Buitenlandse politiek

zwammy

Well-known member
Sinds ??n van hun vorig jaar onder toeziend oog van iedereen liep te pronken met een langeafstandraket. Dan wordt het dus de hoogste tijd om maar eens te gaan praten. Zo simpel is het. NK heeft ?lles gezet op wapens, en die hebben ze nu ! Dit is geen Irak of Iran.

Aha, dus Obama of Merkel had ze ook aan het praten gekregen? Noord-Korea loopt nog niet zoveel jaar te vertellen zuid Korea van de aardbodem te vegen. Dan zie ik het fout en was het gewoon wachten op deze 'historische' ontmoeting.

Hij doet dit in de naam van vrede maar waarschuwt wel al zijn diplomaten om een jaar lang vooral niet die kant op te reizen. De Arabieren noemen het een regelrechte oorlogsverklaring. Een beetje een vreemde manier van vrede stichten, waar hijzelf geen vertrouwen in heeft. Als dit op wonderbaarlijke wijze nog uitdraait op vrede dan neem ik alles terug, want dan is hij god.

Het is toch gewoon de plek waar die ambassade hoort? Dat de arabieren daar gek van worden is toch geen reden om gewoon te doen wat hoort? Omdat al die andere presidenten van alles beloven en niet nakomen moet hij opeens ook maar meehuilen? De regio is er niet onstabieler van geworden hoor.

Kijk, ik ben ook geen fan van Amerika en Trump maar dit zijn dingen die hij beloofd heeft en ook doet. Dat zie ik liever dan de 90% draaien van de EC en de Nederlandse politiek. Of het goed is zien we wel over 3 jaar als hij het opneemt tegen Oprah, want het blijft wel Amerika.

zwammy

Well-known member
In Israel zitten ook havikken, die sanctieverlichting is voor hun een doorn in het oog. Beide landen zullen sowieso nooit aarzelen elkaars pootjes te lichten.

In Iran kan deze dealbreaker nu een regime in de zadel helpen die de huidige doet lijken op een progressieve Scandinavische regering.

Hoe gaat het met de protesten in Iran tegen het regime? Is het alweer een beetje doodgebloed dan?

ElSimao

Active member
Deed Obama bij Libi?, wat nog een grotere puinhoop dan Syri? is geworden. Vervolgens toen Obama wel had moeten ingrijpen in Syri? deed hij helemaal niks behalve niet bestaande rode lijnen trekken.

Het is geen wedstrijdje tussen Obama en Trump, want ze zijn beiden slecht qua buitenlands beleid.

Friesland

Well-known member
Aha, dus Obama of Merkel had ze ook aan het praten gekregen? Noord-Korea loopt nog niet zoveel jaar te vertellen zuid Korea van de aardbodem te vegen. Dan zie ik het fout en was het gewoon wachten op deze 'historische' ontmoeting.

Het heeft natuurlijk helemaal niets met de verkiezing van Moon Jaein te maken ...

U.G.

Well-known member

N-K heeft haar eigen beleid uitgestippeld. Het land zet sinds de Korea-oorlog alles in op wapens. Obama en voorgangers konden alleen sancties opleggen. Meer kan en moet Amerika niet willen, want wat betreft het militair ingrijpen heeft dat land nog niet lang geleden tegen een faillissement aangehangen vanwege de oorlog in Irak en Afghanistan.

Kim Jong Un heeft de processen versneld, en heeft zijn doel gehaald, ?n dat bewezen. Waarom denk je anders dat 'd?' historische ontmoeting slechts enkele maanden na de testen al gaat plaatsvinden.

Wat heeft Trump volgens jou gedaan, en wat heeft Kim tot nu toe toegezegd ? Hij laat drie mannetjes vrij om zijn welwillendheid te tonen, en verder een hoop PR filmpjes met Z-K. Hij gaat gewoon voor sanctieverlichting, en hij zou gek zijn om zijn spierballen in te leveren, want meer heeft ie niet.

Het is toch gewoon de plek waar die ambassade hoort? Dat de arabieren daar gek van worden is toch geen reden om gewoon te doen wat hoort? Omdat al die andere presidenten van alles beloven en niet nakomen moet hij opeens ook maar meehuilen? De regio is er niet onstabieler van geworden hoor.

Kijk, ik ben ook geen fan van Amerika en Trump maar dit zijn dingen die hij beloofd heeft en ook doet. Dat zie ik liever dan de 90% draaien van de EC en de Nederlandse politiek. Of het goed is zien we wel over 3 jaar als hij het opneemt tegen Oprah, want het blijft wel Amerika.

Het gaat erom dat je met het uitroepen van deze hoofdstad feitelijk mijlen verder van vrede gaat staan. Los van wie er gelijk heeft.

Ik ben bang dat jouw mannetje nog herkozen gaat worden ook. Zijn PR-machine is on point, petje af !

Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
N-K heeft haar eigen beleid uitgestippeld. Het land zet sinds de Korea-oorlog alles in op wapens. Obama en voorgangers konden alleen sancties opleggen. Meer kan en moet Amerika niet willen, want wat betreft het militair ingrijpen heeft dat land nog niet lang geleden tegen een faillissement aangehangen vanwege de oorlog in Irak en Afghanistan.

Kim Jong Un heeft de processen versneld, en heeft zijn doel gehaald, ?n dat bewezen. Waarom denk je anders dat 'd?' historische ontmoeting slechts enkele maanden na de testen al gaat plaatsvinden.

Wat heeft Trump volgens jou gedaan, en wat heeft Kim tot nu toe toegezegd ? Hij laat drie mannetjes vrij om zijn welwillendheid te tonen, en verder een hoop PR filmpjes met Z-K. Hij gaat gewoon voor sanctieverlichting, en hij zou gek zijn om zijn spierballen in te leveren, want meer heeft ie niet

We zullen zien, het ziet er in ieder geval rooskleuriger uit in de regio dan pakweg 2 jaar geleden.

Het gaat erom dat je met het uitroepen van deze hoofdstad feitelijk mijlen verder van vrede gaat staan. Los van wie er gelijk heeft.

Ik ben bang dat jouw mannetje nog herkozen gaat worden ook. Zijn PR-machine is on point, petje af !

Bizar dat je iets niet doet wat hoort omdat mensen dan boos worden. Je zal een politieagent hebben die geen bekeuring gaat geven omdat iemand dan boos kan worden. Die man toch maar met de spullen uit de winkel laat lopen omdat hij anders agressief kan worden. Pappen en nathouden werkt niet heel goed in die regio.

Nu kunnen ze tenminste nog protesteren en levend thuiskomen.

In 1978 liepen ze met korte rokjes.

erka

Well-known member
Trump is nog wisselvalliger dan het Nederlandse klimaat. Dan weer wapenindustrie wel aanpakken, dan weer niet. Dan is Kim een Crazy Man, dan is het opeens een toffe gozer. Dan weer geldt de importbeperking voor staal etc voor alle landen, dan weer ineens voor maar de helft van de wereld. Dan weer de immigratiestop en dan weer niet. De muur met Mexico komt er ook al niet zoals hij beloofd heeft.

Zwammy, leuk man, een president die woord houdt.

zwammy

Well-known member
Trump is nog wisselvalliger dan het Nederlandse klimaat. Dan weer wapenindustrie wel aanpakken, dan weer niet. Dan is Kim een Crazy Man, dan is het opeens een toffe gozer. Dan weer geldt de importbeperking voor staal etc voor alle landen, dan weer ineens voor maar de helft van de wereld. Dan weer de immigratiestop en dan weer niet. De muur met Mexico komt er ook al niet zoals hij beloofd heeft.

Zwammy, leuk man, een president die woord houdt.

Hij zou uit de Iran deal en uit het klimaatverdrag stappen. Dat heeft hij gedaan.

De muur, het opsluiten van Clinton en al die andere Amerikaanse symboolpolitiek is inderdaad een farce. Zullen we het nu over Juncker gaan hebben?

zwammy

Well-known member
Nee, dan zijn we er niet. Want jij vond Trump zo geweldig omdat Europese politici niks voor elkaar krijgen. En ik zeg dat zowel Europese politici als Trump niks voor elkaar krijgen.

Dat zei ik. Dat hij 101 beloftes niet kan nakomen weet iedere dorpsidioot. Maar goed. De Korea's gaan praten omdat Kim dat wil en hij stiekem zijn plannetje kan uitvoeren. Noemen we hem voort krimson :duim:

U.G.

Well-known member
Bizar dat je iets niet doet wat hoort omdat mensen dan boos worden. Je zal een politieagent hebben die geen bekeuring gaat geven omdat iemand dan boos kan worden. Die man toch maar met de spullen uit de winkel laat lopen omdat hij anders agressief kan worden. Pappen en nathouden werkt niet heel goed in die regio.

In de context dat er vrede werd gesticht door het uitroepen van Jerusalem als hoofdstad heb ik gezegd dat hij olie op het vuur gooit. Of hij in het geheel 'een goede zaak' doet stond daar ff los van.

In 1978 liepen ze met korte rokjes.

Laatste keer dat Amerika aan regime-wissel heeft gedaan in het M-O, werd Saddam omgeruild voor het Kalifaat. Zeg jij het maar !

Ska P 187

Well-known member
Ach daar kan ik wel mee leven, dan faan die Arabieren maar een keer normaal doen wat Jeruzalem betreft. En Trump ach perfect is hij ook niet, maar de hel en verdoemenis is het ook nog niet geworden, dat was ons wel beloofd.

Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Ach daar kan ik wel mee leven

Gelukkig maar, eind goed al goed dan, close the deal :D

En Trump ach perfect is hij ook niet, maar de hel en verdoemenis is het ook nog niet geworden, dat was ons wel beloofd.

Ga naar de Sat?kroketten-gebeuren en ga daar jouw Spanje representen, porque tu pais esta a ser ignorado por aqui, y ademas tu vas jugar contra mi de inicio y te voy a destruir mano :D

Er is nog geen WOIII uitgebroken nee, dus dat is de norm ?

De media stalken 'm wel heel erg tot vervelens toe nu, al die randzaken voeren nu teveel de boventoon. En dat terwijl ie langzaam maar zeker zijn VS een isolement in drijft.

Bovenaan