Algemene prestaties in Tokyo

JMD

Well-known member
We staan na 10 dagen nu op 18 medailles, 5x goud, 7x zilver, 6x brons.
Kijken we alleen naar medaille-aantal, dan is dit de 7e beste Spelen ooit qua resultaat als we alleen de Zomerspelen tellen. Tellen de winterspelen mee dan is het de 9e.
Ook qua gouden medailles is het de 7e beste zomerspelen ooit en de 9e in totaal.

Op de zomerspelen staan we nu op 90x goud, 99x zilver en 114x brons en dus 303 in totaal.
Samen met de winterspelen is het nu 135x goud, 143x zilver, 155x brons en dus 433 in totaal.

gevegt

Well-known member
Ongeveer een jaar geleden heb ik weer de tatami betreden op verzoek van een jobcoach. Tot mijn verassing was dhr, Vincent Boot ook uitgenodigd. Doel van de ochtend was om kutjeugd en andere losers meer weerstand te leren. Voor dit verhaal verder niet belangrijk.
Mijn oude leraar bleek nog aardig in vorm. Met een ippon werd ik verslagen door een oude man van in de zeventig die meer dan een kop kleiner is.
Wat een held die Zwollenaar.

gevegt

Well-known member
Hassan die de Nederlandse vlag over haar heen drapeert en knielt om haar God te bedanken, vond ik het mooiste beeld van vandaag.
Verbinden.

BlauwVinger

Well-known member
Hassan die de Nederlandse vlag over haar heen drapeert en knielt om haar God te bedanken, vond ik het mooiste beeld van vandaag.
Verbinden.

Ik heb daar gemengde gevoelens bij. De gouden medaille voelt niet 'Nederlands' aan. Alsof een genaturaliseerde atleet van Saint Kitts & Nevis namens Finland de 100 meter sprint wint.

Jij belde mij vanmiddag om mij attent te maken op de 50km snelwandelen ( Monty Python Ministery of Silly Walks) op vrijdag 6 augustus. Het startschot klinkt om 05.30 uur dus de wekker is gezet. Hiermee is ook een bruggetje gemaakt naar de finish op de marathon van Gabriela Andersen-Schiess.

Friesland

Well-known member
We staan na 10 dagen nu op 18 medailles, 5x goud, 7x zilver, 6x brons.
Kijken we alleen naar medaille-aantal, dan is dit de 7e beste Spelen ooit qua resultaat als we alleen de Zomerspelen tellen. Tellen de winterspelen mee dan is het de 9e.
Ook qua gouden medailles is het de 7e beste zomerspelen ooit en de 9e in totaal.

Op de zomerspelen staan we nu op 90x goud, 99x zilver en 114x brons en dus 303 in totaal.
Samen met de winterspelen is het nu 135x goud, 143x zilver, 155x brons en dus 433 in totaal.

En we staan op 40 top-5 klasseringen. Daar komt in ieder geval nog Fontijn en de hockeyvrouwen bij, dus het record van Sydney (41) wordt verbroken.
We staan verder op 14 vijfde plaatsen, ook dat is een record. Het hoogste aantal vijfde plaatsen was 11 dat gebeurde in 1948, 2000, 2008 en 2012, als ik goed geteld heb. Dit is lastiger na te gaan dan de medailles, dus k ben niet 100% zeker of de cijfers kloppen. Maar ik ben wel 100% zeker dat het een beide records zijn voor Nederland.

erka

Well-known member
Brons!

Jammer je had kunnen winnen, geen beste race maar op 1 punt kun je ook niks hebben.

JMD

Well-known member
Zegers/Berkhout 4e en 2e vandaag in race 9 en 10, plaatsen zich toch voor de medalrace...

Heiner komt als hij die medal race wint toch nog dicht in de buurt van een medaille... Dat zou een stunt zijn.

Bovenaan