat geleerd van de pot tegen Manchester. Toch een mooi afsluitertje.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Was inderdaad wel lekker. Wel blij dat we weer eens met een lekkere overwinning naar huis konden.
 

Maasveld

Well-known member
Ik zie alweer genoeg mensen refereren aan Basel in de trant van "zie je wel dat het kan." Waarom wordt die vergelijking eigenlijk steeds gemaakt?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zie alweer genoeg mensen refereren aan Basel in de trant van "zie je wel dat het kan." Waarom wordt die vergelijking eigenlijk steeds gemaakt?

Volgens mij vanwege de begroting van Basel. Die ligt schijnbaar niet hoger dan dat van Ajax of PSV.
 

Maasveld

Well-known member
Voor zover ik weet zit Basel hoger dan Ajax qua begroting. Maar vooral de vergelijking met Feyenoord is wel aardig mank. Daarbij heeft Basel natuurlijk wel het voordeel dat ze nationaal niet of nauwelijks concurrentie hebben, waardoor ze elk jaar de CL-miljoenen kunnen opstrijken. Dit jaar hebben ze het dan wel weer lastig met Young Boys.
 

ALenstra

Well-known member
Tijdje terug stond in de VI een uitgebreid artikel over FC Basel. Hierin stond dat Ajax een hogere begroting heeft.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Real Madrid - PSG
Chelsea - Barcelona (...)
Juve - Spurs
Porto - Liverpool
Basel - Man City
Sevilla - Man Utd
Bayern - Besiktas
Donetsk - Roma
 

Pascallovic

Well-known member
De kans dat Barca tegen Chelsea zou loten was iets van 40% doordat al veel was voorgekookt. Mooi dat het dan ook zo uitkomt.
 

Forza AZ

Well-known member
De kans dat Barca tegen Chelsea zou loten was iets van 40% doordat al veel was voorgekookt. Mooi dat het dan ook zo uitkomt.

Chelsea kon inderdaad maar 3 tegenstanders krijgen, omdat ze niet tegen de groepswinnaar van hun eigen groep konden loten en ook niet tegen de 4 Engelse groepswinnaars. Dus bleven alleen Barcelona, PSG en Besiktas over als mogelijke tegenstanders.
 
Bovenaan