Belgische competitie

Kielse Rat

Well-known member
Na de beker is ook de competitie weer hervat. Voor Club Brugge mocht de WK-stop nog wat langer duren. Na de pijnlijke bekerblamage tegen STVV geraakte het maandag ook niet verder dan een gelijkspel thuis tegen OH Leuven. Trainer Carl Hoefkens kreeg vandaag zijn gouden handdruk.

Volgende speeldag moet Club Brugge naar leider Racing Genk, dat verrassend onderuit ging bij degradatiekandidaat Kortrijk. Als Genk zou winnen, bedraagt het verschil al 15 punten en dan zou het zelfs met halvering van de punten een bijna onmogelijke opgave worden voor Club om zijn titel te verlengen.

Met ook Antwerp waar de motor de laatste maanden is beginnen sputteren (na negen uit negen volgde in de laatste negen wedstrijden nog slechts twee zeges), werpt Union zich in de schaduw toch weer op als grote uitdager van Racing Genk. Toch weer knap wat ze daar presteren gezien veel sterkhouders vertrokken in de zomer.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Batigoal

Well-known member
Hoefkens er dus al binnen een half jaar uit gegooid. Tot zover het langetermijnbeleid met een zelfopgeleide trainer.
 

Pascallovic

Well-known member
Beetje vreemde man ook om telkens zijn beste spelers er naast te zetten. Lang die een tijdje niet eens op de bank mocht zitten en gisteren dat hij dit met Skov Olsen deed terwijl die gewoon fit was. Ook het volledig buitensluiten van voormalig aanvoerder Vormer.
 

Kielse Rat

Well-known member
Opmerkelijke keuze inderdaad. Het als trainer toch nog niet kunnen waarmaken bij de Premier League, laat staan dat hij ervaring heeft bij een club die (op het hoogste niveau althans) voor de titel moet spelen.
 

Pascallovic

Well-known member
Het is maar net waar je naar kijkt. Heeft ook al 2x promotie met zijn ploegen weten af te dwingen naar de Premier League. Dan moet je toch iets kunnen. Dat je vervolgens alle moeite hebt om in de Premier League te presteren, daar hebben promovendi wel vaker last van. Een Fulham waar hij ook coach is geweest is sinds het seizoen 2017-2018 3x gepromoveerd en 2x gedegradeerd. De spelen dus letterlijk ieder seizoen in een andere competitie t.o.v. het jaar ervoor.
 

Fregge

Well-known member
Die Sylla die heeft ze ook niet allemaal in de bovenkamer he? Hele domme 2e geel pakken terwijl je eerste geel ook al rood had moeten zijn
 

Kielse Rat

Well-known member
Onbegrijpelijk inderdaad dat die eerste gele kaart geen rood was. Daar zat de minste intentie achter om de bal te spelen.
 

JMD

Well-known member
Ik zocht net even op waar Anderlecht nou staat. Dat die niet meer de topploeg van weleer zijn wist ik, maar dat ze 11e staan wist ik niet. mijn hemel....
 
Bovenaan