Overigens doen de mannen het vooralsnog beter in de medaille klassement voor NL dan de dames. Toch lang andersom geweest en verwacht met de baanwielrenners nog te gaan dat de vrouwen ook niet heel erg zullen inlopen.
De baanrenners gaan normaal gesproken de sprint en teamsprint winnen, dat is 2. Op de andere onderdelen hebben ze kansen, maar die kansen hebben de vrouwen net zo goed of zelfs meer op bepaalde onderdelen!
De mannen zie ik verder nergens meer potten breken eigenlijk (ja, Badloe medaille komt er nog bij).
Vrouwen hebben dan ook nog 1 grote en 1 kleine (Bouwmeester) kans op de zeilgoud, hockey, handbal, van Rouwendaal, 3 kansen voor Hassan, Femke Bol, misschien kan die discuswerpster die de beste worp van de laatste 3 jaar gooide uit het niets weer verbazen, bokster is niet kansloos.
Ik denk dat uit deze lijst wel minstens 4 gouden medailles voor de dames gaan komen (1x zeilen, 1x Hassan, van Rouwendaal en hockey, de rest is bonus).
Dan sta je op 5-5 kwa man/vrouw en zie ik meer kansen voor vrouwen om iets extra's te pakken in alle sporten dan de mannen in alleen baanwielrennen (buiten de twee die al meegeteld waren). Maar goed, die medailles die ik nu al meetel moeten ook nog maar gehaald worden.