Belgische competitie

Ceephax

New member
Ik ben er zelf een aantal keer geweest, al is dat wel wat jaartjes geleden, toen was het wel een stuk minder.
 

Batigoal

Well-known member
Ik ben er zelf een aantal keer geweest, al is dat wel wat jaartjes geleden, toen was het wel een stuk minder.

Dat komt ook door de jaarlijkse teleurstelling; in de zomer nieuwe eigenaar die er veel geld in pompt om vervolgens tijdens het seizoen te falen. Dat repeteert zich nu al tien jaar waardoor er periodes zijn dat er minder supporters zitten. Maar de achterban is echt groot.
 

Joost

Well-known member
Mijn God, promotie wordt wel zo?n beetje onmogelijk gemaakt in Belgie of niet?

Promoveren vanaf het tweede niveau is nog best overzichtelijk vind ik. Ze spelen twee hele competities en de winnaars strijden tegen elkaar om promotie, er zitten ook maar 8 clubs in de competitie.

Degraderen is een veel ingewikkeldere zaak.
 

Forza AZ

Well-known member
Promoveren vanaf het tweede niveau is nog best overzichtelijk vind ik. Ze spelen twee hele competities en de winnaars strijden tegen elkaar om promotie, er zitten ook maar 8 clubs in de competitie.
Wat wel apart is, is dat de club die over 28 wedstrijden de meeste punten heeft misschien niet eens in de promotie play-offs zal spelen. Op dit moment staat Lierse daarin aan kop, maar aangezien ze zowel in de 1e als 2e helft van de competitie niet bovenaan staan, maken ze dan dus geen kans meer op promotie.
 

Joost

Well-known member
Op het 2e niveau draait Lommel een vrij belabberd seizoen en staat ze onderaan maar draait het de laatste weken vooral om de arbitrage. Lommel stond vrijwel het hele seizoen al aan de verkeerde kant van foute beslissingen maar na afgelopen weekend zijn ze het helemaal beu. Voor de derde wedstrijd op rij werd de ploeg gigantisch genaaid door de arbitrage.

16640728_1737750826242151_5975758621631955938_n.jpg


Dit is de rode kaart tegen Tubeke:
https://www.facebook.com/ProximusLeague/videos/628716363979205/

Het laatste woord lijkt nog niet gezegd over de akkefietjes tijdens en na Lommel - Cercle Brugge. Eerder kon u al lezen dat het na de match tot rellen kwam tussen Mboyo-fans en Lommelfans, maar ook ref Anthony Hambrouck liet zich volgens de Lommelspelers niet meteen van z'n fraaiste kant zien.

Enkele Lommelspelers klapten na de match uit de biecht bij Het Belang van Limburg. "De ref noemde mij al eens 'fils de pute' en om ons de mond te snoeren 'ta gueule'. Je vertaalt het zelf maar," opende Glenn Neven. "Zoiets houd je toch niet voor mogelijk van iemand die zin voor verantwoordelijkheid zou moeten hebben."

'Hou uw bakkes'

Ook aanvoerder Wouter Scheelen kon zijn frustraties moeilijk verbergen."Die ref heeft ons voortdurend uitgelachen en uitgescholden. Hij sprak maar een paar woordjes Nederlands en die waren van een bedenkelijk niveau. Of hoe moet je 'klootzak' en 'hou uw bakkes' anders interpreteren? Want dat hoorde ik hem zonder tegen Wouter Corstjens zeggen."

"En dan zijn houding," nam Toon Lenaerts over. "Steeds dat arrogante, heimelijke lachje. Na de wedstrijd liep hij bewust tegen me aan, met opgetrokken borst. Ik was opgefokt, dat geef ik grif toe. Maar zo heb ik een spelleider nog nooit fysiek contact zien zoeken."

Frustraties

Zoveel beschuldigingen van de immer brave Limburgers, dat vroeg om een reactie bij de ref zelf. Al wilde die niet te ver uitwijden toen hij de krant aan de lijn kreeg. "Over deze match mag ik niets zeggen zonder de permissie van de Bond. Alleen dit: wat die spelers beweren, klopt niet. Hun reacties zijn ingegeven uit pure frustratie. Nog een prettige avond verder."
 

Batigoal

Well-known member
Ruud Vormer was in de race om speler van het jaar in Belgi? te worden, maar won helaas niet. De Colombiaanse allerkunner Jos? Izquierdo van Club Brugge ging er met de prijs vandoor.
 

Kielse Rat

Well-known member
Geen uitzonderlijk talent, ik zie hem in een nog iets betere competitie nog wel meedraaien, zonder er echt boven uit te steken. Zeker geen materiaal voor een absolute topclub. Club Brugge zal hem in ieder geval voor een aardig prijsje kunnen verkopen van de zomer.
 

Forza AZ

Well-known member
Inderdaad 3 punten los (van Lierse SK) in de 2e competitiehelft. Winnen ze die, dan spelen ze uit en thuis tegen Roeselare (winnaar 1e competitiehelft) voor promotie.
Vandaag was een cruciale wedstrijd voor de winst in de 2e competitiehelft. Antwerp verloor thuis met 0-2 van Lierse dat nu met nog 2 wedstrijden te gaan 2 punten voor staat op Antwerp. Beide moeten nog tegen Lommel (dat maar 4 punten heeft uit 12 wedstrijden) en Roeselare. Die laatste is winnaar van de eerste competitiehelft en kan dus zelf bepalen wie ze als tegenstander krijgen in de kampioensplay-offs. Tenzij ze zelf alles winnen en daarmee misschien ook de 2e competitiehelft nog kunnen winnen, waarmee ze dus direct zouden promoveren.
 
Bovenaan