Buitenlandse politiek

erka

Well-known member
Israel jaagt nog maar eens flink wat Palestijnen de dood in, voordat het zometeen niet meer mag van papa. Stel je voor zeg. Menselijkheid. Wat een vies woord.

zwammy

Well-known member
Was die nog serieus te nemen nadat Obama m kreeg dan?

Ik zie het al, 20 januari Trump beëdigd en 31 januari was de laatste dag om te kiezen voor de winnaar. Als Trump hem wel had gepakt was het helemaal een wassen neus geweest.

Laatst bewerkt:

BlauwVinger

Well-known member
Ach, een president die zijn eigen land in een regelrechte burgeroorlog stort en als een volwaardige Turkmeense dictator de nationale garde in allerlei steden inzet om niks...
Van Ministerie van Defensie tot Ministerie van Binnenlandse Oorlogsvoering.

De confabulerende patentmythomaan Trump kan zichzelf nu rehabiliteren, na zijn beschamende zelfnominatie en Scandinavische lintjesflirt, door het Gaza-akkoord eigenhandig terug te draaien.

gevegt

Well-known member
Gewoon omdat het zo leuk is, nog even een pareltje uit het veel geprezen blog van Kirsten Verdel,

– Trump zegt dat de mazelenprik nu apart verkrijgbaar is in plaats van dat hij onderdeel is van een prik waarbij je meerdere vaccins tegelijk krijgt, en dat het nu beter werkt. In de VS bestaat echter geen afzonderlijk toegediend mazelenvaccin.

JMD

Well-known member
Frankrijk heeft weer een nieuwe premier, dhr Lecornu. En als je denkt: die naam komt me bekend voor, dat klopt, die was afgelopen maandag net opgestapt.

Bonehead

Well-known member
Ach, vrede in het MO, het zal een paar dagen duren en dan gaan we weer vrolijk verder. Netanyahu zal niet rusten voordat de laatste Palestijn dood is en Hamas zal niet rusten voordat de laatste Jood dood is.
Beste Erka, Jij bent van mijn leeftijd volgens mij. We hebben nog nooit meegemaakt dat het niet onrustig was in dat gebied en eerlijk gezegd denk ik ook niet dat we ooit gaan meemaken.

Ik heb een wrang gevoel over: Volgens mij is de staat Israel in 1948 gesticht uit schuldgevoel ten opzichte van de Joden. In een onontgonnen gebied. Geloven zijn doorgaans intollerant naar elkaar en dat geldt zeker voor orthodoxe moslims.

Dit gaat dus nooit meer goed komen.

gevegt

Well-known member
Vergeet de West-oever niet die inmiddels bijna geheel door de Joodse kolonisten illegaal is ingenomen. Die gaan daar nooit meer weg zonder veel bloedvergieten.

erka

Well-known member
Beste Erka, Jij bent van mijn leeftijd volgens mij. We hebben nog nooit meegemaakt dat het niet onrustig was in dat gebied en eerlijk gezegd denk ik ook niet dat we ooit gaan meemaken.

Ik heb een wrang gevoel over: Volgens mij is de staat Israel in 1948 gesticht uit schuldgevoel ten opzichte van de Joden. In een onontgonnen gebied. Geloven zijn doorgaans intollerant naar elkaar en dat geldt zeker voor orthodoxe moslims.

Dit gaat dus nooit meer goed komen.

Eens en ook met gevegt, alhoewel ik niet van de leeftijd van gevegt ben.
Overigens ook ver voor de stichting van Israël is het daar al eeuwenlang bloedvergieten.

JMD

Well-known member
Eens en ook met gevegt, alhoewel ik niet van de leeftijd van gevegt ben.
Overigens ook ver voor de stichting van Israël is het daar al eeuwenlang bloedvergieten.
Jep. Al sinds Bijbelse tijden.
En dat is ook het punt. De Palestijnen zeggen dat het land van hen is omdat zij er al zo lang wonen, de Joden wijzen dan naar de Bijbel en zeggen dat zij er nog langer wonen. Dus het is maar net welk moment je aanhoudt om te bepalen wie het meeste recht heeft op het land.

Je kan niet meer terug naar koloniale tijden, maar hier zou je eigenlijk gewoon weer een kolonie van moeten maken die met harde hand afdwingt dat zowel de Joden als de Palestijnen een plek hebben en ze elkaar met rust laten...

erka

Well-known member
Je kan niet meer terug naar koloniale tijden, maar hier zou je eigenlijk gewoon weer een kolonie van moeten maken die met harde hand afdwingt dat zowel de Joden als de Palestijnen een plek hebben en ze elkaar met rust laten...
Ook toen het Brits protectoraat was was het talloze keren hommeles.

• Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan