Buitenlandse politiek

erka

Well-known member
May en Corbyn zijn helden. Dankzij die twee genieten we vaker van het Lagerhuis.

De lol is juist de rest. Die domme figuren die af en toe iets roepen of er schaamteloos doorheen ruften. En natuurlijk vooral de speaker. Die mag wat mij betreft zelf wel premier worden. Schitterend.

JFK

Well-known member
De lol is juist de rest. Die domme figuren die af en toe iets roepen of er schaamteloos doorheen ruften. En natuurlijk vooral de speaker. Die mag wat mij betreft zelf wel premier worden. Schitterend.

Mr. speaker, John Bercow, is de Cruijff van de politiek.
Het kan me niet schele wat die zegt, als hij maar praat.

JMD

Well-known member
Stel nou dat de 'Maydeal' een meerderheid blijkt te hebben, wanneer gaat men dan daar definitief over stemmen? Want daarvoor hoeft ze toch niet meer langs de EU?

En mag de Maydeal nu wel de Kamer in? Want dat verbood de Speaker toch vorige week omdat die deal al 2x door de kamer is gegaan?

En wat nou als meer dan 1 deal de 'meerderheid' heeft?

Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
Stel nou dat de 'Maydeal' een meerderheid blijkt te hebben, wanneer gaat men dan daar definitief over stemmen? Want daarvoor hoeft ze toch niet meer langs de EU?

Klopt.

En mag de Maydeal nu wel de Kamer in? Want dat verbood de Speaker toch vorige week omdat die deal al 2x door de kamer is gegaan?

Op dit moment niet. Wat wel eens kan betekenen dat ERG zich historisch in de voet heeft geschoten door de enige mogelijke brexit-deal twee keer af te schieten.

En wat nou als meer dan 1 deal de 'meerderheid' heeft?

JMD kan thuis ook allerlei stemmingen gaan houden. In stemming 1 gaat hij akkoord met zijn huidige arbeidsvoorwaarden. In stemming 2 zijn huidige arbeidsvoorwaarden + € 3.000 p.m. In stemming 3 gaat JMD akkoord met zijn huidige arbeidsvoorwaarden + € 6.000 per maand en elke dag een happy 'dansje' door lerares naar keuze.

Welke deal is dan van toepassing voor de wet?

JMD

Well-known member
JMD kan thuis ook allerlei stemmingen gaan houden. In stemming 1 gaat hij akkoord met zijn huidige arbeidsvoorwaarden. In stemming 2 zijn huidige arbeidsvoorwaarden + € 3.000 p.m. In stemming 3 gaat JMD akkoord met zijn huidige arbeidsvoorwaarden + € 6.000 per maand en elke dag een happy 'dansje' door lerares naar keuze.

Welke deal is dan van toepassing voor de wet?
De meest gunstige natuurlijk. :)
Maar dat is bij jouw voorbeelden duidelijk. Maar bij deze 8 is dat toch niet duidelijk welke de gunstigste is, want dar zal per persoon verschillen welke men het gunstigst vindt... Vandaar mijn vraag.

Atreides

Well-known member

De deal waar de tegenpartij mee akkoord gaat dus. In jou geval je werkgever, in het geval van de Britten de EU 27.

Maar dat is bij jouw voorbeelden duidelijk. Maar bij deze 8 is dat toch niet duidelijk welke de gunstigste is, want dar zal per persoon verschillen welke men het gunstigst vindt... Vandaar mijn vraag.

In dit geval dus ook de deal waar de tegenpartij mee akkoord gaat.

https://www.theguardian.com/politics/2019/mar/27/alternative-brexit-options-what-will-john-bercow-select-for-indicative-votes

Dit zijn de mogelijkheden. Deze mogelijkheden sluiten elkaar min of meer uit. Voor de meerderheid van deze voorstellen zal het uittredingsproces (fors) verlengd moeten worden. De no-deal optie lijkt af te vallen. L. Revoke article 50 kan ??nzijdig gebeuren zonder dat instemming benodigd is van de EU betekent het einde van Brexit (totdat er w??r een meerderheid is om artikel 50 in te roepen).

Dat wordt dus elke week de lerares Duits over de vloer.

En die andere 6 dagen? :eek:mg:

gevegt

Well-known member

De vergelijking gaat dan ook helemaal mank. Op dat eiland kiest men allang niet meer voor wat het gunstigste is, maar wat het politiek het meest oplevert.

JMD

Well-known member
Alle 8 de voorstellen staan dus op 1 stempapiertje... Lekker handig met tellen.

Kunnen ze daar niks normaal doen?

Bovenaan