Afgelopen maart zaten we nog maar op 5%… terwijl toen wel we goed gevuld qua gas begonnenEr komt nooit meer een koude winter. Een weekje ofzo, wellicht. Maar Rusland/Scandinavië warmen nog harder op dan Nederland. Plus warm zeewater.
Want? En wat vind jij fatsoenlijk? (want er zijn mensen die 0% fatsoenlijk vinden, maar ook mensen die 100% fatsoenlijk vinden)Hoog tijd voor een fatsoenlijke erfbelasting.
Zodat we de box 1 belasting kunnen verlagen. Minstens hetzelfde tarief als box 1 lijkt me wel wat. Het is natuurlijk van de zotte dat de belasting over geld waar je geen ruk voor hebt hoeven doen zoveel minder wordt belast dan geld waar je hard (OK, sommigen minder hard) voor werkt.Want? En wat vind jij fatsoenlijk? (want er zijn mensen die 0% fatsoenlijk vinden, maar ook mensen die 100% fatsoenlijk vinden)
Over het geld dat jij bij de bakker en de slager achterlaat is ook al meerdere keren belasting geheven, toch moeten zij daarover afdragen. Waarom zou een erfenis daarop een uitzondering moeten zijn? Het blijft nieuw inkomen voor de ontvanger, waar ze ook nog eens niets voor hoeven doen.Maar die mensen die die erfenis nalaten hebben daar wel al meerdere keren belasting over betaald...
En de laatste keer dat de overheid belasting verlaagde betaalden we spreekwoordelijk nog met guldens. Ipv te kijken of ze zelf wat kunnen bezuinigen wordt er liever meer belasting geheven...
Niet om op de man te spelen. Maar deze vraag is voor mij de kern van een groter probleem. We zijn elke nuance verloren. Je bent of wit of zwart. En laat ik nu lekker grijs willen zijn. Maar er is geen plek meer voor mij. Je bent of voor of tegen. Ik woon op een plek in Nederland waar er geen betaalde demonstraten van een Extension Rebellion wonen. Daarentegen wordt het overspoeld door gesubsidieerde grootgrondbezitters die helemaal niks met gezond boeren te maken hebben. Maar voor de randstedelingen: De dichtsbijzijnde megastal ligt op meer dan een half uur rijden, dus niet alles achter Amersfoort (waar voor jullie het licht uitgaat) bestaat uit megastallenWaarom gebeurt dit bij de boeren niet?