Binnenlandse politiek

Pascallovic

Well-known member
Even iets anders: hoe kan zo'n ongekend eng mens als Marjolein Faber al jaren senator zijn?
Ze wordt niet door de bevolking gekozen, maar slechts door iets van 20 PVV'ers die statenlid zijn. De gunfactor heb je dus niet nodig en dan kan iedere boerenlul senator worden.
 

Abubakari

Well-known member
Even iets anders: hoe kan zo'n ongekend eng mens als Marjolein Faber al jaren senator zijn?

Inderdaad, wat een ongelooflijke graftak zeg. Wat een misselijk stuk verdriet. Wat een slecht naar leugenachtig stuk vreten.

Nou ja, wat een PVV'er dus.
 

JMD

Well-known member
Ze wordt niet door de bevolking gekozen, maar slechts door iets van 20 PVV'ers die statenlid zijn. De gunfactor heb je dus niet nodig en dan kan iedere boerenlul senator worden.

Dat geldt natuurlijk ook voor 2e Kamerleden. Want de meesten worden puur verkozen omdat ze op een verkiesbare plaats staan voor hun partij, en daar heeft de bevolking geen invloed op.
 

Pascallovic

Well-known member
Ach het is nooit goed. Als ze voor van Rhijn of Plasterk hadden gekozen was er geroepen dat het partijkartel en de baantjescarrousel weer mooi overuren heeft gedraaid.
 

JMD

Well-known member
Ach het is nooit goed. Als ze voor van Rhijn of Plasterk hadden gekozen was er geroepen dat het partijkartel en de baantjescarrousel weer mooi overuren heeft gedraaid.

Dat vind ik alleen het geval als er politieke lichtgewichten zonder reden op een positie komen (als bv Mona Keijzer ofzo later op zo'n positie komt), maar aan de kwaliteiten van plasterk en Van Rijn kan je toch niet twijfelen?
 

Pascallovic

Well-known member
Dat vind ik alleen het geval als er politieke lichtgewichten zonder reden op een positie komen (als bv Mona Keijzer ofzo later op zo'n positie komt), maar aan de kwaliteiten van plasterk en Van Rijn kan je toch niet twijfelen?
Volgens mij was Plasterk in die tijd niet onomstreden met zijn flop rond het samenvoegen van de provincies NH, FL en UTR. Ook zijn optredens rond die affaire van 1,8 miljoen Nederlandse telefoongegevens die bij Amerikanen terecht kwamen hebben zijn geloofwaardigheid weinig goed gedaan. Daarna was hij een 'lameduck' die alleen nog op de winkel mocht passen. Ook over de kwaliteiten van Martin van Rijn bestonden in die periode twijfel met de PGB-affaire en notabene zijn vader die in de krant een interview gaf over hoe slecht het er in verplegingtehuizen aan toe ging, terwijl van Rijn daar verantwoordelijk voor was.
 

SuikerBrood

Well-known member
Ik heb altijd diep respect gehad voor het werk dat van Rijn verzet heeft om die decentralisaties in de zorg nog enigszins draagbaar te maken. Wat een verschrikkelijke baan had die man. Dat kon ook gewoon niet goed gaan.

Vind ik echt de grootste fout van Rutte 2. De enorme snelheid waarmee maatregelen werden ingevoerd. De gemeenten waren totaal niet voorbereid op de shitstorm die het rijk over ze uitstrooide. En dat zie je nu aan al die miljoenentekorten van gemeenten. Een significant deel van de Nederlandse gemeenten stevent op een faillissement af.
 

Atreides

Well-known member
Dus omdat de PvdA een vrouw wilde werd het geen burgemeester van PvdA-huize. Plasterk en Van Rijn waren veel geschikter voor die positie.
Tevens toont dit haarfijn aan waarom je voor de beste m/v moet kiezen en niet moet kijken naar het geslacht.

What could possibly go wrong?

wordt ze tijdens haar ambtstermijn openlijk bekritiseerd door elf fractievoorzitters vanwege haar bestuursstijl. In 2014 gaat ze aan de slag als directeur van het Scheepvaartmuseum in Amsterdam. Een jaar later vertrekt ze daar alweer na een conflict met de Raad van Toezicht


Vind ik echt de grootste fout van Rutte 2. De enorme snelheid waarmee maatregelen werden ingevoerd. De gemeenten waren totaal niet voorbereid op de shitstorm die het rijk over ze uitstrooide. En dat zie je nu aan al die miljoenentekorten van gemeenten. Een significant deel van de Nederlandse gemeenten stevent op een faillissement af.

Lekker de lasten afschuiven.

En ondertussen klotst het geld bij financi?n over de plinten.
 

erka

Well-known member
Ik heb altijd diep respect gehad voor het werk dat van Rijn verzet heeft om die decentralisaties in de zorg nog enigszins draagbaar te maken. Wat een verschrikkelijke baan had die man. Dat kon ook gewoon niet goed gaan.

Vind ik echt de grootste fout van Rutte 2. De enorme snelheid waarmee maatregelen werden ingevoerd. De gemeenten waren totaal niet voorbereid op de shitstorm die het rijk over ze uitstrooide. En dat zie je nu aan al die miljoenentekorten van gemeenten. Een significant deel van de Nederlandse gemeenten stevent op een faillissement af.

Vergeet niet dat de gemeenten z?lf enthousiast de taken voor de zorg overnamen. De VNG was voor, want gemeenten konden het veel beter. Dat maakt de positie van de gemeenten nu zo zwak richting rijk. Ze wilden het zelf ook.
 

gevegt

Well-known member
Vergeet niet dat de gemeenten z?lf enthousiast de taken voor de zorg overnamen. De VNG was voor, want gemeenten konden het veel beter. Dat maakt de positie van de gemeenten nu zo zwak richting rijk. Ze wilden het zelf ook.

Ook toen ze wisten dat ze minder geld zouden krijgen?
 
Bovenaan