Belgische competitie

Fregge

Well-known member
Ik heb er echt geen enkel probleem mee met zo'n salonremise. Je speelt wekelijks voor de winst en als het toeval zo wil dat een bepaalde uitslag op de slotdag voor beide het resultaat geeft waar je het hele seizoen voor speelt dan is dat resultaat ook gewoon winst.
Benieuwd hoe ze daar in Barendrecht over denken.
 

ALenstra

Well-known member
Tijdens het WK in 74 verloor West Duitsland heel toevallig van de DDR om de grote landen te ontwijken.
Dat is eigenlijk van het zelfde niveau.

Kom er maar in JFK!
In 1986 deden ze dat ook tegen Denemarken. En die Denen trapten daar ook nog in.
 

Kielse Rat

Well-known member
Ik heb er echt geen enkel probleem mee met zo'n salonremise. Je speelt wekelijks voor de winst en als het toeval zo wil dat een bepaalde uitslag op de slotdag voor beide het resultaat geeft waar je het hele seizoen voor speelt dan is dat resultaat ook gewoon winst.
Waarom ze het doen is begrijpelijk, de manier waarop had anders gekunnen.
 

Kielse Rat

Well-known member
De play-offs zijn begonnen. De in de competitie zo ongenaakbare leider Union begint toch barsten te vertonen. Ze verloren gisteren met 1-0 bij Genk. Hun eerste nederlaag in 25 competitiewedstrijden, maar daardoor komt Anderlecht op gelijke hoogte. Hopelijk heeft Union niet te vroeg gepiekt en geven ze de titel niet weer weg in de play-offs.

Een niveautje lager in de ongemeen spannende Challenger Pro League begint het er alsmaar beter uit te zien voor mijn clubje. Na een aarzelende start heeft Kuyt het op de rails gekregen. Vijf punten voorsprong op nummers twee en drie Lommel en Dender, wat in een reeks waar iedereen tegen iedereen punten pakt heel wat is. Het zou zondag al beklonken kunnen zijn in Oostende, maar dan moeten alle resultaten goed vallen. Wat na de (bijna zekere) promotie volgt, dat blijft echter een groot vraagteken.
 

Batigoal

Well-known member
Union is door de halvering van de punten nu al bijgehaald door Anderlecht. Union maakte ook geen beste indruk tegen Genk en Anderlecht was heel sterk, zoals ze dat al langer zijn. Het zou zomaar weer eens een titel kunnen worden voor Paars-Wit. Maar de playoffs duren nog wel even.
 

Batigoal

Well-known member
Union SG en Antwerp FC kennen werkelijk een dramatische playoffs I, Antwerp staat nu ook alweer kansloos achter tegen Club Brugge. Anderlecht op de openingsronde ook nog niet overtuigend. Dat maakt dat het lekker in elkaar schuift en Genk en Club Brugge weer volop kansen maken op de titel.
 

Kielse Rat

Well-known member
Union verliest nu ook tegen Anderlecht, eerste zege in tien duels voor de paars-witten. De play-offs lijken er spijtig genoeg weer te veel aan voor Union.
 

Joost

Well-known member
Deze week is de laatste speelronde in 1B en het is echt heel erg spannend wie er naast Beerschot direct promoveert.

Dender, Deinze, Lommel en Zulte Waregem maken allen nog kans.

En onderin gaat het degradatie tussen Oostende en Seraing waartussen het verschil 1 punt is.

Maar de TV maatschappij heeft in al haar wijsheid besloten twee duels live uit te zenden;
Francs Borains v Dender en Beerschot v Patro...
 

Batigoal

Well-known member
Deinze zou ik wel leuk vinden als ze promoveren. Stapje voor stapje gegroeid, geen gekke fratsen. Weer een 'nieuwe' club op het hoogste niveau. Dender zou ook speciaal zijn met 2 promoties na elkaar.

Het zou me niets verbazen als Seraing bij degradatie verdwijnt. Ik las laatst dat FC Metz overweegt de club van de hand te doen en volgens mij gaat de club zoals velen hiervoor ook daarmee zijn licentie verliezen.
 

Joost

Well-known member
Deinze geen gekke dingen gedaan? Die hebben gekke plannen voor een veel te groot nieuw stadion, de voorzitter is nogal een kwibus en ze ontsloegen de trainer in november terwijl ze mee bovenin stonden.
 

Batigoal

Well-known member
Deinze geen gekke dingen gedaan? Die hebben gekke plannen voor een veel te groot nieuw stadion, de voorzitter is nogal een kwibus en ze ontsloegen de trainer in november terwijl ze mee bovenin stonden.
...
Deinze zou ik wel leuk vinden als ze promoveren. Stapje voor stapje gegroeid, geen gekke fratsen. Weer een 'nieuwe' club op het hoogste niveau. Dender zou ook speciaal zijn met 2 promoties na elkaar.
Deinze zou ik wel leuk vinden als ze promoveren. Die hebben lekker gekke plannen zoals een megalomaan stadion, een voorzitter met rare fratsen zoals het ontslaan van een trainer die bovenaan stond. Weer een 'nieuwe' club op het hoogste niveau. Dender zou ook speciaal zijn met 2 promoties na elkaar.
 

Joost

Well-known member
Deinze wil een stadion bouwen voor 8.250 maar het is een stadje van 18.000 inwoners tussen Gent en Waregem, beide op 15km.
 

Kielse Rat

Well-known member
...

Deinze zou ik wel leuk vinden als ze promoveren. Die hebben lekker gekke plannen zoals een megalomaan stadion, een voorzitter met rare fratsen zoals het ontslaan van een trainer die bovenaan stond. Weer een 'nieuwe' club op het hoogste niveau. Dender zou ook speciaal zijn met 2 promoties na elkaar.
Bijna juist: Dender is niet twee seizoenen na elkaar gepromoveerd. ;)
Deinze wil een stadion bouwen voor 8.250 maar het is een stadje van 18.000 inwoners tussen Gent en Waregem, beide op 15km.
Gemiddeld lokken ze ook maar een duizendtal supporters bij thuiswedstrijden, dus dan gaan ze nog flink aan marketing moeten doen om dat stadion vol te krijgen.
 

Batigoal

Well-known member
Is dit alweer het tweede seizoen van Dender, ja? God, er klopte niets van mijn eerste post haha.

Dender heeft het voor elkaar met trainer Timmy Simons. Voor het eerst sinds 2008 zijn ze er weer bij, dat klopt wel.

Genk wint van koploper Anderlecht. Daarmee blijft het open bovenin. Hopelijk kan Union vanavond van Club Brugge eindelijk weer eens winnen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan