Haha ja, alsof je die HSV-opmerking in je eerste post niet had gemaakt als BMG vorige week een andere tegenstander had gehad.
Niets, maar loop dan ook niet te miepen als ik iets over Ajax zeg. Er zijn er genoeg hier die Ajax vaker zien voetballen dan BMG. Als ik dan zeg dat het verdedigende gestuntel bijna net zo erg is als dat bij Ajax, heeft iedereen daar een wat beter beeld bij.Je hebt op dit forum soms weinig woorden nodig om iets duidelijk te maken. Als ik hier zeg dat een club de rol van HSV overneemt weet iedereen wat ik bedoel.
Wat is daar mis mee?
Niets, maar loop dan ook niet te miepen als ik iets over Ajax zeg. Er zijn er genoeg hier die Ajax vaker zien voetballen dan BMG. Als ik dan zeg dat het verdedigende gestuntel bijna net zo erg is als dat bij Ajax, heeft iedereen daar een wat beter beeld bij.
Rusland heeft z'n tijdzone veranderd afgelopen jaar. Het is daar tot eind oktober nog maar ??n uur later dan hier (zelfde tijd dus als in bijvoorbeeld Griekenland en Turkije). Dus spelen ze gewoon om 20.45u CET (21.45u lokale tijd).PSV speelt op 30-9 uit in Moskou voor de CL. Ik ging er van uit dat dat om 18.00 onze tijd zou zijn, maar UEFA.com meldt 20.45, terwijl ze eerder 18.00 meldden.
Wat is het nu??
Aha, dank.Rusland heeft z'n tijdzone veranderd afgelopen jaar. Het is daar tot eind oktober nog maar ??n uur later dan hier (zelfde tijd dus als in bijvoorbeeld Griekenland en Turkije). Dus spelen ze gewoon om 20.45u CET (21.45u lokale tijd).
Vanaf eind oktober spelen ze wel thuis om 18.00u CET, omdat dan hier de wintertijd ingegaan is en ze die in Rusland niet hebben, zodat het tijdverschil dan 2 uur is.
Lijkt me inderdaad dat die wijziging voor het hele land geldt, zodat de binnenlandse tijdverschillen hetzelfde zijn gebleven. Wat de reden is weet ik niet.Maar je zegt: Rusland heeft zijn tijdzone veranderd. Ik neem aan dat dat dan voor het hele land geldt, en het in elke tijdzone dan steeds 1 uur eerder geworden is??
En wat was de reden voor die wijziging?
Ze hebben besloten om de zomertijd in heel Rusland de vaste tijd te maken, dus een paar jaar geleden gingen ze naar zomertijd en daarna niet meer terug. Het idee is dat ze vooral in de noordelijke delen van het land liever wat langer licht hebben in de middag.
Volgens timeanddate.com was het toen gewoon 2 uur later in Moskou.Nou ben ik in februari 2011 in Moskou geweest en staat me bij dat het toen 4 uur verschil Was?