Champions League 2016-2017

Batigoal

Well-known member
Wat een kutspeelronde weer. Iedere hoop op een verrassing wordt aan het einde de grond in geboord (Lyon, Club Brugge, FC Kopenhagen, Leverkusen). Heeft natuurlijk gewoon te maken met verschil in kwaliteit, maar toch is het jammer want je hoeft niets meer te kijken van de groepsronde.
 

U.G.

Well-known member
Wat een geweldige goal van het fenomeen Aubameyang.

Het is een goeie spits. Maar echt fenomenaal was de scheidsrechter. Een zuivere goal afkeuren, en een pingel niet toekennen. Dan heb je je targets wel gehaald tegen Sporting, en dat je in een wedstrijd tussen twee voetballende ploegen alsnog als scheids de man van de wedstrijd wordt maakt je een grote jongen. Ik moet wel zeggen, ik heb Dortmund nu twee keer zien spelen dit seizoen, en kan het zijn dat ze een heeeel klein beetje, maar ook echt een klein beetje maar hoor, te fakkin gehypet worden ? Nu al.
 

Abubakari

Well-known member
Bij Sporting moet ik altijd denken aan Sporting-Ajax uit 1988, is ooit nog bekend geworden wat ze die scheidsrechter betaald hebben?
Ik weet het niet precies meer, maar volgens werd er ook nog een zuivere Ajax goal afgekeurd en scoorde Sporting ook nog een buitenspelgoal.

Kortom, geen medelijden met die omkopers, wat heb ik toen zitten vloeken op die corrupte klotenscheids.:eek:

5807684a2f532-sporting.png
 

U.G.

Well-known member
Ik ken die wedstrijd, dat was vlak na die brand bij Chiado...daarom is het me bijgebleven. Dat waren andere tijden, pre Bosman pre CL. Omgekocht denk ik niet, want Sporting verliest nu eenmaal nooit van Nederlandse ploegen....dat is zowat fysiologisch vastgesteld dus waarom geld verspillen.

Medelijden hebben we niet nodig, we willen alleen dat de arbitrage naar vaste normen zijn functie vervult. Nada Mais. Scheidsrechters kunnen en mogen fouten maken...maar een fout gebeurt willekeurig, soms in het nadeel van hun en dan van ons. Zoals het nu gaat geloof ik gewoon niet in de integriteit van de arbitrage.
 

Batigoal

Well-known member
Het is een goeie spits. Maar echt fenomenaal was de scheidsrechter. Een zuivere goal afkeuren, en een pingel niet toekennen. Dan heb je je targets wel gehaald tegen Sporting, en dat je in een wedstrijd tussen twee voetballende ploegen alsnog als scheids de man van de wedstrijd wordt maakt je een grote jongen. Ik moet wel zeggen, ik heb Dortmund nu twee keer zien spelen dit seizoen, en kan het zijn dat ze een heeeel klein beetje, maar ook echt een klein beetje maar hoor, te fakkin gehypet worden ? Nu al.

Mwah, natuurlijk niet zo gek. Veel relatief onbekende jonge spelers die een knappe serie neerzetten met krankzinnig veel doelpunten, dan komt de hype vanzelf. De laatste weken echter zie je dat het allemaal wat begint terug te vallen en zal moeten blijken wat de werkelijke kracht van Dortmund is.
 

U.G.

Well-known member
Naja, ik dacht de afgelopen tijd nog dat we het zouden gaan beleven in Lissabon. Dan lopen ze maar achter de hype aan, maar ik vond ze behoorlijk, maar dan ook behoorlijk slordig gisteren. Eigenlijk op Aubameyang na vond ik het gisteren best wel teleurstellend, en dan laat Sporting het ondanks de scheids het eigenlijk gewoon afweten...he Markovic. Selecteer toch gewoon Podence door man, wat moet je met Markovic en Campbell ? Potentieel mss wel goeie voetballers hoor, maar nul aan toegevoegde waarde.
 

Abubakari

Well-known member
Ik ken die wedstrijd, dat was vlak na die brand bij Chiado...daarom is het me bijgebleven. Dat waren andere tijden, pre Bosman pre CL. Omgekocht denk ik niet, want Sporting verliest nu eenmaal nooit van Nederlandse ploegen....dat is zowat fysiologisch vastgesteld dus waarom geld verspillen.
Ja vette pijp, meneer. Ajax had toen net twee ECII finales op rij gespeeld en verloor toen nog zelden of nooit van Portugese clubs, meestal Benfica, makje 3-0 in een beslissingswedstrijd in Parijs. Ecxht wel dat Sporting toen het zekere voor het onzekere heeft genomen.

Voor de rest is het -behalve dat de rijken al veel betere spelers hebben- ook nog zo dat de grote clubs waar nodig ook nog eens geholpen worden door de arbitrage. Echt, FUCK de CL! Totaal! Ik heb dit seizoen nog vrijwel niks gezien en dat blijft voorlopig ook zo. Ik vind er echt helemaal niks meer aan, die CL.
 

U.G.

Well-known member
Ja vette pijp, meneer. Ajax had toen net twee ECII finales op rij gespeeld en verloor toen nog zelden of nooit van Portugese clubs, meestal Benfica, makje 3-0 in een beslissingswedstrijd in Parijs. Ecxht wel dat Sporting toen het zekere voor het onzekere heeft genomen.

Ok heb je ook nog voorbeelden van voor de Russische revolutie ? Hebben we het ook gehad.

Ik weet dat we hier in Amsterdam in de return ook hebben gewonnen, of kwamen we itoen ook in een geldnetwagen ?

Het was niet meer dat Ajax van de ECll, want van Basten weg, Rijkaard weg...denk je dat je dan nog hetzelfde bent ? Dat was ook in de tijd dat we met Braziliaanse internationals liepen als Silas bijvoorbeeld....als dat Ajax toen daar ging verliezen was dat best gewoon normaal.

Voor de rest is het -behalve dat de rijken al veel betere spelers hebben- ook nog zo dat de grote clubs waar nodig ook nog eens geholpen worden door de arbitrage. Echt, FUCK de CL! Totaal! Ik heb dit seizoen nog vrijwel niks gezien en dat blijft voorlopig ook zo. Ik vind er echt helemaal niks meer aan, die CL.

Hier kan ik je alleen maar gelijk in geven.
 

Abubakari

Well-known member
Ok heb je ook nog voorbeelden van voor de Russische revolutie ? Hebben we het ook gehad.

Ik weet dat we hier in Amsterdam in de return ook hebben gewonnen, of kwamen we itoen ook in een geldnetwagen ?

Het was niet meer dat Ajax van de ECll, want van Basten weg, Rijkaard weg...denk je dat je dan nog hetzelfde bent ? Dat was ook in de tijd dat we met Braziliaanse internationals liepen als Silas bijvoorbeeld....als dat Ajax toen daar ging verliezen was dat best gewoon normaal.



Hier kan ik je alleen maar gelijk in geven.

Van Basten was in 1987 al weg. Zulke slechte scheidsrechters bestaan gewoon niet, omgekocht en bij de return dus nog een keer.
 

U.G.

Well-known member
Van Basten was in 1987 al weg. Zulke slechte scheidsrechters bestaan gewoon niet, omgekocht en bij de return dus nog een keer.

Dat zal het dan wel zijn ja. Dat is wat je blijkbaar moet doen als het immens imponerende Ajax uit de jaren 80 in de eerste ronde langskomt.
 

U.G.

Well-known member
Wat is eigenlijk de reden dat Sporting zo gezocht wordt door de UEFA?

Dat mag de Uefa dan vertellen, wat ik kan zeggen is dat ik kan beloven dat alleen al in de laatste seizoenen Sporting zonder overdrijven in minstens zes wedstrijden in een of meerdere beslissingen door scheidsrechters gewoon genekt wordt. Vind ik toch net iets te vaak.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik moet wel zeggen, ik heb Dortmund nu twee keer zien spelen dit seizoen, en kan het zijn dat ze een heeeel klein beetje, maar ook echt een klein beetje maar hoor, te fakkin gehypet worden ? Nu al.

Ze hebben een karrenvracht aan blessuregevallen. Dus niet onlogisch dat ze wat minder waren dan normaal. Ik heb ze dit seizoen echt geweldige wedstrijden zien spelen.
 

Abubakari

Well-known member
Dat zal het dan wel zijn ja. Dat is wat je blijkbaar moet doen als het immens imponerende Ajax uit de jaren 80 in de eerste ronde langskomt.

Twee EC finales op rij is toch best knap?
Al was dat een korte opleving, dus ik snap ook niet waarom Sporting de scheids betaalde, maar wellicht waren ze onder de indruk van een achterhoede met Verlaat, Verkuijl, Werdekker en Larsson.
 

U.G.

Well-known member
Twee EC finales op rij is toch best knap?
Al was dat een korte opleving, dus ik snap ook niet waarom Sporting de scheids betaalde, maar wellicht waren ze onder de indruk van een achterhoede met Verlaat, Verkuijl, Werdekker en Larsson.

Verlaat, Verkuijl, Larsson....wow. Ik moet om een of andere reden meteen denken aan VHS, walkman, Jean Claude van Damme, tram 1, acid house. Ik was die jongens al echt helemaal vergeten man.
 

Abubakari

Well-known member
Verlaat, Verkuijl, Larsson....wow. Ik moet om een of andere reden meteen denken aan VHS, walkman, Jean Claude van Damme, tram 1, acid house. Ik was die jongens al echt helemaal vergeten man.

Maar Hans Werdekker herinner je je dus nog wel. Goeie verdediger was dat, hebben we veel plezier van gehad.
 
Bovenaan