Algemene prestaties in Tokyo

Maasveld

Well-known member
En zó slecht keepen. Echt, ze lag al 3 meter onder de grond voordat de bal geschoten werd. Ben blij dat we met hockey, handbal en waterpolo wel volwaardige keepsters hebben.
Die Amerikaanse ging zo mogelijk nóg eerder naar de hoek. De Hollandse dames waren echter zo slim om hem daar ook nog te schieten.

• Haha
Waarderingen: erka

PES5

Administrator
Forumleiding
Hoe werkt die triatlon estafette? Korter las ik, maar allemaal alle onderdelen?

D

Deleted member 2709

Guest
Ik had er tot voor deze OS nog nooit van gehoord, maar Nederland heeft derde plaatsen op een WK en een EK gehaald de afgelopen jaren en nog wat top 5 klasseringen dus helemaal ondenkbaar is het niet lijkt me.

edit
Eens gekeken op een triatlon site, volgens hun is Frankrijk de topfavoriet gevolgd door UK en USA. Belangrijkste outsiders Australië, België, Nederland en Nieuw Zeeland.

Laatst bewerkt door een moderator:

erka

Well-known member
Amerikaanse 4x400 mag toch weer meedoen. Hun bezwaar is gehonoreerd. Kwam er op neer dat de officials het team van de VS (en nog twee andere) te ver weg hadden gezet in de wisselzone. Die andere twee zagen het op het laatst en waren net op tijd maar VS dus net te laat.
Dat er een paar wissels heel gek gingen met mensen die heel hard kwamen aanrennen in die zone viel mij ook al op.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik had er tot voor deze OS nog nooit van gehoord, maar Nederland heeft derde plaatsen op een WK en een EK gehaald de afgelopen jaren en nog wat top 5 klasseringen dus helemaal ondenkbaar is het niet lijkt me.

edit
Eens gekeken op een triatlon site, volgens hun is Frankrijk de topfavoriet gevolgd door UK en USA. Belangrijkste outsiders Australië, België, Nederland en Nieuw Zeeland.
Dankjewel. Twijfel nog een beetje of ik m'n wekker ervoor ga zetten.

erka

Well-known member
Cor van der Geest nu bij de NOS. Het is een gekke man, maar hij heeft wel verstand van judo natuurlijk. Even perfecte analyse van Henk Grol. Korte samenvatting: Diep respect, Grol kan alles maar is niet de zwaarste. Hij moet zwaarderen direkt aanpakken en niet afwachten. En Grol is mentaal niet de sterkste want hij kan niet potje voor potje judo-en maar is in zijn hoofd al bezig met het toernooi.

• Leuk
Waarderingen: PES5

gevegt

Well-known member
Cor van der Geest nu bij de NOS. Het is een gekke man, maar hij heeft wel verstand van judo natuurlijk. Even perfecte analyse van Henk Grol.
Net ook op de radio een analyse van Roy Meijers. Die zijn exact het zelfde, vooral op technisch gebied.

erka

Well-known member
En Cor zegt nu dat Henk Grol beter niet kan starten, want ze moeten tegen Oezbekistan en als hij dan wel van hem wint is het extra zuur :D

D

Deleted member 2709

Guest
Dankjewel. Twijfel nog een beetje of ik m'n wekker ervoor ga zetten.
Het begint al om half 1, dus je kunt opblijven.
Maar als het je alleen om een NL medaille gaat zou ik niet kijken, ik denk wel dat er een top 8 plek bij komt voor het overzicht van @erka ;-)

Het lijkt mij wel een mooi onderdeel met veel verschuivingen (maar of het goed in beeld gebracht kan worden?).

erka

Well-known member
Het begint al om half 1, dus je kunt opblijven.
Maar als het je alleen om een NL medaille gaat zou ik niet kijken, ik denk wel dat er een top 8 plek bij komt voor het overzicht van @erka ;-)

Het lijkt mij wel een mooi onderdeel met veel verschuivingen (maar of het goed in beeld gebracht kan worden?).

Hoe lang duurt zo'n wedstrijd bij elkaar?

D

Deleted member 2709

Guest
Op het laatste WK was de winnende tijd 1:20:18 nee dat was 2019 01:18:25

Frankrijk werd de laatste 3x wereldkampioen, maar als ik kijk naar de individuele wedstrijden zou ik zeggen dat USA en vooral GBR sterker zijn. Maar misschien liggen de kortere afstanden de Fransen beter? Geen idee, ben geen kenner.
Nederland lastig in te schatten omdat de mannen niet in actie kwamen, bij de dames was er in elk geval geen enkel land met twee dames bij de eerste 10 behalve GBR (Nederland 4 en 11 dus op één na beste als je het zo bekijkt).

Reinoud

Well-known member
Overigens doen de mannen het vooralsnog beter in de medaille klassement voor NL dan de dames. Toch lang andersom geweest en verwacht met de baanwielrenners nog te gaan dat de vrouwen ook niet heel erg zullen inlopen.

D

Deleted member 2709

Guest
Overigens doen de mannen het vooralsnog beter in de medaille klassement voor NL dan de dames. Toch lang andersom geweest en verwacht met de baanwielrenners nog te gaan dat de vrouwen ook niet heel erg zullen inlopen.

De baanrenners gaan normaal gesproken de sprint en teamsprint winnen, dat is 2. Op de andere onderdelen hebben ze kansen, maar die kansen hebben de vrouwen net zo goed of zelfs meer op bepaalde onderdelen!
De mannen zie ik verder nergens meer potten breken eigenlijk (ja, Badloe medaille komt er nog bij).

Vrouwen hebben dan ook nog 1 grote en 1 kleine (Bouwmeester) kans op de zeilgoud, hockey, handbal, van Rouwendaal, 3 kansen voor Hassan, Femke Bol, misschien kan die discuswerpster die de beste worp van de laatste 3 jaar gooide uit het niets weer verbazen, bokster is niet kansloos.
Ik denk dat uit deze lijst wel minstens 4 gouden medailles voor de dames gaan komen (1x zeilen, 1x Hassan, van Rouwendaal en hockey, de rest is bonus).

Dan sta je op 5-5 kwa man/vrouw en zie ik meer kansen voor vrouwen om iets extra's te pakken in alle sporten dan de mannen in alleen baanwielrennen (buiten de twee die al meegeteld waren). Maar goed, die medailles die ik nu al meetel moeten ook nog maar gehaald worden.

Bovenaan