Andere buitenlandse competities

Max

Administrator
Forumleiding
Altijd wel aardig als Europese subtop spelers in Zuid-Amerika gaan voetballen.
 

Forza AZ

Well-known member
Pikante bekerwedstrijd in Oostenrijk vanavond. Voor het eerst spelen de oude en nieuwe Salzburg tegen elkaar.

Het nieuwe Austria Salzburg speelt tegenwoordig op het 3e niveau.
 

ALenstra

Well-known member
Ryan Babel is niet langer speler van Eyupspor. De koploper op het tweede competitieniveau in Turkije meldt dat de samenwerking is beëindigd.
 

Deathprod

Active member
Basel zakt met het jaar verder weg… was jarenlang vaste kampioen van Zwitserland, deed standaard mee aan de CL, had dus financieel een megavoorsprong op de rest van Zwitserland en is nu totaal weggezakt. Wat een wanbeleid moet er daar gevoerd zijn

Ik zag dat ze ondertussen al onderaan in de Zwitserse Super League stonden. Ben wel benieuwd wat het verhaal is achter de ineenstorting.
 

erka

Well-known member
Inmiddels is de winterstop voorbij in Servië en staat Rode Ster ondertussen op 107.

En ondertussen nog steeds niet thuis verloren. Rode Ster Belgrado is nu 119x op rij thuis ongeslagen in competitiewedstrijden. Nog 3 te gaan voor het record van Real Madrid. Dat kan dan op 10 december verbroken worden tegen Mladost Lucani.
 

Makanaky

Well-known member
In Brazilië is Santos voor het eerst gedegradeerd, na 111 jaar
Op zich ook niet zo opmerkelijk daar vrijwel elke grote club daar al gedegradeerd is dezeeeuw alleen al. Cruzeiro, Fluminense, Vasco, Grêmio en Internacional weet ik al zeker van de laatste decennia.
 

erka

Well-known member
Hoe kan dat? De nationale competitie daar bestaat pas vanaf de jaren zeventig.

Daarvoor had je kampioenschappen per deelstaat die vervolgens in knockout de kampioen bepaalden. Santos blijkbaar ook nog nooit gedegradeerd uit de hoogste klasse van de deelstaat Sao Paulo.

Overigens, die deelstaten zijn geen kattepis, vooral de competities van Sao Paulo en van Rio zijn zo sterk dat die makkelijk voor nationale competitie door kunnen gaan.
 

Batigoal

Well-known member
Met naast de reguliere competitie die staatskampioenschappen, de beker en ook nog regionale bekertoernooien komen de Braziliaanse clubs uit de grotere staten met gemak aan de 60, 70 duels per seizoen. Dat is ook één van de redenen dat er zoveel talent ontwikkeld wordt; met zoveel wedstrijden gaan ploegen automatisch veel speelkansen geven aan talenten, omdat de kalender te vol is voor alleen een selectie van zo'n 25 man.
 

erka

Well-known member
Dat weet ik en qua sterkte valt dat ook wel mee. Grote clubs spelen vaak me5 hun 2e keus tegen Série C of zelfs lagere clubs. Ook in RJ of SP aangezien ze vaak speelden in 2 poules van 12 oid.
Ja klopt tegenwoordig wel. Maar voordat het nationale kampioenschap er was waren ze wel heel sterk bezet.
 
Bovenaan