Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Het feestje op de Ring beviel GL/PvdA Amsterdam zo dat ze het voorstel hebben ingediend om van de A10West maar een stadsstraat te maken... Echt, je verzint het niet...

JMD

Well-known member
Later zeiden ze vooral dat ze de A10 West wilden ondertunnelen. Kijk, dat klinkt al iets logischer, maar denk ik dan, wacht eerst de ondertunneling van de A10 Zuid af en kijk of je er daarna ook zo blij mee bent.

Hankie

Well-known member
Later zeiden ze vooral dat ze de A10 West wilden ondertunnelen. Kijk, dat klinkt al iets logischer, maar denk ik dan, wacht eerst de ondertunneling van de A10 Zuid af en kijk of je er daarna ook zo blij mee bent.
Heel Amsterdam ondertunnelen lijkt mij nog beter.

gevegt

Well-known member
Het heeft even geduurd, maar het lijkt er nu op dat de tweede kamer eindelijk navolging gaat geven aan de oproep van mevrouw Piri.

Friesland

Well-known member
Alle bekende peilers hebben deze week een nieuwe peiling uitgebracht. Dat levert de volgende Frieslandmeter op:
PartijScorezetelsverschil tov 25-6
PVV56429-2
GL-PvdA51627-1
CDA43722+1
VVD40321-3
D6621211+2
JA211538+1
SP1397+1
PvdD995
BBB804+1
FvD763
SGP763
DENK753
CU713
Volt583
NSC211
.
Het meest opvallende in de Frieslandmeter is natuurlijk dat het CDA de VVD is gepasseerd. In de peiling van Ipsos staat het CDA zelfs op gelijke hoogte met GL-PvdA. Alleen in de peiling van Verian is het CDA de VVD nog niet gepasseerd. Het gat tussen de PVV en GL-PvdA werd 1 zetel kleiner, maar beide partijen verliezen ten opzichte van de vorige Frieslandmeter. Met D66 hebben we nu een vijfde partij in de dubbele cijfers, ze winnen twee zetels ten opzichte van vorige maand. JA21 wint nog een zetel dankzij het Coenradie-effect, nu ook Ipsos een peiling heeft gepubliceerd. Ook de SP en de BBB winnen een zetel, die laatste partij verlaat daardoor de "club van drie zetels". Het NSC blijft vechten tegen de kiesdrempel maar wint deze strijd voorlopig.

Laatst bewerkt:
Bovenaan