Belgische competitie

Forza AZ

Well-known member
Belgi? heeft meeste zeges volgens mij als beslissing
Dat is dan ook gelijk, dus maakt niet uit of dat telt of niet. Eupen wint dan dus op doelsaldo. WS Brussels heeft echter (nog) geen licentie voor de Eerste Klasse, dus als die winnen en Antwerp-Eupen gelijk eindigt, dan promoveert Eupen waarschijnlijk alsnog.
 

Joost

Well-known member
Dat is dan ook gelijk, dus maakt niet uit of dat telt of niet. Eupen wint dan dus op doelsaldo. WS Brussels heeft echter (nog) geen licentie voor de Eerste Klasse, dus als die winnen en Antwerp-Eupen gelijk eindigt, dan promoveert Eupen waarschijnlijk alsnog.

WS Brussels heeft uberhaupt geen licentie omdat ze geen stadion hebben voor volgend jaar. Vooralsnog zullen die komend seizoen aantreden in 2e Klasse Amateur ACFF.
 

Forza AZ

Well-known member
WS Brussels heeft uberhaupt geen licentie omdat ze geen stadion hebben voor volgend jaar. Vooralsnog zullen die komend seizoen aantreden in 2e Klasse Amateur ACFF.
Ik dacht dat alle clubs die in aanmerking komen voor de top 8 van de Tweede Klasse in ieder geval al een licentie hadden voor minimaal de Tweede Klasse volgend seizoen. En lijkt me dat WS Brussels nog wel een stadion vind voor volgend seizoen. In Brussel zal er vast wel een oplossing gevonden kunnen worden.
 

Joost

Well-known member
Ik dacht dat alle clubs die in aanmerking komen voor de top 8 van de Tweede Klasse in ieder geval al een licentie hadden voor minimaal de Tweede Klasse volgend seizoen. En lijkt me dat WS Brussels nog wel een stadion vind voor volgend seizoen. In Brussel zal er vast wel een oplossing gevonden kunnen worden.

Antwerp, Eupen, Tubeke, Union, Cercle, Lommel, Lierse, Roeselare, Seraing en Geel hebben licentie 1A. Virton heeft 1B. De anderen hebben er een voor 1e klasse amateurs.

White Star was omwille van financi?n al een vraagteken. Recentelijk heeft de wethouder van Molenbeek de overeenkomst met White Star opgezegd. Die hebben dus geen stadion en heel veel opties zien er niet die aan de eisen voor 1A voldoen. In Brussel enkel de stadions van Anderlecht, Molenbeek en de Heizel. Daar kunnen ze sowieso niet terecht.

Naar verluid zijn ze bezig om in Dender te gaan spelen.
 

gevegt

Well-known member
Ik kijk even naar Extra Time.
Die clubs laten hun hoofd wel heel erg naar de supporters hangen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Belgie ten voeten uit: WS krijgt twee punten erbij, omdat Seraing tegen WS een nieuwe speler had opgesteld, terwijl Seraing een transferverbod had. De bond keurde het eerst goed, maar later niet en nu heeft WS dus alsnog twee punten erbij gekregen. Het meest opmerkelijke: De speler ging van WS naar Seraing...

Dus nu is de stand:
WS 31-62
Eupen 31-61
Antwerp 31-61

WS speelt thuis tegen Eisden (15e)
Antwerp dus thuis tegen Eupen.

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/lagere_klasse/1.2640373
 

Pieros

Active member
Ook bijzonder dat de wedstrijd al in oktober gespeeld is en dat er nu pas een besluit genomen is.
 

Kielse Rat

Well-known member
Ze zullen wellicht in oktober niet verwacht hebben dat die 2 punten het verschil zoude maken. Volgens het reglement is het dan wel correct, maar het is toch allemaal veel te laat. Een paar dagen in volle titelstrijd een club 2 punten toekennen, dat is weer typisch Belgisch...
 

Forza AZ

Well-known member
Zijn ze The Great Old aan het tegenwerken?
WS Brussels heeft toch (nog) geen licentie voor de Eerste Klasse, dus dan zouden deze 2 punten ook niet uitmaken.

Of is het net als met deze beslissing over de punten dat ze na afloop van de competitie bij een kampioenschap nog eens de moeite gaan doen om toch nog die licentie binnen te halen.
 

Joost

Well-known member
Daarin zijn gelukkig wel een flink aantal verbeteringen geweest de laatste jaren. Een situatie zoals met Namen destijds die de 19e club in 2e klasse werden kan haast niet meer.

Begin februari dient een licentie aangevraagd te worden en begin april valt het verdict. Daarna kan nog in beroep worden gegaan maar uitspraak van het BAS is voor het einde van de competitie. In het geval van WSB op 2 mei.

In de reglementen staat sinds enkele jaren ook dat clubs zonder licentie niet kunnen deelnemen aan de eindrondes.
 

Forza AZ

Well-known member
Sorry, met baby erbij is het een beetje hectisch geweest dus ik had de dagen niet helemaal op een rij.

Dat kan gebeuren natuurlijk.

Maar dus krijg je de vreemde situatie dat Antwerp of Eupen zaterdag geen feest kan vieren (tenzij 1 van de 2 boven WS Brussels eindigt), maar dan alsnog op maandag ineens blijkt gepromoveerd te zijn als WS Brussels in beroep geen licentie krijgt.
 

Joost

Well-known member
Dat kan gebeuren natuurlijk.

Maar dus krijg je de vreemde situatie dat Antwerp of Eupen zaterdag geen feest kan vieren (tenzij 1 van de 2 boven WS Brussels eindigt), maar dan alsnog op maandag ineens blijkt gepromoveerd te zijn als WS Brussels in beroep geen licentie krijgt.

Eupen en Antwerp zullen hun promotiefeestje inderdaad moeten vieren op een andere plaats.

De kans dat WS Brussel die licentie alsnog krijgt is echt heel klein als ik het zo kan inschatten. De club heeft geen stadion voor volgend seizoen en draagt een flinke schuldenberg met zich mee. Nu is dat laatste niet zo'n probleem, Antwerp heeft waarschijnlijk een grotere berg, maar WS heeft nauwelijks inkomsten. Toevallig heeft een van de crediteuren vorige week al het faillissement van WS aangevraagd. Bico heeft de laatste jaren altijd een konijn uit de hoge hoed kunnen toveren maar dit keer acht ik die kans echt klein.
 

Batigoal

Well-known member
Het is sowieso een wonder dat die vage Bico al die tijd kon blijven werken bij White Star, zo diep als hij zit in andere clubs en makelaarsnetwerken.
 
Bovenaan