Binnenlandse politiek

SanMark.

Well-known member
Wilders en Baudet worden van te voren al uitgesloten bij het formeren, maar we gaan wel het gesprek aan met de taliban.
 

SanMark.

Well-known member
Klinkt wel lekker voor de Bühne natuurlijk, "die partijen steunen de Taliban". Bekt natuurlijk wel lekker.
Je bent gvd de regeringspartijen en ja als er geld die kant op gaat om wat dan ook te ondersteunen dan steun je daar direct de Taliban mee, dus dan moet je gewoon ingrijpen en zorgen dat er geen cent meer die kant opgaat. Taliban heeft nog niets waar gemaakt van al hun 'mooie praatjes' sinds ze aan de macht zijn.
 

JMD

Well-known member
Je bent gvd de regeringspartijen en ja als er geld die kant op gaat om wat dan ook te ondersteunen dan steun je daar direct de Taliban mee, dus dan moet je gewoon ingrijpen en zorgen dat er geen cent meer die kant opgaat. Taliban heeft nog niets waar gemaakt van al hun 'mooie praatjes' sinds ze aan de macht zijn.
Maar diep van binnen zijn ze goed.... En kunnen we afspraken met ze maken over dat vrouwen in het kabinet zetten en de meisjes naar school blijven kunnen...


Aldus de 'kop in het zand steek brigade'...
 

JMD

Well-known member
Ja, of ergens tussen de getallen 0 en 10 een standpunt nemen. Het is niet altijd maar zwart/wit, of in jouw geval zwart/blank.
Helemaal mee eens. Grijs kan ook een mooie kleur zijn.

Maar Taliban zijn gewoon terroristen, daar onderhandel je niet mee. En daar geef je al helemaal geen geld aan.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Waarschuwing voor de SanMarken onder ons: Knapen legt het keurig uit en het is bij lange na niet zo erg als het allemaal lijkt.
 

SanMark.

Well-known member
Ja, of ergens tussen de getallen 0 en 10 een standpunt nemen. Het is niet altijd maar zwart/wit, of in jouw geval zwart/blank.
Nou als iets zwart wit is, is dit het wel. Met terroristen word er niet onderhandeld dan wel losgeld betaald maar er gaat wel zo geld naar toe.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nou als iets zwart wit is, is dit het wel. Met terroristen word er niet onderhandeld dan wel losgeld betaald maar er gaat wel zo geld naar toe.
Je kunt ook gewoon zeggen dat je het filmpje niet gekeken hebt (y)

Luister eerst even wat er nu precies gedaan is (spoiler: NIET gedaan is)
 

SanMark.

Well-known member
Je kunt ook gewoon zeggen dat je het filmpje niet gekeken hebt (y)

Luister eerst even wat er nu precies gedaan is (spoiler: NIET gedaan is)
Ik klik op laatst gelezen en dan kom ik die post van jou tegen, en daar reageer ik op. Dus wat daaronder staat heb ik dus inderdaad nog niet gelezen/bekeken.
 

SanMark.

Well-known member
Het antwoord van Knapen,

Wat schattig dat hij denkt dat het buiten de Taliban om kan gaan. Wat zijn de toezeggingen van de Taliban tot dusver waard geweest?

Amnesty voor mensen die voor de buitenlandse troepen hebben gewerkt. Die worden voor hun deur neergeknald, vrouwen zouden meer rechten krijgen hebben ze ook nog gezegd...

En bij één van zijn eerste opmerkingen zegt hij indirect dat hij geld wil betalen als ze op die manier mensen daar weg kunnen krijgen. Normaal word er nooit losgeld betaald als er gijzelaars zijn in terrorisme verband.

Laatste puntje over deze minister die ik totaal niet kende. Wat een prettige en beschaafde man om naar te luisteren. Geen flauw idee van welke partij hij is , maar die moet maar terug komen in het nieuwe kabinet wat waarschijnlijk ergens in 2024 word geinstalleerd.
 
Bovenaan