Binnenlandse politiek

Janssen

Well-known member
Pechtold roept in de media dat FvD zijn kinderen lastig valt. Die kregen op Instagram een volgverzoek van FvD.

Deze man is zo totaal de weg kwijt dat het zielig wordt.
 

mamaroli

New member
Om met de kinderachtige ad-hominem te beginnen, ik ben 2x master afgestudeerd op de Uni. Dus dat argument werkt bij mij niet.

Ben je het er uberhaubt mee eens dat mensen zich in de loop der tijd hebben aangepast aan hun omgeving? Sommige mensen zijn donkerder dan anderen, sommigen zijn groter etc.etc. Of is dat iets dat je ook niet aanvaardt? Dat Afrikanen donkerder zijn dan Europeanen omdat ze in hun jeugd meer in de zon hebben gezeten?

Dat mensen zich aanpassen klopt, maar het is bewezen dat het geen invloed heeft op de intelligentie en dat het geen andere soort of ras wordt. Het heeft wel invloed op hoe mensen hun intelligentie gebruiken. Leef je in de jungle heb je meer aan een enorme kennis van planten, dieren en de omgeving dan wij hebben, want dat heb je nodig om te overleven. IQ testen zijn subjectief omdat ze zijn ingericht op de "westerse" samenleving en de manier van denken/onderwijs die wij hier gebruiken. Ik heb meerdere IQ testen gedaan, dat kwam uit van 110 tot 140. Van gemiddeld tot zo ongeveer hoogbegaafd. Natuurlijk is de ene beter dan de andere. Hoe je, je capaciteiten inzet verschilt waar voor je ze nodig hebt. Wij hebben vrij weinig directe bedreigingen en veel tijd voor onderwijs. Je kan hoog uit zeggen dat bepaalde groepen hun potentieel beter benutten en dat is al een dubieuze uitspraak.


Als je een master hebt vraag ik mij af waarom je in dat soort pseudo wetenschappelijke onzin trapt? Dan zou je ook wetenschapsfilosofie en onderzoeksvaardigheden hebben gehad.

Trouwens zo ver we nu weten waren er eerder donkere mensen dan blanke, we zijn lichter geworden door het gebrek aan zon.
 

mamaroli

New member
Pechtold roept in de media dat FvD zijn kinderen lastig valt. Die kregen op Instagram een volgverzoek van FvD.

Deze man is zo totaal de weg kwijt dat het zielig wordt.

Het was een prima politicus maar nu over zijn houdbaarheidsdatum heen. Hij had na de verkiezingen of misschien wel ervoor moeten stoppen.
 

ElSimao

Active member
Trouwens zo ver we nu weten waren er eerder donkere mensen dan blanke, we zijn lichter geworden door het gebrek aan zon.

Precies, dus je bent het met me eens dat mensen adaptaties maken aan hun omgeving. De gedachte dat zwarte mensen over het algemeen atletisch gezien superieur zijn aan anderen, kun je je daar in vinden?
 

mamaroli

New member
Precies, dus je bent het met me eens dat mensen adaptaties maken aan hun omgeving. De gedachte dat zwarte mensen over het algemeen atletisch gezien superieur zijn aan anderen, kun je je daar in vinden?


Dat is wat anders dan dat er verschillende rassen zouden zijn met ieder hun eigen intelligentie niveau. Wat die ramautarsing en andere pipo's beweren. En nogmaals de "onderzoeken" waar hij naar verwijst zijn totaal niet wetenschappelijk en/of al lang en breed ontkracht. Dat is iets wat Baudet vaker doet, vage onderzoeken aanhalen, mensen die geen wetenschappelijke achtergrond hebben prikken daar niet zo snel doorheen.
 

ElSimao

Active member
Dat is wat anders dan dat er verschillende rassen zouden zijn met ieder hun eigen intelligentie niveau. Wat die ramautarsing en andere pipo's beweren. En nogmaals de "onderzoeken" waar hij naar verwijst zijn totaal niet wetenschappelijk en/of al lang en breed ontkracht. Dat is iets wat Baudet vaker doet, vage onderzoeken aanhalen, mensen die geen wetenschappelijke achtergrond hebben prikken daar niet zo snel doorheen.

Zou je mn vraag kunnen beantwoorden?
 

mamaroli

New member
Zou je mn vraag kunnen beantwoorden?

Die is beantwoord. Nogmaals er is geen bewijs voor een verschil in ras. En zeker geen bewijs voor verschil in intelligentie...
Dat mensen zich aanpassen aan hun omgeving is een ander verhaal, dat doen veel dieren ook zonder een aparte soort te worden.
Je probeert de discussie een andere richting in te duwen omdat je eerste punt ontkracht is. De claim dat er wetenschappelijke consensus zou zijn over intelligentie verschil tussen "rassen" is niet waar. Dat er mensen zich kunnen aanpassen aan hun omgeving (een reden van het succes van de mens als soort) is wat anders.

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/waarom-europeanen-blank-zijn-punt-punt-punt/
https://www.kijkmagazine.nl/science/waarom-zwarte-sprinters-sneller-zijn/
 

ElSimao

Active member

Ok, dus je geeft nu toe dat zwarte mensen wat betreft bepaalde fysieke activiteiten meer talent hebben. Dat die zwarte sprinters langere en dunnere ledematen hebben, is nature en geen nurture.

Of wat ik het nu verkeerd samen?
 

mamaroli

New member
Ok, dus je geeft nu toe dat zwarte mensen wat betreft bepaalde fysieke activiteiten meer talent hebben. Dat die zwarte sprinters langere en dunnere ledematen hebben, is nature en geen nurture.

Of wat ik het nu verkeerd samen?

Je gaat nu op een heel ander pad, maar goed. Buiten dat zijn sprinters juist breed en sterk gebouwd en duur lopers erg dun... En ja dat is deels nature maar ook deels nurture, je moet spieren wel trainer wil je er iets me kunnen doen.

Bewijst nog steeds niet dat er mensen rassen zijn of een biologisch verschil in intelligentie.
 

ElSimao

Active member
Je gaat nu op een heel ander pad, maar goed. Buiten dat zijn sprinters juist breed en sterk gebouwd en duur lopers erg dun... En ja dat is deels nature maar ook deels nurture, je moet spieren wel trainer wil je er iets me kunnen doen.

Bewijst nog steeds niet dat er mensen rassen zijn of een biologisch verschil in intelligentie.

Ok, dus we kunnen vaststellen dat groepen mensen van elkaar verschillen, door adataties aan de leefomgeving? Sommigen mensen zijn donkerder, in koudere klimaten zijn ze lichter. Zwarte mensen hebben een andere lichaamsbouw waardoor ze over het algemeen sneller kunnen rennen, wat in hun omgeving waarschijnlijk cruciaal was etc.etc.

Tot zover mee eens toch?
 

mamaroli

New member
Ok, dus we kunnen vaststellen dat groepen mensen van elkaar verschillen, door adataties aan de leefomgeving? Sommigen mensen zijn donkerder, in koudere klimaten zijn ze lichter. Zwarte mensen hebben een andere lichaamsbouw waardoor ze over het algemeen sneller kunnen rennen, wat in hun omgeving waarschijnlijk cruciaal was etc.etc.

Tot zover mee eens toch?

Kerel waar je heen wilt bestaat niet. Kom met een representatief onderzoek oid. Wat je nu probeert te doen is sociaal darwinisme goedpraten. Iets dat al lang en breed ontkracht is. Mensen rassen bestaan niet en er is geen bewijs voor verschil in intelligentie.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/09/intelligentieverschillen-genetisch-bepaald-nonsens-a1591682

Lees deze even door: https://decorrespondent.nl/7924/dit...op-rassenleer-is-gebaseerd/385875028-2ec08c58
 

ElSimao

Active member
Kerel waar je heen wilt bestaat niet. Kom met een representatief onderzoek oid. Wat je nu probeert te doen is sociaal darwinisme goedpraten. Iets dat al lang en breed ontkracht is. Mensen rassen bestaan niet en er is geen bewijs voor verschil in intelligentie.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/09/intelligentieverschillen-genetisch-bepaald-nonsens-a1591682

Lees deze even door: https://decorrespondent.nl/7924/dit...op-rassenleer-is-gebaseerd/385875028-2ec08c58

Zou je mn vraag kunnen beantwoorden?
 

mamaroli

New member
Zou je mn vraag kunnen beantwoorden?

Die is beantwoord zou, jij mijn vragen kunnen beantwoorden en ergen op in kunnen gaan? Het antwoord is dat je een pad van nonsens op gaat. Wat je probeert goed te praten is iets dat niet bestaat. Er is geen wetenschappelijk bewijs voor zowel rassen als verschil van intelligentie tussen rassen. Het stukje van de correspondent maakt gehakt van die stelling.
 

ElSimao

Active member
Die is beantwoord zou, jij mijn vragen kunnen beantwoorden en ergen op in kunnen gaan? Het antwoord is dat je een pad van nonsens op gaat. Wat je probeert goed te praten is iets dat niet bestaat. Er is geen wetenschappelijk bewijs voor zowel rassen als verschil van intelligentie tussen rassen. Het stukje van de correspondent maakt gehakt van die stelling.

Tokyo, Beijing en Seoul zijn technologisch wat verder dan Accra, Lagos en Yaounde, zeg maar. Aziaten zijn oververtegenwoordigd in de technologie, innovatie etc. Zwarten zie je er vrijwel nooit. Hoe zou dat komen denk je?
 

mamaroli

New member
Tokyo, Beijing en Seoul zijn technologisch wat verder dan Accra, Lagos en Yaounde, zeg maar. Aziaten zijn oververtegenwoordigd in de technologie, innovatie etc. Zwarten zie je er vrijwel nooit. Hoe zou dat komen denk je?

En weer slappe drogredenatie. Dat is dus nurture.... Geen nature... Jared Diamond heeft daar een mooie theorie over.
Heeft te maken met de oost-west vorm van het continent tegenover het Noord-Zuid vorm van Afrika (als ook Amerika), het heeft te maken met gedomesticeerde dieren en planten, heeft te maken met het kolonialisme etc etc. Niet met iets als rassen...
 

ElSimao

Active member
En weer slappe drogredenatie. Dat is dus nurture.... Geen nature... Jared Diamond heeft daar een mooie theorie over.
Heeft te maken met de oost-west vorm van het continent tegenover het Noord-Zuid vorm van Afrika (als ook Amerika), het heeft te maken met gedomesticeerde dieren en planten, heeft te maken met het kolonialisme etc etc. Niet met iets als rassen...

Zelfs als zaken overduidelijk zijn, zijn er mensen die het gewoon niet willen zien.
 

mamaroli

New member
Zelfs als zaken overduidelijk zijn, zijn er mensen die het gewoon niet willen zien.

Wat voor jou "overduidelijk" is, is anders niet bewezen door mensen die er voor geleerd hebben. Dat is toch raar he? Zou jij dan toch niet fout zitten?
Gek dat de wetenschap niet mee gaat in die nonsens...
 
Bovenaan