Binnenlandse politiek

Max

Administrator
Forumleiding
Neem aan dat die filmpjes van Van der Plas in de Tweede Kamer allemaal nep zijn? Jeetje daar komt toch een wartaal uit.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Erger dan Baudet??? :)

Zag net wat gebrabbel dat de Tweede Kamer het kabinet wel een beetje ontslaat om zelf met voorstellen te komen. Wat dacht je van de vijftien wetsvoorstellen die dinsdag zijn gepresenteerd? Verder nog dat ze niks laat doorrekenen door het CPB, omdat die laten zien wat het kost.

Baudet weet ik nou niet of hij zelf het nog echt gelooft.
 

Maasveld

Well-known member
Zag net wat gebrabbel dat de Tweede Kamer het kabinet wel een beetje ontslaat om zelf met voorstellen te komen. Wat dacht je van de vijftien wetsvoorstellen die dinsdag zijn gepresenteerd? Verder nog dat ze niks laat doorrekenen door het CPB, omdat die laten zien wat het kost.

Baudet weet ik nou niet of hij zelf het nog echt gelooft.
Vind ik eigenlijk best wel kwalijk. Dat zou wel een reden mogen zijn om een partij uit te sluiten van verkiezingsdeelname.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vind ik eigenlijk best wel kwalijk. Dat zou wel een reden mogen zijn om een partij uit te sluiten van verkiezingsdeelname.

Is het ook. Ook lekker onzinnig om nu met voorstellen te komen die veel geld kosten zonder aan te geven hoe te financieren. Gek genoeg zet Omtzigt zijn naam er ook onder. Terwijl hij gisteren toch aardig op dreef was wat betreft de belastingdruk van eenverdieners.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dus alle landen zijn gek behalve wij?

Niet iets wat je nu gaat oplossen, maar er moet echt grondig iets aan het belasting- en toeslagenstelsel gebeuren. Dat is wel duidelijk. Daarbij uiteraard ook kijken naar minimumloon, bijstand en WW. Hopelijk gaat het een verkiezingsthema worden. Het zal wel niet.

Ik begrijp overigens dat er nu een paar belastingadviseurs willen gaan procederen tegen die belastingdruk op basis van het eigendomsrecht uit het EVRM. Ik ben benieuwd of het ze gaat lukken.

Ook Box 3 gaat er nog wel een keer aan. Wat iedereen ziet aankomen, maar dat pikken ze ook niet op.
 

De Wolf

Well-known member
Is het ook. Ook lekker onzinnig om nu met voorstellen te komen die veel geld kosten zonder aan te geven hoe te financieren. Gek genoeg zet Omtzigt zijn naam er ook onder. Terwijl hij gisteren toch aardig op dreef was wat betreft de belastingdruk van eenverdieners.
Ik ben van mening dat iedere partij met een zetel in de kamer dat verplicht moet doen. Nu roepen een aantal van alles maar vraag mij af of de PVV, BBB etc. alles kunnen financieren. Maar is toch blijvend oppositie dus dan kan je roepen wat mensen leuk vinden zonder te verantwoorden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja dat zeker. Maar zometeen komt alles natuurlijk opnieuw ter discussie in de formatie.

Maar dan wil je zoveel mogelijk uitvoeren uit de programma’s zodat het nog ergens te herleiden is naar waar men op heeft gestemd. Voor alle gratis BBBier plannen moet je ofwel de dekking van andere partijen overnemen ofwel nieuwe maatregelen verzinnen. Lijkt mij niet echt fair als de BBB de cadeautjes politiek mag uitdelen en de rest de negatieve maatregelen mag nemen.
 

De Wolf

Well-known member
Ja dat zeker. Maar zometeen komt alles natuurlijk opnieuw ter discussie in de formatie.
Dan krijg je weer van die Calimero reacties zoals van de PVV dat ze prima kunnen regeren. Ik zet echt de twijfels bij hun programma of ze alles rond krijgen. Overigens was het meestal de SP die de cijfers op orde hadden. Maar die laten gewoon de vermogende mensen betalen.
 

erka

Well-known member
En de inkrimping van Schiphol gaat ook niet door. VVD drukt het er even demissionair door.

Zo voorspelbaar.
 
Bovenaan