Binnenlandse politiek

erka

Well-known member
In allerlei apps waar ik zit en vaksites die ik volg wordt Jetten echt helemaal afgemaakt. In die partij zitten blijkbaar ook geen mensen meer die nog een beetje kunnen nadenken. Dat ik daar ooit op gestemd heb.

JMD

Well-known member
In allerlei apps waar ik zit en vaksites die ik volg wordt Jetten echt helemaal afgemaakt. In die partij zitten blijkbaar ook geen mensen meer die nog een beetje kunnen nadenken. Dat ik daar ooit op gestemd heb.
Ik heb idd ook ooit D66 gestemd (was ooit de docentenpartij...), maar alle mensen die nadenken zijn weg daar lijkt het wel. Ze willen misschien alleen maar kritiekloze volgers. (en sowieso altijd opvallend op een D66-congres dat er werkelijk geen niet-blanke te vinden is, terwijl ze zelf zo van diversiteit zeggen te zijn)
Toen Jetten minister van Energie was gaf hij aan dat je met kernenergie geen woning van energie kon voorzien. Dat geeft zijn niveau wel aan.
(om het over de honderden miljarden voor 0,00000036 graden (ofzo) minder opwarming van de aarde maar niet te hebben)

Ben benieuwd of de D66ers nu wel uit hun bubbel komen en gaan luisteren naar mensen 'uit het veld' ipv het weer zelf allemaal beter denken te weten.

Faber is niks als minister, maar Jetten is natuurlijk echt helemaal de verkeerde man op de verkeerde plaats. Hoe is die in hemelsnaam ooit minister/partijleider geworden?

gevegt

Well-known member
Ruimtelijke ordening, planologie enzo

Doorslaand succes ook die steden in de Flevopolder. En in delen van Friesland zakken ze weg in de grond door de veenoxidatie.
Voor dat laatste heb je heipalen. Ook in Groningen, Drenthe en Zeeland is er nog ruimte zat.

JMD

Well-known member
En wat te denken van de ruimte tussen Heerenveen en Leeuwarden, een nieuwe stad: Heewarden. :)

Maar even serieus: jarenlang mocht er (o.a. van D66) niks gebouwd worden, er moest eerst stikstof gereduceerd worden, daardoor komt de woningmarkt totaal op slot. En nu dan geeft D66 de oplossing dat er nieuwe steden gebouwd moeten worden, dat kan niet anders dan in 'de natuur'. Is dat dan ineens niet meer belangrijk? Of wordt het dan toch de Tristate City (dat jarenlang al wordt weggezet als complottheorie) wat D66 wil.

Terwijl bijna alle steden en dorpen al willen bouwen, maar niet mogen. In dat laatste zit het probleem, niet in dat er steden bij moeten komen. Plus daarbij: een nieuwe stad compleet maken is oneindig veel lastiger dan steden/dorpen uitbreiden.

Wigboldus

Well-known member
Het de stijgende zeespiegel moet je gewoon meer in het oosten bouwen. Geen nieuwe steden, maar bestaande steden laten groeien. En inderdaad de hoogte in. Met mijn planologiestudie kan ik misschien Jetten ook wel advies geven.

gevegt

Well-known member
Het de stijgende zeespiegel moet je gewoon meer in het oosten bouwen. Geen nieuwe steden, maar bestaande steden laten groeien. En inderdaad de hoogte in. Met mijn planologiestudie kan ik misschien Jetten ook wel advies geven.
Zo los de overbevolking van Nederland dus nooit op.
Dan nog liever het groene hart volbouwen.

erka

Well-known member
Volgens BBB minister gaat het wel erg snel met de wolf in Nederland, daarom is er nog geen goed beleid.
10 jaar geleden was de eerste wolf er al. En 7 jaar geleden definitief. Hoezo snel?

Die hele BBB he. Wat een klucht.

JMD

Well-known member
Volgens BBB minister gaat het wel erg snel met de wolf in Nederland, daarom is er nog geen goed beleid.
10 jaar geleden was de eerste wolf er al. En 7 jaar geleden definitief. Hoezo snel?

Die hele BBB he. Wat een klucht.
Eens, maar dat ligt dan niet alleen aan de bbb he, als er al tien jaar geen beleid is

Batigoal

Well-known member
Best bizar te roepen om even 10 steden te bouwen. Daarvan moet zelfs de meest diehard D66'er achter de oren krabben lijkt me.

Dat gezegd hebbende, hebben we in Nederland wel heel veel hectares landbouwgrond dat niet meer gebruikt wordt, weilanden vol geïmporteerd gras (weinig natuur aan en nul toegevoegde waarde voor de biodiversiteit), leegstaand kantoorgebied etc. waar je best een woonbestemming voor zou kunnen maken. En van Flevoland maak je gewoon een soort Singapore/Hong Kong, kun je zo weer een paar 100 duizend man extra kwijt.

Bovenaan