Binnenlandse politiek

zwammy

Well-known member
Werkgevers moeten gaan bepalen wie wel de bonus krijgen en wie niet. Volstrekte willekeur die nooit gemaakt kan worden. Dus er zitten zoveel haken aan dat het nooit gerealiseerd kan worden.
 

Eef de Kip

Well-known member
Is een thuiswerkvergoeding omdat de meesten gewoon al sinds het begin van de crisis 4 dagen per week thuis werken en daar kosten voor maken en dus gecompenseerd worden. Is ook gewoon op die manier gecommuniceerd maar ik begrijp dat het lekker bekt om te gillen dat het hetzelfde is als de coronabonus voor de zorg.

Verder is er een veelvoudige van deze tegemoetkoming bespaard met reiskostenvergoedingen. Die 360 Euro maak ik per maand al op aan de trein dus ik denk dat het allemaal wel weer mee valt maar goed, ambtenaren en bij sommigen knapt er gelijk al iets in hun hoofd.
 

erka

Well-known member
Maar geldt alleen voor rijksambtenaren, niet voor provincie- en gemeenteambtenaren, vuilnismannen, BOA's en noem maar op. Wij hebben andere cao.
 

Eef de Kip

Well-known member
Maar geldt alleen voor rijksambtenaren, niet voor provincie- en gemeenteambtenaren, vuilnismannen, BOA's en noem maar op. Wij hebben andere cao.
Nee maar daar is de CAO ook niet van verlopen, die van de rijksambtenaren wel en dat werd dus gelijk meegenomen in de onderhandelingen.
 

gevegt

Well-known member
Haha, op de achtergrond lacht Pauw zich helemaal rot. En terecht.
Al dat gelul over mondkapjes. Als je nu nog niet weet wat te doen. Sterf dan maar.
 

gevegt

Well-known member
Nog een jaar zegt Koopmans, terwijl Trump al belooft heeft dat er over drie weken een vaccin is.
Ik moest lachen.
 

erka

Well-known member
Nee maar daar is de CAO ook niet van verlopen, die van de rijksambtenaren wel en dat werd dus gelijk meegenomen in de onderhandelingen.

Kan me de kritiek best voorstellen overigens. Geen zorg om baan, werk kan doorgaan, en thuiswerken is goed geregeld verder. Ik hoef het niet.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ok maar laten we het er wel over eens zijn dat het iets compleet anders is dan een coronabonus. Verder weet ik niet hoe het bij jou zit maar bij ons is je kostje allang niet meer gekocht tot je pensioen hoor en ja, ik heb mazzel dat ik mijn werk ook vanaf huis kan doen maar als de kritiek zich daar op richt, tsja.
Verder is die 0.7% maar liefst 13 Euries per maand en dat had van mij idd net zo goed niet gehoeven nee.

Maar joh, die Pavlov reacties over ambtenaren vind ik wel best verder.
 
Bovenaan