Belgische competitie

JMD

Well-known member
Wel een prachtige stad
Haha...
Ik reed er vorig jaar doorheen op de terugweg uit Frankrijk (Reims), mijn hemel, wat een gribus is dat... En dan dat asfalt. Belgisch asfalt is sowieso nooit heel goed, maar in Charleroi is het echt slecht.

Joost

Well-known member
Haha...
Ik reed er vorig jaar doorheen op de terugweg uit Frankrijk (Reims), mijn hemel, wat een gribus is dat... En dan dat asfalt. Belgisch asfalt is sowieso nooit heel goed, maar in Charleroi is het echt slecht.

Er zijn streken in België waar het asfalt nog steeds heel matig is en rond Charleroi is dat onder andere het geval. Ik neem aan dat je de beruchte N5 hebt gehad, de snelweg waar mensen aan wonen. Vanmiddag was ik nog in Lierneux, grens van provincie Luik en Luxemburg. In die streek zijn de wegen echt heel erg goed.

Maar laat ik nog eens een lans breken voor Charleroi. Ga eens kijken naar de Vlaamse kust, dat is echt lelijk. Charleroi en omgeving maar eigenlijk heel Wallonië zijn vaak wat meer vervallen dan Vlaanderen. Maar of die nieuwbouw in Vlaanderen echt zo moois is? Doe mij maar liever Charleroi dan Waregem.

Makanaky

Well-known member
Bredene is nog wel oké en als je van mensen kijken houdt is het goed toeven daar. Die kusttram (Knokke-De Panne) vond ik een geweldige uitvinding. Oostende trouwens ook wel een plek met karakter

erka

Well-known member
Bredene is nog wel oké en als je van mensen kijken houdt is het goed toeven daar. Die kusttram (Knokke-De Panne) vond ik een geweldige uitvinding. Oostende trouwens ook wel een plek met karakter

De Kusttram is het enige goede aan de westkust. Voor de rest is het 40km postapocalyptische kapitalistische ellende.

Joost

Well-known member
Jaren geleden heb ik alle Belgische 1e klassers al eens bezocht en de afgelopen seizoenen maak ik een nieuw rondje. Dat is ook alweer bijna af overigens en dat combineer ik dan met een leuke pot op provicinaal niveau. Een aantal clubs is inmiddels ook van stadion gewisseld of heeft verbouwd. Van Achter de Kazerne of het Regenboogstadion is nauwelijks nog wat te herkennen na 15 jaar en zo ook de Bosuil. Daar was ik in 2006 tegen KV Mechelen en zat op die iconische lange zijde. In 2016 tegen Seraing bezocht ik het nog eens in oude staat maar dan vanaf die nieuwe korte zijde.

Ondertussen is er ontzettend veel veranderd. RAFC is geen wegkwijnende slapende reus in 2e klasse maar heeft de dubbel achter haar naam en speelde Champions League. De Bosuil is aan 3 zijde omgetoverd tot een stadion dat imposant is geworden voor 21e eeuwse begrippen. Maar de rauwe sfeer zonder ultra's die is er nog steeds.

En als je dan een wedstrijd voorgeschoteld krijgt als gisteren dan mag dat wel een topdag heten. Antwerp v Racing Genk was van de eerste tot de laatste seconde echt een wedstrijd die je maar eens in de zoveel jaar ziet. Antwerp begon furieus en kwam verdiend op 1-0. Onder aanvoering van 2 behendige Japanners kreeg de thuisploeg daarna voetballes. Al spatte een potentiële wereldgoal die 2-1 voor Antwerp zou betekenen uiteen op de paal.

1-4 was het toen Genk was uitgeraast en een van de Japanners kreeg rust. Maar in die laatste tien minuten vloog Antwerp over Genk heen en dat stopte gelukkig voor Genk bij 4-4.

zwammy

Well-known member
Ja en zag dat er nog steeds bekant geen hond komt dus kaarten moet niet lastig zijn. Laat maar weten, kom ik op de fiets aan 👍

Bovenaan