Jij hebt het echt helemaal gehad he met D66? Ik ook hoor trouwens
Jep.
PvdA/GL mag van mij continu klagen over dit Kabinet, hebben ze alle reden toe en hebben al een jaar of 8 niet meer in het Kabinet gezeten. Maar D66 heeft de laatste jaren de dienst mogen uitmaken (zeker Rutte IV was eigenlijk Kaag I) in de Kabinetten, heeft alles uit de klauwen laten lopen (samen met de coalitiegenoten natuurlijk), heeft de gasputten gedempt, een Klimaatfonds opgericht voor 0,000000036 graden minder opwarming, werkelijk elk bouwproject oid stilgelegd wegens stikstof, heeft ten tijde van corona vooral aan zichzelf en niet aan de Nederlander gedacht en die gaan dan nu continu afgeven op dit kabinet,
En ja, ik ben ook geen fan van dit Kabinet, maar als je jarenlang alles fout hebt gedaan past een nederig plekje in de hoek. Zoals bv CDA/CU doen, die hoor je ook af en toe, maar vertellen dan vooral wat zij willen, niet wat het kabinet allemaal fout doet.
D66 is in alles de partij geworden waartegen the Grand Old Man (Hans van Mierlo) juist de partij had opgericht. Het is een regentenclub geworden. Zie dit filmpje van bijna 60 jaar terug (
)