Om met de kinderachtige ad-hominem te beginnen, ik ben 2x master afgestudeerd op de Uni. Dus dat argument werkt bij mij niet.
Ben je het er uberhaubt mee eens dat mensen zich in de loop der tijd hebben aangepast aan hun omgeving? Sommige mensen zijn donkerder dan anderen, sommigen zijn groter etc.etc. Of is dat iets dat je ook niet aanvaardt? Dat Afrikanen donkerder zijn dan Europeanen omdat ze in hun jeugd meer in de zon hebben gezeten?
Pechtold roept in de media dat FvD zijn kinderen lastig valt. Die kregen op Instagram een volgverzoek van FvD.
Deze man is zo totaal de weg kwijt dat het zielig wordt.
Trouwens zo ver we nu weten waren er eerder donkere mensen dan blanke, we zijn lichter geworden door het gebrek aan zon.
Precies, dus je bent het met me eens dat mensen adaptaties maken aan hun omgeving. De gedachte dat zwarte mensen over het algemeen atletisch gezien superieur zijn aan anderen, kun je je daar in vinden?
Dat is wat anders dan dat er verschillende rassen zouden zijn met ieder hun eigen intelligentie niveau. Wat die ramautarsing en andere pipo's beweren. En nogmaals de "onderzoeken" waar hij naar verwijst zijn totaal niet wetenschappelijk en/of al lang en breed ontkracht. Dat is iets wat Baudet vaker doet, vage onderzoeken aanhalen, mensen die geen wetenschappelijke achtergrond hebben prikken daar niet zo snel doorheen.
Zou je mn vraag kunnen beantwoorden?
Dat er mensen zich kunnen aanpassen aan hun omgeving (een reden van het succes van de mens als soort) is wat anders.
https://www.nemokennislink.nl/publicaties/waarom-europeanen-blank-zijn-punt-punt-punt/
https://www.kijkmagazine.nl/science/waarom-zwarte-sprinters-sneller-zijn/
Ok, dus je geeft nu toe dat zwarte mensen wat betreft bepaalde fysieke activiteiten meer talent hebben. Dat die zwarte sprinters langere en dunnere ledematen hebben, is nature en geen nurture.
Of wat ik het nu verkeerd samen?
Je gaat nu op een heel ander pad, maar goed. Buiten dat zijn sprinters juist breed en sterk gebouwd en duur lopers erg dun... En ja dat is deels nature maar ook deels nurture, je moet spieren wel trainer wil je er iets me kunnen doen.
Bewijst nog steeds niet dat er mensen rassen zijn of een biologisch verschil in intelligentie.
Ok, dus we kunnen vaststellen dat groepen mensen van elkaar verschillen, door adataties aan de leefomgeving? Sommigen mensen zijn donkerder, in koudere klimaten zijn ze lichter. Zwarte mensen hebben een andere lichaamsbouw waardoor ze over het algemeen sneller kunnen rennen, wat in hun omgeving waarschijnlijk cruciaal was etc.etc.
Tot zover mee eens toch?
Kerel waar je heen wilt bestaat niet. Kom met een representatief onderzoek oid. Wat je nu probeert te doen is sociaal darwinisme goedpraten. Iets dat al lang en breed ontkracht is. Mensen rassen bestaan niet en er is geen bewijs voor verschil in intelligentie.
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/09/intelligentieverschillen-genetisch-bepaald-nonsens-a1591682
Lees deze even door: https://decorrespondent.nl/7924/dit...op-rassenleer-is-gebaseerd/385875028-2ec08c58
Zou je mn vraag kunnen beantwoorden?
Die is beantwoord zou, jij mijn vragen kunnen beantwoorden en ergen op in kunnen gaan? Het antwoord is dat je een pad van nonsens op gaat. Wat je probeert goed te praten is iets dat niet bestaat. Er is geen wetenschappelijk bewijs voor zowel rassen als verschil van intelligentie tussen rassen. Het stukje van de correspondent maakt gehakt van die stelling.
Tokyo, Beijing en Seoul zijn technologisch wat verder dan Accra, Lagos en Yaounde, zeg maar. Aziaten zijn oververtegenwoordigd in de technologie, innovatie etc. Zwarten zie je er vrijwel nooit. Hoe zou dat komen denk je?
En weer slappe drogredenatie. Dat is dus nurture.... Geen nature... Jared Diamond heeft daar een mooie theorie over.
Heeft te maken met de oost-west vorm van het continent tegenover het Noord-Zuid vorm van Afrika (als ook Amerika), het heeft te maken met gedomesticeerde dieren en planten, heeft te maken met het kolonialisme etc etc. Niet met iets als rassen...
Zelfs als zaken overduidelijk zijn, zijn er mensen die het gewoon niet willen zien.
Guns, germs and steel.