Binnenlandse politiek

JFK

Well-known member
Een maat wees mij op de uitzending van Oranjezomer.
Ik heb hem net gekeken en na het gelul van meneer van Gelder ben ik fan!
Ik heb voor de verandering gisteren ook zitten kijken.
Naast Jack ben ik ook fan van Helene Hendriks......godallemachtig!
Op een gegeven heb ik het maar uitgezet. Ik trok het echt niet meer.

JMD

Well-known member
Al decennialang wil men meer bouwen, punt is dat het alleen vastloopt in allerlei regels (stikstof, klimaat) of beschikbaarheid (aansluiting elektriciteitsnet).

Plus verder: https://decorrespondent.nl/16290/he...-betalen/aae4cacb-f263-021a-1236-a3ba7e16fb30

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik heb voor de verandering gisteren ook zitten kijken.
Naast Jack ben ik ook fan van Helene Hendriks......godallemachtig!
Op een gegeven heb ik het maar uitgezet. Ik trok het echt niet meer.
Fan van Helene Hendriks? Welke vaardigheiden als presentatrice heeft zij wat maakt dat jij haar goed vindt? Ben oprecht wel benieuwd.

noordooster

Well-known member
Gisteren was ze niet goed op dreef.
Telkens wanneer het interessant dreigde te worden brak ze de discussie/ het gesprek af om te vervolgen met een saai filmpje of een niet boeiend onderwerp.
Soms moet je gewoon niet luisteren naar wat er in je oren getoeterd wordt.

JMD

Well-known member
We zeggen wel eens wat over de PVV (en terecht), maar die partijen als DENK en BIJ1 liggen toch ook continu rollebollend over de straat. Bij BIJ1 heeft het partijbestuur nu Tofik Dibi (kennen we die nog?) naar voren geschoven als lijsttrekker, maar dat ligt dan weer gevoelig bij andere leden.

In Amsterdam doen er bij de GR-verkiezingen van komend voorjaar maar liefst nog 3 andere partijen mee (and counting) die allemaal exact hetzelfde zijn als BIJ1/DENK, maar die een nieuwe partij oprichten omdat ze ruzie hadden ofzo.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
We zeggen wel eens wat over de PVV (en terecht), maar die partijen als DENK en BIJ1 liggen toch ook continu rollebollend over de straat. Bij BIJ1 heeft het partijbestuur nu Tofik Dibi (kennen we die nog?) naar voren geschoven als lijsttrekker, maar dat ligt dan weer gevoelig bij andere leden.

In Amsterdam doen er bij de GR-verkiezingen van komend voorjaar maar liefst nog 3 andere partijen mee (and counting) die allemaal exact hetzelfde zijn als BIJ1/DENK, maar die een nieuwe partij oprichten omdat ze ruzie hadden ofzo.
Extremere partijën, links of rechts, vallen heel snel ideologisch uit elkaar, dus weinig verrassend dit. Dat heb je hier ook, er zijn zoveel kleine groepen verder links of rechts...

erka

Well-known member
Er komt een Islamitische bank in Nederland met een verbod op het rekenen van rente, zowel voor sparen als voor lenen.
Dat zal wel weer een hoop kritiek opleveren van Wilders en co.

Misschien kunnen zij zich dan ook beseffen dat Jezus (dus het Christendom) ook rente verbood.

Joost

Well-known member
Er komt een Islamitische bank in Nederland met een verbod op het rekenen van rente, zowel voor sparen als voor lenen.

Misschien kunnen zij zich dan ook beseffen dat Jezus (dus het Christendom) ook rente verbood.
Er zijn al kredietinstellingen in Nederland die niet aan rente doen. Maar die brengen dan wel 200 euro per maand aan verwerkings en administratiekosten in rekeningen.

JMD

Well-known member

Dat laatste klopt ja, alleen denk ik dat er geen enkele Christen (ook niet op de Biblebelt) is die hier nu nog moeilijk over doet.
Dat is dus ook het probleem met dit soort regels, die zijn opgesteld op basis van een Heilig Boek van 1400 (Koran) /2000 (Bijbel) jaar oud.

Er zijn al kredietinstellingen in Nederland die niet aan rente doen. Maar die brengen dan wel 200 euro per maand aan verwerkings en administratiekosten in rekeningen.
En dan mag dat wel?
Want als er geen rente mag zijn, hoe krijgt de bank dan inkomsten (waarin ook het risico verwerkt zit dat de bank neemt)? Als een bank geen inkomsten heeft gaat uiteindelijk de bank op de fles en zijn de klanten verder van huis.

Joost

Well-known member
En dan mag dat wel?
Want als er geen rente mag zijn, hoe krijgt de bank dan inkomsten (waarin ook het risico verwerkt zit dat de bank neemt)? Als een bank geen inkomsten heeft gaat uiteindelijk de bank op de fles en zijn de klanten verder van huis.
Dat zit dus in die kosten. Zie bijvoorbeeld Qeld;
1755517580042.png

Bovenaan