Buitenlandse politiek

JFK

Well-known member
Omdat hij toen geen schijn van kans maakte en nu blijkbaar. Blijven opletten he. Het is leuk om Boris en Mog af te zeiken, maar helemaal dom zijn ze natuurlijk niet, zeker politiek gezien.

Hij maakte toen z?ker kans.
Verder snap ik alleen niet zo goed wat jij bedoelt met zeiken.

JMD

Well-known member
Ah, nu treedt meneer w?l naar voren.
Waarom deed laffe Boris dat niet medio 2016?
Volgens mij werd May direct toen als opvolger benoemd.
Laf is hij idd overigens wel, want hij stapte op een gegeven moment op als minister.

JFK

Well-known member
Volgens mij werd May direct toen als opvolger benoemd.
Laf is hij idd overigens wel, want hij stapte op een gegeven moment op als minister.

Nee, na de uitslag van het referendum en het aftreden van Cameron gaf Johnson meteen te kennen g??n premier tw willen zijn.

Ska P 187

Well-known member
Ze zijn niet dom, ze weten donders goed wat ze doen. Maar dan kunnen we ze nog wel laf vinden dat ze na het referendum geen verantwoordelijkheid hebben genomen en May het hebben laten doen, die Brexit niet eens wilde.

Hij ziet nu een re?le kans het leiderschap te winnen. Dan kan je wel verantwoording willen nemen, maar dat gaat niet.
Hij heeft toch zitting genomen in het kabinet (?) l, maar tien het voor hem de verkeerde kant op ging heeft hij zijn conclusies getrokken.
En je gaat May toch niet dapper noemen hoop ik.

Hij maakte toen z?ker kans.
Verder snap ik alleen niet zo goed wat jij bedoelt met zeiken.
Hij maakte toen helemaal geen kans omdat hij ??n van de hoofdschuldige de schuldige was van die hele Brexit. Iets wat hem op dat momentniet populair binnen zijn eigen partij maakte. Dus je kan wel lopen zeiken op Boris, maar hij doet gewoon wat hij moet doen, dit in tegenstelling tot May die nooit zitting had moeten nemen als premier in een kabinet dat haar land naar Brexit had moeten leiden. Iets waar zij en dat blijkt wel nooit achter heeft gestaan.

JFK

Well-known member
Hij maakte toen helemaal geen kans omdat hij ??n van de hoofdschuldige de schuldige was van die hele Brexit. Iets wat hem op dat momentniet populair binnen zijn eigen partij maakte. Dus je kan wel lopen zeiken op Boris, maar hij doet gewoon wat hij moet doen, dit in tegenstelling tot May die nooit zitting had moeten nemen als premier in een kabinet dat haar land naar Brexit had moeten leiden. Iets waar zij en dat blijkt wel nooit achter heeft gestaan.
De groeten voor je.
Johnson was h?t boegbeeld van de leave campagne. Hij was d? aangewezen kandidaat. Iedereen binnen de conservatieve partij keek naar hem om het stokje van Cameron over te nemen.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hij ziet nu een re?le kans het leiderschap te winnen. Dan kan je wel verantwoording willen nemen, maar dat gaat niet.
Hij heeft toch zitting genomen in het kabinet (?) l, maar tien het voor hem de verkeerde kant op ging heeft hij zijn conclusies getrokken.
En je gaat May toch niet dapper noemen hoop ik.

Nee, May is niet dapper, meer enorm na?ef. Maar Johnson had het gewoon kunnen winnen toen hoor, hij had flinke steun binnen de partij, misschien nog wel meer dan nu.

Ska P 187

Well-known member
Naar zijn inzicht blijkbaar niet genoeg. Rn die gast heeft toch echt maar ??n droom en daar is Brexit slechts een middel voor.

May is net zo machtsgeil als Boris. Dat blijkt wel uit het feit dat zij als remainer in hart een Brexit kabinet wilde leiden. Dat ze die verkiezingen binnen haar partij ook nog eens won wel, daar blijkt wel uit dat Boris niet had kunnen winnen, want ze staan voor compleet verschillende zaken.

Laatst bewerkt:

SuikerBrood

Well-known member
SODasCV.jpg

Haha, wat een zooitje. Dat we nog zouden meemaken dat de Britse politiek zo verdeeld zou zijn als de Nederlandse. Dat wordt lachen bij hun parlementsverkiezingen. First past the fucking post.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hier in Schotland is het een stuk duidelijker: de Scottish National Party blijft consequent heel ruim aan de leiding, ook in peilingen voor Lagerhuis-verkiezingen.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De leider van het lagerhuis, Andrea Leadsom, is opgestapt uit onvrede met het beleid van May. Dit is een zware domper voor May want zij was een van haar grootste bondgenoten. De druk om zo snel mogelijk op te stappen wordt steeds groter.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
May stopt, per 7 juni.

Was te verwachten. Alleen denk ik niet dat iemand anders binnen de conservatieven dit nu wel kan oplossen.

Wat er in mijn ogen nodig is om orde te scheppen in de chaos, is een onafhankelijke premier (bijvoorbeeld uit het Hogerhuis) die vervolgens gematigden van Labour, Conservatieven en andere partij?n om zich heen verzameld om zo eruit te komen. Op die manier hou je extreme lui als Corbyn, Rees-Mogg etc. erbuiten. Natuurlijk gebeurt dat nooit, maar dit lijkt me wel de enige realistische manier om uit deze chaos te komen.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dit is wat er nu gaat gebeuren volgens de BBC:
7 juni - May stapt officieel op
14 juni - sluiting nominaties voor haar opvolger
17 t/m eind juni - conservatieve parlementsleden houden een serie stemmingen waarna er 2 kandidaten overblijven
eind juni t/m midden augustus - leden van de conservatie partij stemmen voor hun nieuwe leider (en daarmee de nieuwe premier)
eind augustus t/m 31 oktober - de nieuwe premier moet proberen een Brexit deal er doorheen te krijgen, te annuleren of een "no deal" accepteren

Bovenaan