Belgische competitie

Forza AZ

Well-known member
Brugge wint met 1-3 van Charleroi

Club Brugge nu 3,5 punt voor Standard en 5 punten voor Anderlecht, met nog 2 speelrondes te gaan.

Zondag is Club Brugge bij een gelijkspel in Luik kampioen (ook als Anderlecht wint, want bij gelijk aantal punten telt eindpositie in reguliere competitie in het voordeel van Club Brugge).
 

Kielse Rat

Well-known member
Jammer genoeg weer met een controversi?le beslissing, want bij de goal van Brugge was er een vermeende handsbal van Vormer (al is het wel heel moeilijk te zien of hij een beweging maakt naar de bal). Club Brugge wel over het hele seizoen beschouwd dik verdiend kampioen, want vanaf speeldag 1 aan de leiding gestaan. De vormdip in de tweede seizoenshelft en de play-offs kostte hen nog bijna de kop, maar uiteindelijk toch op tijd de rug gerecht. Al zat dit seizoen vooral herinnerd worden door soms bizarre optredens van de VAR en het wekelijkse gezeik van trainers en analisten daarover.
 

Batigoal

Well-known member
Terechte kampioen inderdaad, de beste ploeg ook. Het had ook wat geweest als Anderlecht 2 maanden nadat men sprak over een crisis (ok?, dat doen ze bij Anderlecht al gauw) toch kampioen zou worden.

Voor Standard is dit gemiste kampioenschap neem ik aan wel onderbouwing om Sa Pinto eruit te wippen? Daar zitten ze al weken te wachten op enige tegenslag zodat ze Preud'Homme binnen kunnen halen.
 

Kielse Rat

Well-known member
Het lijkt er sterk op dat dat wel zal gebeuren, vooral het weigeren van het Standard bestuur om steun te betuigen voor Sa Pinto (wat voorzitters ook wel geregeld doen om hun trainer er alsnog uit te gooien) is opvallend. Die bekerwinst en wellicht kwalificatie voor de Champions League voorrondes zal de timing ook zonder titel ongelukkig maken, want dat is nog steeds veel meer dan er heel het seizoen leek in te zitten voor Standard.
 

Maasveld

Well-known member
Jammer genoeg weer met een controversi?le beslissing, want bij de goal van Brugge was er een vermeende handsbal van Vormer (al is het wel heel moeilijk te zien of hij een beweging maakt naar de bal). Club Brugge wel over het hele seizoen beschouwd dik verdiend kampioen, want vanaf speeldag 1 aan de leiding gestaan. De vormdip in de tweede seizoenshelft en de play-offs kostte hen nog bijna de kop, maar uiteindelijk toch op tijd de rug gerecht. Al zat dit seizoen vooral herinnerd worden door soms bizarre optredens van de VAR en het wekelijkse gezeik van trainers en analisten daarover.

Haha wat een belachelijke beslissing, duidelijker krijg je ze toch niet.

Wel leuk dat ze bij die Neanderthalers kampioen zijn geworden.
 

Batigoal

Well-known member
Het nieuws dat je wist dat zou komen: Sa Pinto is niet langer de trainer van Standard Luik. Leidde zijn ploeg na een onwaarschijnlijk goede Playoffs I naar de 2e plaats dus vCL plus de bekerwinst. Het is niet genoeg om te blijven, want men had al lang besloten dat Michel Preud'Homme volgend seizoen de nieuwe trainer zou zijn.
 

Batigoal

Well-known member
Lierse gaat volgend seizoen toch verder. Het bereikte overeenstemming voor een fusie met KVC Oosterzonen, dat speelt op het 3e niveau.
 

Kielse Rat

Well-known member
KFC Oosterzonen was altijd wel het kleintje broertje van Westerlo. Veel oud-spelers van Westerlo sloten daar hun carri?re en ik kan me voorstellen, maar weet ik niet zeker, dat er met de jeugd ook wel enige samenwerking was. Ik vind het toch maar een heel kunstmatige samenwerking, een beetje zoals het vroegere Germinal Beerschot, die clubs hadden ook quasi niets met elkaar te maken tot ze fuseerden.
 

Joost

Well-known member
KFC Oosterzonen was altijd wel het kleintje broertje van Westerlo. Veel oud-spelers van Westerlo sloten daar hun carri?re en ik kan me voorstellen, maar weet ik niet zeker, dat er met de jeugd ook wel enige samenwerking was. Ik vind het toch maar een heel kunstmatige samenwerking, een beetje zoals het vroegere Germinal Beerschot, die clubs hadden ook quasi niets met elkaar te maken tot ze fuseerden.

Nee dat zijn echt aparte verenigingen die elkaar ook niet zo heel erg gezellig vonden. Niet voor niets heeft Oosterzonen eerder dit seizoen al eens gepolst bij ASV Geel voor een samenwerking en niet bij Westerlo.

Oosterzonen speelde in 2006 nog in 3e Provinciaal en is snel gestegen. Rene Lemmens heeft die ploeg in korte tijd omhoog geholpen.

Uiteraard een typisch verhaal van teveel investeren in korte periode met te weinig basis. En als zoveel clubs willen ze dan weer terug naar de basis zonder gezichtsverlies en dan en biedt de piste van Lierse wel een interessante optie. Ze verhuizen de club in feite gewoon naar Lier, hernoemen het en de B-ploeg in 3e provinciaal blijft in Oosterwijk spelen. Binnen 2 jaar zul je ook zien dat er een nieuwe Oosterzonen opduikt die lekker in Provinciale blijft spelen.

Interessanter is misschien wel dat een andere club, Lyra, met een supportersorganisatie een deal heeft. Hebben we volgend seizoen 2 Lierses.
 

Forza AZ

Well-known member
Interessanter is misschien wel dat een andere club, Lyra, met een supportersorganisatie een deal heeft. Hebben we volgend seizoen 2 Lierses.
De supportersorganisatie wilde volgens mij iets achter de hand hebben, mocht het met Oosterzonen mis lopen vlak voor de deadline.

Ik neem aan als het met Oosterzonen vandaag rond komt, dat die deal met Lyra dan niet wordt uitgevoerd.
 

Kielse Rat

Well-known member
Nee dat zijn echt aparte verenigingen die elkaar ook niet zo heel erg gezellig vonden. Niet voor niets heeft Oosterzonen eerder dit seizoen al eens gepolst bij ASV Geel voor een samenwerking en niet bij Westerlo.

Ah kijk, I stand corrected. Ik leer nog wat bij.

Oosterzonen is wel een ploeg die wat boven zijn stand leeft in de hoogste Amateurliga. Die zie ik daar niet op eigen kracht eeuwig blijven, dus dan kan krachten bundelen met Lierse wel een uitweg zijn om te groeien inderdaad. Ik ben er zelf een paar keer gaan kijken omdat ze twee seizoenen reeksgenoot zijn geweest van Beerschot-Wilrijk. De eerste keer hadden ze er niets beter op gevonden dan een 'staantribune' in elkaar te steken met Ikea-kasten of iets dergelijk. Daar waren toen wel wat supporters doorgezakt. Om maar aan te geven dat ze best uitwijken naar Lier als de supporters volgen.
 

Joost

Well-known member
Ah kijk, I stand corrected. Ik leer nog wat bij.

Oosterzonen is wel een ploeg die wat boven zijn stand leeft in de hoogste Amateurliga. Die zie ik daar niet op eigen kracht eeuwig blijven, dus dan kan krachten bundelen met Lierse wel een uitweg zijn om te groeien inderdaad. Ik ben er zelf een paar keer gaan kijken omdat ze twee seizoenen reeksgenoot zijn geweest van Beerschot-Wilrijk. De eerste keer hadden ze er niets beter op gevonden dan een 'staantribune' in elkaar te steken met Ikea-kasten of iets dergelijk. Daar waren toen wel wat supporters doorgezakt. Om maar aan te geven dat ze best uitwijken naar Lier als de supporters volgen.

Ze doen gewoon als Zulte, Red Star Waasland, RU Liege, URS Centre, FCO Wilrijk, KVV Overpelt Fabriek, RRC Peruwelz en RUS Genly-Quevy 89 ook deden.
 

Joost

Well-known member
Ah kijk, I stand corrected. Ik leer nog wat bij.

Oosterzonen is wel een ploeg die wat boven zijn stand leeft in de hoogste Amateurliga. Die zie ik daar niet op eigen kracht eeuwig blijven, dus dan kan krachten bundelen met Lierse wel een uitweg zijn om te groeien inderdaad. Ik ben er zelf een paar keer gaan kijken omdat ze twee seizoenen reeksgenoot zijn geweest van Beerschot-Wilrijk. De eerste keer hadden ze er niets beter op gevonden dan een 'staantribune' in elkaar te steken met Ikea-kasten of iets dergelijk. Daar waren toen wel wat supporters doorgezakt. Om maar aan te geven dat ze best uitwijken naar Lier als de supporters volgen.

Ze doen gewoon als Zulte, Red Star Waasland, RU Liege, URS Centre, FCO Wilrijk, KVV Overpelt Fabriek, RRC Peruwelz en RUS Genly-Quevy 89 ook deden.
 

Joost

Well-known member
Ah kijk, I stand corrected. Ik leer nog wat bij.

Oosterzonen is wel een ploeg die wat boven zijn stand leeft in de hoogste Amateurliga. Die zie ik daar niet op eigen kracht eeuwig blijven, dus dan kan krachten bundelen met Lierse wel een uitweg zijn om te groeien inderdaad. Ik ben er zelf een paar keer gaan kijken omdat ze twee seizoenen reeksgenoot zijn geweest van Beerschot-Wilrijk. De eerste keer hadden ze er niets beter op gevonden dan een 'staantribune' in elkaar te steken met Ikea-kasten of iets dergelijk. Daar waren toen wel wat supporters doorgezakt. Om maar aan te geven dat ze best uitwijken naar Lier als de supporters volgen.

Ze doen gewoon als Zulte, Red Star Waasland, RU Liege, URS Centre, FCO Wilrijk, KVV Overpelt Fabriek, RRC Peruwelz en RUS Genly-Quevy 89 ook deden.
 

Batigoal

Well-known member
De club heeft een naamswijziging naar K.Lyra-Lierse S.K. ingediend, kortweg Lyra-Lierse. Dat bekt lekker.
 
Bovenaan