Binnenlandse politiek

Bonehead

Well-known member
Het aantal bedreigingen aan het adres
van Kamerleden neemt onder invloed van
de coronacrisis toe.De eerste acht
maanden waren er 44 meldingen en 17
aangiftes,zei Kamervoorzitter Arib in
Nieuwsuur.Dat is exclusief de honderden
bedreigingen van PVV-leider Wilders.

De dreigingen hangen samen met de vele
demonstraties van mensen die tegen de
overheid zijn.Ze schreeuwen en schelden
en bedreigen Kamerleden ook fysiek.

Volgens Arib zitten bij deze betogers
verwarde mensen en is het nauwelijks
mogelijk met hen in gesprek te gaan.Dit
maakt het Kamerwerk bijna onmogelijk,
aldus Arib.

Ik heb niks met de beste man, zal er nooit op stemmen en vindt het een grote populist. Maar is het nu zo dat honderden bedreigingen aan het aan het adres van Wilders in een ander daglicht worden geplaatst dan 44 bedreigingen aan het adres van de 149 andere kamerleden?
 

Maasveld

Well-known member
Ik heb niks met de beste man, zal er nooit op stemmen en vindt het een grote populist. Maar is het nu zo dat honderden bedreigingen aan het aan het adres van Wilders in een ander daglicht worden geplaatst dan 44 bedreigingen aan het adres van de 149 andere kamerleden?
De bedreigingen aan het adres van Wilders zijn niet corona-gerelateerd.
 

Bonehead

Well-known member
De bedreigingen aan het adres van Wilders zijn niet corona-gerelateerd.

Und?

Het zal wel aan mij liggen maar ik krijg hier een hele nare smaak van in mijn mond. Net als er in de media geen kritiek is te horen op bijvoorbeeld het sluiten van de horeca. Alle geïnterviewden zijn vol begrip. Ik kan mij het gewoon niet voorstellen. En dan heb ik het niet eens alleen over de publieke omroep of landelijke media. Ook het plaatselijke sufferdje doet er aan mee. Ik vind het eigenlijk heel gevaarlijk want een zeer grote groep slikt alles was wat zij zeggen voor zoete koek en nemen het voor waarheid aan zonder de keerzijde te kunnen of willen zien. En nee, ik heb helemaal niks met die complottheoriedenkers. Ik vind die Willem Engel ook maar een verwarde man.
 

Eef de Kip

Well-known member
Huh? het kan aan mij liggen maar die corpulente meneer van Horeca Nederland zie ik de afgelopen tijd anders vrijwel elke avond in een tv programma zitten. Net als die Jacco Vonhof van MKB Nederland. Me dunkt dat die behoorlijk de ruimte krijgen voor een tegengeluid.
 

JMD

Well-known member
Ik heb niks met de beste man, zal er nooit op stemmen en vindt het een grote populist. Maar is het nu zo dat honderden bedreigingen aan het aan het adres van Wilders in een ander daglicht worden geplaatst dan 44 bedreigingen aan het adres van de 149 andere kamerleden?
Jep. Vreemd idd.

En ook het woordgebruik. Bedreigingen 'van' Wilders lijkt aan te geven dat Wilders de bedreigingen uit. Had imo 'aan' moeten zijn, net als in de eerste regel...
 

Bonehead

Well-known member
Huh? het kan aan mij liggen maar die corpulente meneer van Horeca Nederland zie ik de afgelopen tijd anders vrijwel elke avond in een tv programma zitten. Net als die Jacco Vonhof van MKB Nederland. Me dunkt dat die behoorlijk de ruimte krijgen voor een tegengeluid.

Dat zal dan ongetwijfeld in die praatprogramma's zijn zoals Jinek en Op1. Die kijk ik niet meer sinds de zwarte Piet "discussie" waar pro kant een provinciaaltje was die moeilijk uit zijn woorden kwam tegenover een peloton goedgebekte tegenstander die het arme boertje aan een kruisverhoor onderwierpen. Ik volg alleen nog een beetje het landelijke, regionale en lokale nieuws en ik vind die berichtgeving zeer eenzijdig. En dat is sinds Corona er niet beter op geworden.
 

Batigoal

Well-known member
Huh? het kan aan mij liggen maar die corpulente meneer van Horeca Nederland zie ik de afgelopen tijd anders vrijwel elke avond in een tv programma zitten. Net als die Jacco Vonhof van MKB Nederland. Me dunkt dat die behoorlijk de ruimte krijgen voor een tegengeluid.

En die econoom en die filosoof met bril die enorm kritisch is zie ik wekelijks aan tafel bij de talkshows. Plus bijna dagelijks items op EenVandaag over ondernemingen die kopje onder dreigen te gaan of andere groeperingen die moeite hebben met de regels.
 
Bovenaan